Permalänk
Medlem

quake 4

http://www.forum-3dcenter.org/vbulletin/showthread.php?t=1693...

vet inte om denna är postad men gud vilken grafik...

Visa signatur

P4 3.2E@4.3 -IC7| Vapochill PE| 2*256MB Adata pc4000 | Raptor 74gig + Hitachi 7k250 160gig /Aspire 520w/X800 XT PE

Permalänk
Medlem

Ser OK ut.... igentligen tycker jag det ser totalt DOOM 3 ut, inget specielt just nu.

Och synd att de ska använda samma motor :/ som enligt mig inte var något specielt förutom trånga gångar med snygg grafik. Saknar öppna och snygga fält.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Ser OK ut.... igentligen tycker jag det ser totalt DOOM 3 ut, inget specielt just nu.

Och synd att de ska använda samma motor :/ som enligt mig inte var något specielt förutom trånga gångar med snygg grafik. Saknar öppna och snygga fält.

Vad säger att motonr inte klarar öppna fält?

Permalänk
Medlem

Plastgrafik

Permalänk
Medlem

Doom3 med annat namn mao.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightborn
Plastgrafik

Håller med, sedan glänser allt, huden på människor t.ex. ser bara dumt ut. Source Engine ska det vara

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Medlem

Scans från tidningar bryter väl mot upphovsrättslagen?
Ser trevligt ut iaf :).

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av |Utropstecken|
Vad säger att motonr inte klarar öppna fält?

För att det laggade skit i D3 så fort fälten blev lite större en koridor. Och att Q4 använder D3 motorn förhoppningsvis fruktansvärt modifierad men vem vet.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Svaret till lagg är för dålig dator bara

Visa signatur

Jet A1, Bästa doften som finns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
För att det laggade skit i D3 så fort fälten blev lite större en koridor. Och att Q4 använder D3 motorn förhoppningsvis fruktansvärt modifierad men vem vet.

D3 motorn funkar visst bra utomhus, iaf för mig.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
D3 motorn funkar visst bra utomhus, iaf för mig.

Japp, det gör det för mig med, kommer särskillt ihåg ett ställe vid någon luftsluss där man sprang ut och vart jagad av spindlar och cagodemons där var det riktigt stora ytor men det laggade inget för mig... :/

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Medlem

Ser ju ut som en D3 klon.. btw, d3 sög..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-WorD-]
Ser ju ut som en D3 klon.. btw, d3 sög..

I början tycker jag faktiskt att det var riktigt roligt att springa omkring och spela chicken punch spelet och läsa alla pda's men till sist vart det rätt tråkigt, tror faktiskt att Q4 kommer bli mkt roligare

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Medlem

Hur tror ni ett 6800GT hanterar detta?

Permalänk
Medlem

Quake4 använder Doom3motorn med mycket optimering.. typ som Quake3 team Arena gjorde med Q3 motorn

Permalänk
Medlem

Ser roligt ut.
Min dator klarade utomhusmijlöerna utan några som helst problem, måste vara folk med skräpburkar som klagar ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q3maniac
Ser roligt ut.
Min dator klarade utomhusmijlöerna utan några som helst problem, måste vara folk med skräpburkar som klagar ;D

jag håller med utomhus miljöerna kördes utan problem

Visa signatur

Kass DATA

Permalänk
Medlem

Tyckte faktisk att det inte alls såg särskilt roligt eller imponerande ut.

Permalänk
Medlem

Tyvärr, grafiken ser inte naturlig ut! Sämsta grafiken jag sett på ett spel, förutom doom 3's grafik då förståss som var snäppet sämre.

Nä vi proffsgamers har tappat förtroendet för ID-software sen dom släppte ett så dåligt spel som Doom 3. Dom är m.a.o. ute ur leken, nu gäller andra spelutvecklare som kan saken bättre och kan göra bättre spel! FarCry är det ultimata exemplet på att andra spelutvecklare gått om och ligger nu ljusår före ID-software!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTC
Svaret till lagg är för dålig dator bara

Nej, möjligen strul på linan eller nätverkskortet.

midiland

Hej på dig din proffsgamer, tyvärr tycker inte alla likadant som proffsgamers, det märker jag ofta själv ty jag är också en proffsgamer. FarCry var ett stolpskott det behöver man inte ens vara proffs för att se.

