Permalänk
Medlem

Någon vet var man kan få ut 5 volt inuti 604:an?
Funderar på att montera en 40 mm fläkt som kyler.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fe|ix
Någon vet var man kan få ut 5 volt inuti 604:an?
Funderar på att montera en 40 mm fläkt som kyler.

det är väl bara att öppna och mäta eller ta ett motstånd och koppla direkt på strömpluggen

jag har sett bilder någonstans men kommer inte ihåg vart

kan du inte köra utan lock ?

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
det är väl bara att öppna och mäta eller ta ett motstånd och koppla direkt på strömpluggen

jag har sett bilder någonstans men kommer inte ihåg vart

kan du inte köra utan lock ?

Jovisst kan jag mäta, men det är ju lättare att fråga om någon redan har hittat ett ställe
Har inte testat utan lock, borde kanske göra det först. Borde den inte bli dammig då? Kanske inte gör något.

Permalänk
Medlem

En liten fråga om jag ska öppna portar för steam till 4 datorer genom routern hur gör jag då?
Portarna va väl dessa:
1200
27000-27015
27030-27039

Permalänk
Medlem

Det du egentligen gör är inte att öppna utan att vidarebefodra (redirect) och detta kan bara ske till en dator. Inställningen gör under Advanced > Virtual Server.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bissen
En liten fråga om jag ska öppna portar för steam till 4 datorer genom routern hur gör jag då?
Portarna va väl dessa:
1200
27000-27015
27030-27039

Nått liknande denna guide.
http://support.dlink.com/faq/view.asp?prod_id=1406&question=s...

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Mm men jag har ju fått olika Ipn från routern till varje dator så måste jag confa för varje comp då men det går väl inte med samma port eller?

Permalänk
Medlem

Gud vad Faqen har växt sen jag kollade sist, Ska kontakta moderrator att rensa tråden, för att en

FAQ ÄR INTE TILL FÖR ATT STÄLLA FRÅGOR I.

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W
[color="red"]www.ac-at.com breaking <3[/color]

Permalänk
Avstängd

* oj oj *

Wgaf?

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ramii
Gud vad Faqen har växt sen jag kollade sist, Ska kontakta moderrator att rensa tråden, för att en

FAQ ÄR INTE TILL FÖR ATT STÄLLA FRÅGOR I.

hellre alla dlink604 frågor i en tråd än utspridda i forumet...

mycket enklare att hitta det man söker

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Nej egentligen inget för en faw SoM SAGT är till att kolla och hitta vad man söker, om man ej hittar så gör man ny tråd.

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W
[color="red"]www.ac-at.com breaking <3[/color]

Permalänk
Medlem

Tänkte höra ifall ni vet vilka portar som man kan öppna för att slippa problem med följade:
- GameVoice server
- C&C Generals Online (spela över internet)
- FTP, kommer man inte in på fast jag öppnat portar och ställt
in "Passive".
- DC++, gjort som man ska, men funkar ej. :/

Min D-Link604 är en B1 version, med firmwire 1.62.
Funkar inte att uppdatera tyvärr...

Permalänk
Medlem

Hittade ett intressant svar till er alla som blir utloggade när ni använder D-link 604 i samband med ComHem;

"Problemen med 604 och ComHem beror på DHCP klienten i DLink routern. Comhem har en lease-tid på 2 timmar för ip-numret man får, detta betyder att efter halva tiden så ska DHCP klienten (oavsett om det är en router eller windows i sig) göra en DCHP Renew request. Detta ska ej påverka den sessionen man har gentemot ComHem och gör det ej om man har modemet kopplat mot en dator direkt och låter Windows vara DHCP klient.
Vad som händer när 604 routern försöker göra en DHCP Renew är att något går fel och man tappar sessionen och det görs en DHCP Discover istället vilket medför att man blir utloggad :-(.

Jag har varit i kontakt med både DLink och ComHem och DLink skyller på att ComHem ej följt standarden när det gäller DHCP, men då alla andra routrar samt DLinks övriga routrar fungerar så köper jag det ej. "

http://www.pellesoft.se/communicate/forum/view.aspx?msgid=132...

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem

En ny Firmware till DI-604 Bx är på G.

Jag bytte MAC adress och startade om mitt Motorola modem, fick nytt IP och ny Gateway. Jag hade gateway: 81.224.24.1 innan och som ny fick jag 81.224.25.1 Efter 1 timma loggas internet av, jag kollade i routern vad felet var. I Loggen hittade jag att den försökte anropa 81.224.24.1 efter nytt IP nummer, fast den skulle anropat 81.224.25.1 istället. Jag bytte tillbaka MAC adressen och fick tillbaka min standard IP samt 81.224.24.1 som Gateway. Sen dess har inte internet loggats av, men jag vill byta IP nummer någon gång då jag har haft samma nu i 1 år. Så jag mailade DLink om problemet och de jobbar på en:

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Jag:
Hej för en tredje gång. Vet ni vad felet var? Den försökte att anropa
en annan Gateway av någon okänd anledning, men jag fick tillbaka mitt gamla IP nummer som jag hade innan, skummt. Tips: Går det att fixa en Firmware
som uppdaterar Gatewayen när en ny sådan upptäcks? Då skulle det vara super! Jag har en DI-604 Hw-B2

----------------------------------------------------------------------------------------------

Svar:

Hej!

Den är inte klar ännu, men den är på gång, vi hoppas den ska komma denna
vecka.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Jag testade att Reseta Dlinken medans jag hade den "nya" gatewayen, men inget hjälpte, den håller fast vid 81.224.24.1. Hoppas att de släpper ut en ny Firmware så man kan byta IP!

