Anmäl dig till Roborock Challenge!
Permalänk
Medlem

Laptop/Bärbar med 12" skärm

Skulle vilja ha tips på vart man kan köpa bärbara/laptops med cirka 12 tums skärmar. Har fastnat för dom lite mindre bärbar datorerna. #:)
Jag har tittat på pricerunner.se, men dom har sådana dumma inställningar så jag lyckas inte få sökmotorn att enbart söka på datorer med 12 tums skärmar.

Så har ni några bra förslag?

Skulle tro på en max 12- 13 000:- i pris.

Permalänk
Medlem

Min bror köpte en IBM Thinkpad X31 för nån månad sen. Den är väldigt liten och lätt men med bra tgb, 802.11g WLAN och 12-tums skärm som du vill ha. Tror den gick för ca 12500 inkl moms hos Dustin men det var nog ett av deras specialerbjudanden. Vet inte om de säljer den längre eller om de bara säljer X40 som är ännu mindre än X31.

Visa signatur

Antec Sonata II | Seasonic S12II 380W | Asus P5B | C2Q Q6600 | Scythe Ninja Plus B | 2x1024 Corsair | PowerColor Bravo X700 PCIe | 500GB + 160GB Seagate

Permalänk
Medlem

Jag köpte en x40 förra veckan från dustin (www.dustin.se/ssco) för 13.000 stället för 20.000. såg att du pluggar på chalmers varvid du inte kan använda dig av erbjudandet, men du kanske har någon kompis som pluggar här i sthlm?
Jag är iaf grymt nöjd med min dator.

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk
Medlem

Computercity har acer travelmate 372tci för 13999 så det är väll lite mer än du sa men den är riktigt trevlig. ssco datorn är inte fyskam den heller...

Visa signatur

LAN i stockholmv9
http://www.hazard.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erict200
Jag köpte en x40 förra veckan från dustin (www.dustin.se/ssco) för 13.000 stället för 20.000. såg att du pluggar på chalmers varvid du inte kan använda dig av erbjudandet, men du kanske har någon kompis som pluggar här i sthlm?

Betalade du den direkt, eller tog du den med avbetalning? Om du körde avbetalning: vet du om man måste ha ett jobb för att köra med avbetalning, eller räcker det att man är student?

Visa signatur

Stolthet och principer är intelligenssubstituerande egenskaper.
Trött på 'inbäddade' journalisers lögner i media? -> Medialens.org

Permalänk
Medlem

ibook 12" (eller powerbook 12" fast den är dyrare)
www.apple.se

Visa signatur

2xMac + 2xPC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ondoo
ibook 12" (eller powerbook 12" fast den är dyrare)
www.apple.se

Håller med.. apples laptops är guld!

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

jag betala direkt. jag känner tyvärr inte till vilka avbetalningsregler som gäller. vid 72 månaders avbetalning får man dock punga ut hela 20.000 istället för 13.

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk

Jag har kollat också runt lite på en 12" laptop och har fastnat för denna ifrån Asus som finns på webhallen. http://www.webhallen.com/prod.php?id=32902
Fast det är vissa saker som jag inte gillar. Det verkar inte finnas något inbyggt WLAN-kort och det finns ingen TV-UT. (Vilka 12" laptops har TV-UT btw)

Visa signatur

ASUS A7N8X Deluxe nForce 2|AMD Athlon XP 2600+|2*256Mb TwinMOS WINBOND PC3200 DDR|120 Gb Maxtor 7200rpm ; 160Gb Seagate SATA ; 250Gb Seagate SATA|Sapphire ATI Radeon 9700 Pro|nVIDIA Soundstorm!|SAMTRON 19"|Windows XP Pro SP2 (SWE)

Permalänk
Medlem

pentium M är väll samma som centrino, och allla datorer med centrino har inbyggt wlan. detta hörde jag av en datorförsäljaer, så jag är inte 100% säker på att det stämmer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

jag betala direkt. jag känner tyvärr inte till vilka avbetalningsregler som gäller. vid 72 månaders avbetalning får man dock punga ut hela 20.000 istället för 13.