Permalänk
Medlem

and here we go again.. Kommer dt komma 2134st trådar om Q4 nu också eller?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTC
Svaret till lagg är för dålig dator bara

Nej, svaret till lagg är din internet-lina. Svaret till hack är för dålig dator.

OnT: Har alltid gillat Ravensofts spel och det här är inget undantag. Själv ser jag inga likheter mellan Q4 och D3, utan mer som Q2/Q3.

Permalänk
Medlem

Det var ju jävlen va folk klagar.
Suger, utomhus miljöer, grafiken är plasrig... etc.

Vi har ju bara sett typ 10 screens på det. Take it easy people..

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Känns som om det blir mindre smygande och mer action i q4 jämfört med doom3. Gutt!

Visa signatur

CM Storm Sniper | Phenom 2 x4 965 | M3A32-MVP DELUXE | 4Gb | 5870 | 1160Gb | Chieftec 600W| Win7 64

CM Storm Sniper, i7 2500k, Fatal1ty P67, 2x4GB, 5870, ssd 80gb + 1tb, 24" benQ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av midiland

Nä vi proffsgamers har tappat förtroendet för ID-software sen dom släppte ett så dåligt spel som Doom 3. Dom är m.a.o. ute ur leken, nu gäller andra spelutvecklare som kan saken bättre och kan göra bättre spel! FarCry är det ultimata exemplet på att andra spelutvecklare gått om och ligger nu ljusår före ID-software!

ID gråter nog inte för att ett par wannabe "proffs" tycker att spelet var värdelöst, speciellt inte då spelets snittbetyg är 88.7. För övrigt så är det inte ens id som gör Quake 4...

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

Jag håller med om att FarCry är mycket snyggare och mer imponerande rent tekniskt. Doom 3, och Quake 4 verkar det som på bilderna, har väldigt odetaljerade "blurriga" texturer. FarCry har mycket skarpare texturer och det gör mycket för utseendet.

Visa signatur

Windows 11 Pro - Asus ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GeForce GTX 970 - Corsair 16 GB DDR4 3600Mhz - WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2

Permalänk

jasså då har man fått kännslan att det bara är en själv som råälskade Doom3 och dess grymma grafikmotor igen, ingen som kan säja nått positivt med det spelet? Själv tycker jag att Quake 4 kommer ROCKA och ID är som en(/flera?) gud(ar) för mig.... q4 graaaa (dregel dregel)

ETT MÅSTE FÖR MIG!!

Visa signatur

Gillar att skälla på cs nördar.
mer CO-OP till folket!
Amd64 3200+ Abit kv8 guru Radeon AX800pro 256Mb vivo 1024Mb ddr 120gb hdd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thepostaldude
jasså då har man fått kännslan att det bara är en själv som råälskade Doom3 och dess grymma grafikmotor igen, ingen som kan säja nått positivt med det spelet? Själv tycker jag att Quake 4 kommer ROCKA och ID är som en(/flera?) gud(ar) för mig.... q4 graaaa (dregel dregel)

ETT MÅSTE FÖR MIG!!

Älskade också Doom3, bästa spelet jag spelat på länge.

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Det är ju alldeles sorgligt vad mycket ogrundad kritik man hör.

Jag tycker det ser underbart ut och det kommer troligen bli grymt bra.
För övrigt är ju Doom 3 helt fantastiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av midiland
Tyvärr, grafiken ser inte naturlig ut! Sämsta grafiken jag sett på ett spel, förutom doom 3's grafik då förståss som var snäppet sämre.

Nä vi proffsgamers har tappat förtroendet för ID-software sen dom släppte ett så dåligt spel som Doom 3. Dom är m.a.o. ute ur leken, nu gäller andra spelutvecklare som kan saken bättre och kan göra bättre spel! FarCry är det ultimata exemplet på att andra spelutvecklare gått om och ligger nu ljusår före ID-software!

Sämsta nånsin? Sämre än E.T också då.

Troll...