Hoppas ni förstod detta som jag skrev.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Be Quiet! Dark Rock Pro 4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3600MHz CL16 2x16GB Dual Rank - PNY Geforce RTX 4080 - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Western Digital Black 7200rpm 2TB - Fractal Design Newton R2 800W - Corsair Carbide 300R

Permalänk
Medlem

Jag får inte min FTP och funka, någon som kan hjälpa?
Har öppnat port 21, är det något mer man måste öppna?

Permalänk
Medlem

20 och 21, samt att port 21 skall vara riktad mot ditt interna IP nummer och alla tider på dygnet. Interna: 192.168.0.xxx

Sen måste ju FTP servern lyssna på port 21 också!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Be Quiet! Dark Rock Pro 4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3600MHz CL16 2x16GB Dual Rank - PNY Geforce RTX 4080 - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Western Digital Black 7200rpm 2TB - Fractal Design Newton R2 800W - Corsair Carbide 300R

Permalänk
Medlem

hm, det gör det ju. :/
Så stämmer detta då med andra ord?

och i själva ftp programmet där man ska logga in på användaren,
använder man väl 192.168.0.xxx ?`
Eller använder man 213.66.226...?

Permalänk
Medlem

du ska anv'nda. 213....

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W
[color="red"]www.ac-at.com breaking <3[/color]

Permalänk
Medlem

hur stänger man av firewallen på 604:an?

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte hittar "service port" i virtual server? De saker som finns för mig är följande:

Name
Private IP 192.168.0.
Protocol Type (TCP UDP Both)
Private Port
Public Port
Schedule Always From

Visa signatur

Bärbar: Acer Aspire 5024WLMi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soviac
hm, det gör det ju. :/
Så stämmer detta då med andra ord?
http://www.miracleofdesign.net/projects/ftp.gif

och i själva ftp programmet där man ska logga in på användaren,
använder man väl 192.168.0.xxx ?`
Eller använder man 213.66.226...?

Du ska forwarda port 21 eller vilken som helst annan port till dig, (men 21 är standard för FTP), och sen startar du ditt FTP-program, och sen ber du din kompis ansluta till ditt externa IP på port 21. Om du själv eller någon annan som sitter på ditt interna nätverk ska gå in på FTPn, måste de ansluta med det interna IP-nummret, 192.168.X.X.

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem

Fråga: Hur öppnar jag portar?
Svar: Finns en guide här: http://www.medialabs.se/d-link/port.htm

Länken funkar inte!

Permalänk
Medlem

Re: FAQ - D-link 604 Router

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ramii
Det har kommit en massa frågor om d-link 604 routern, så jag hade tänkt lägga upp en liten FAQ som vi kan fylla på, om det är okej för moderaterna alltså

Det har väl inte moderaterna att göra med? De är ju i opposition, men jag tvivlar att sossarna protesterar mot din faq:-)

Moderatorer heter det....

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fe|ix
Någon vet var man kan få ut 5 volt inuti 604:an?
Funderar på att montera en 40 mm fläkt som kyler.

vill också veta...

Visa signatur

/ Palle

Permalänk
Medlem

någon som har en multimeter som kan ta sig en titt med den och kola var man kan sno 5 volt?

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
Fråga: Hur öppnar jag portar?
Svar: Finns en guide här: http://www.medialabs.se/d-link/port.htm

Länken funkar inte!

Genom min länk kan du få de flesta ex. på hur man konfigurerar olika programvaror genom att skriva program namn i sökfältet.
http://support.dlink.com/faq/

Ifall du nu vill öppna en port så finns den bland top20 FAQ his dlink
http://support.dlink.com/faq/view.asp?prod_id=1005

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

jag har en dlink 604+ d1 och den fungerar inge bra. Jag har telia 8000 och den hänger sig ca 1 gång varje min spec när jag ska öppna stora filer så som bilder stora länker etc. Line rx börjar då blinka på modemet som är ett speed touch home, den blinkar kanske i 10 sek och sedan så får jag tillbaka uppkopplingen. Vad är felet? när jag har routern bortkopplad så händer inte detta. Har sett fler som har liknande progblem och som har telia 8000. Detta hände inte då jag hade telia 0.5 utan bara nu när jag har telia 8000. Hemskt tacksam för svar.

Permalänk

En tillfällig lösning på att internet kopplas ned med di-604 och telia är att uppdatera till senaste firmwaren V3.06. Därefter ska man INTE starta om routern. Då funkar den perfekt, men så fort du gör ändringar i den och restartar uppstår felet igen, då är det bara lägga in 3.06 igen (inställningar sparas från föregående firmware ändå). Internet fungerar stabilt efter detta men krångligt om man vill göra inställningar i routern.

Visa signatur

Athlon64 4400+ @2.25GHz | MSI K8N Neo4 Platinum | 2*1Gb G-Skill pc4000 | Connect3d X1900XT | 250+200+74 all WD | Samsung 970p

Permalänk

Brandvägg i Dl-604 ?

Finns det någon brandvägg i Dl-604 ?
På en tidig Firmware jag hade så kommer jag ihåg att det fanns en knapp med namnet "firewall" men efter uppdatering hittade jag ingen ? ( Har uppdaterat fler gånger ).
Hjälp ?

Permalänk
Medlem

Jag har det äckliga problemet att routern får för sig att flyga i luften av lycka och låsa sig ifall det är tre datorer inkopplade på det lilla aset samtidigt. Är det bara 1 eller 2 datorer så går den som en racebil!
Jag antar att det här betyder att den blir överbelastad men hur knäcker man den snuskiga lilla nöten då?

Visa signatur

"Det dryga femtiotalet poliser utrustade med sablar och gevär kunde inte hindra att arbetarna efter mötet tågade vidare mot hamnen där de rev avspärrningarna runt fabriksområdet och hamnade i slagsmål med strejkbrytare och polis."