Online spel textbaserade

Permalänk
Medlem

Online spel textbaserade

Jag har provat på en 14 online spel och de roligaste tyckte jag var star fury och The five pillars..Men vet ni några textbaserade spel som liknar mycket nån av dessa spel?

Visa signatur

jojje

Permalänk
Medlem

Vilken sorts kodbas har dessa spel? Finns ju LP, Rom, Diku, MUSH etc. Själv rekommenderar jag Wheel of time mudden, Eyemud.

http://www.eyemud.com

Det är en LP mud.

Visa signatur

Arguing on the internet is like competing in the special olympics...
even if you win, you're still a retard!

Permalänk
Medlem

Bästa enligt mig(som kostar pengar, en månad provperiod) finns på Msn gaming zone och heter DragonRealms.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har hållt på med Merentha ett bra tag, dock lagt ner nu när de har lagt till nya reglar bla mot scripts. Men om du är intresserad www.merentha.com Otroligt enkel MUD att komma in i. Iaf av alla jag har provat.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Avstängd

Jag kom ihåg när jag spelade "shadowgate" på C-64:an, den jag spelade var textbaserat... Fan vad många timmar man spenderade framför det spelet...

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

| Barton 1833@2200mhz | NF7-s 2.0 | 2x256mb TwinMos PC3200 |
MSN: per_87@hotmail.com

Permalänk
Medlem

www.burningmud.org

Spelat över 7 år där, kommer aldrig lämna det.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem

games.swirve.com/earth (lätt det roligaste som finns)

Permalänk
Medlem

Utopia: games.swirve.com/utopia

Störst & bäst. Över 100k spelare varje runda.
Jag har spelat i många år nu... spelar Du ett tag kan Du inte släppa det sedan! Ruggigt kul community runt hela spelet med egna nyhetssidor vad som händer, små program som hjälper till etc...

Jag känner inte till de andra spelen du nämde. Möjligt att dina inte är team-baserade; som detta.