Permalänk
Medlem

Köpa nytt grafikkort...

Hallå
Nu har jag tröttnat på mitt j*vla grafikkort, det vägrar köra i över 60hz i alla spel som inte kan tabba utan att det minimeras. Så jag vill köpa ett nvidia kort som uppfyller mina lågt ställda krav dvs kunna köras i över 60hz. Det skall vara snabbt och stabilt till skillnad från mitt nuvarande radeon 9800pro. Vilket kort är det snabbaste på marknaden ?

Permalänk
Medlem

Re: Köpa nytt grafikkort...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dannne
Hallå
Nu har jag tröttnat på mitt j*vla grafikkort, det vägrar köra i över 60hz i alla spel som inte kan tabba utan att det minimeras. Så jag vill köpa ett nvidia kort som uppfyller mina lågt ställda krav dvs kunna köras i över 60hz. Det skall vara snabbt och stabilt till skillnad från mitt nuvarande radeon 9800pro. Vilket kort är det snabbaste på marknaden ?

Men sök i någon av dom andra 100 trådar
sök på 6800Ultra

Permalänk

Om inte kortet klarar 60Hz refreshrate är något fel

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Det är inte skärmen det beror på?

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Medlem

Kolla skärmen, kolla om det är windows som säger att det ska köras i 60 Hz.

När det gäller nya kort:

SÖÖÖÖK!

Permalänk
Medlem

har testat det mesta multires, powerstrip mm för att tvinga skärmen att köras i det den skall kunna köras i, men likt förbannat startar den i 60hz, allt över 85hz (standardmax för kortet) är totalt omöjlig om jag inte kan tabba ur och höja hz:en

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dannne
har testat det mesta multires, powerstrip mm för att tvinga skärmen att köras i det den skall kunna köras i, men likt förbannat startar den i 60hz, allt över 85hz (standardmax för kortet) är totalt omöjlig om jag inte kan tabba ur och höja hz:en

Vad har du för skärm då?

Permalänk

Skyll inte på grafikkortet när du sitter med en hopplös skärm.

Permalänk
Medlem

Jag har en Lg studioworks 900b och en samsung syncmaster 957mb
i 800x600 skall båda skärmarna klara 120hz+

jag kan ju få 800x600 i vilken hz jag vill så länge jag är "ute" i windows, men när jag testa starta ett spel i 70,75,85,100,120 eller 160hz så sänker skärmen den till 60hz. Detta fenomen, vilket jag tror har med radeonkortets orginalmax på 85hz att göra, gör mig riktigt sugen på att köpa ett nytt kort så att jag slipper spela i 60hz...

Permalänk
Medlem

Kan ta och stänga av Vertickal synk ? på inställningarna ?kolla om det hjälper
mvh Lenny

Visa signatur

//Lenny [KaLo] Msn: Lennyking@hotmail.com

Permalänk
Medlem

För Radeon korten finns det inbyggt i Radeon Control Panel att den ska ha samma skärmuppdatering som man har ute i Windows.
Ifall nVidia har det i sina drivrutiner, det har jag ingen aning om.

Testa med ett refreshlock program. Det borde fixat.

Visa signatur

Mac, Fender och synthar...

Permalänk
Medlem

Jag har nu upptäckt att det är min syncmaster som har konster för sig, åtminstone så tror jag det, jag kör med två skärmar på samma grafikkort. Idag när jag startade datorn så stod syncmaster:n på 60hz (100hz enligt egenskaper för bildskärm) men min gamla LG stod på 85hz. Syncmaster:n vägrade annat än 60hz, men LG:n kunde ändras till vad som helst.

Misstänker nu att det är skärmen kombinerat med grafikortet, för när jag startade om datorn med syncmastern på 75hz (under orginalmax), så gladeligen kunde jag "köra" upp den i 100hz igen...