Ok. Jo, då blir det ju originalpris på den

Föresten, vet du om man kan uppgradera datorn med ett grafikkort av typ Radeon Mobility? Vet inte hur det funkar på bärbara datorer med grafikkort, och om man kan köpa sånt löst, men det kanske finns nån pci-liknande plats (eller till och med på PCMCIA-slotten) där man kan stoppa in ett grafikkort...?

Visa signatur

Stolthet och principer är intelligenssubstituerande egenskaper.
Trött på 'inbäddade' journalisers lögner i media? -> Medialens.org

Permalänk
Medlem

ibook! eller om du har råd en powerbook

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swe_hacker
Jag har kollat också runt lite på en 12" laptop och har fastnat för denna ifrån Asus som finns på webhallen. http://www.webhallen.com/prod.php?id=32902
Fast det är vissa saker som jag inte gillar. Det verkar inte finnas något inbyggt WLAN-kort och det finns ingen TV-UT. (Vilka 12" laptops har TV-UT btw)

Vilka 12" laptop har tv-ut, jo, apples laptops.

Permalänk
Medlem
Citat:

IBM Thinkpad x40 verkar skitbra, tråkigt att den enbart är billig för er stockholmare #;).
x40 verkar inte ha någon "mousepad" utan någon "joystick" liknade mus styrning.
Är det inte bättre med "mousepad" eller vilket är bäst?

Tack för alla svar än så länge. #:).

Permalänk
Medlem

Jag tycker att eftersom du bor i Göteborg kan du åka in till Apple Center på kungsgatan och klämma på iBöckerna lite.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | 64 GB 3200 MHz CL16 DDR4 | xfx RX 6800 16GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC Q27G4X, AOC 24G2U

Permalänk
Medlem

Jag tycker att pekpinne funkar bättre än matta.

C-Beat

Permalänk
Medlem
Citat:

pentium M är väll samma som centrino, och allla datorer med centrino har inbyggt wlan. detta hörde jag av en datorförsäljaer, så jag är inte 100% säker på att det stämmer.

Nja, inte riktigt...

En dator med Centrino-märkning har följande:
Pentium M CPU
Intel PRO/Wireless network connection
Intel 855 Chipset

mer info här:
http://www.intel.com/business/bss/p...trino/index.htm

/ Lufsen

Visa signatur

Att det ska vara så svårt att bestämma sig...
Klart är att det ska bli en bärbar
Pentium-M, SXGA+, 802.11g mm mm.

Permalänk
Avstängd

Apples iBook förstås. Har testat på joystick och matte. I början gillade jag joysticken bäst men numera är det mattan som gäller. Dock slår inget en vanlig mus.

Visa signatur

H.T.I.D.
One man to rule them all.
Jag har en Powerbook G4 667MHz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xerent
Jag tycker att eftersom du bor i Göteborg kan du åka in till Apple Center på kungsgatan och klämma på iBöckerna lite.

Var på apple datorerna för ett tag sedan, med tanke på unix och allt.
Men vadå ibook? powerbook som gäller här, ingenting är bättre än aluminium. Borde väl du veta. #:)
Hälsa Robert (Lövet) från mig hapter när du ser han nästa gång. #;)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av C-Beat
Jag tycker att pekpinne funkar bättre än matta.

C-Beat

Jasså, jo det är det kanske. Bra om man ska spela flight simulator 2004, då slipper man ju köpa en joystick. #;)

Permalänk
Medlem

Notera att mecenat ochså kör med 12995 erbjudandet från ibm/dustin. Så man behöver inte vara just student i stockholm.

http://www.mecenat.se/rabatter_nationella.asp?id_rabatt_natio...

/e