Counterstrike + Ventrilo =fryslagg

Permalänk
Medlem

Counterstrike + Ventrilo =fryslagg

Hej som topicen lyder har jag under en längre tid haft problem med fps drops / fryslagg när jag lirar cs , har testat allt som går att testa för att få bort det , men nu har jag kommit på att det är när jag har Ventrilo i gång som fps droppar och jag får fryslagg , inget fel på datorn som är en amd 3200+ och 1gb i minne och r9800pro , samt telia 2mbit ,

är väldigt tacksam för svar

//prp

Visa signatur

Rolf-jhonny
------------------------------------------

Permalänk
Medlem

Hade något liknande problem när jag använde ventrilo i samband med spel, då någon slutade snacka så tvär frös allt.. men jag antog att de var ljudkortet, men eftersom det var ett intergrerat så lånade jag en polares och det gick bättre då, men jag hade även ett annat moderkort liggandes med annat chipset som jag slängde in och då funkade det utanproblem

Vet dock inte om det handlar om riktigt samma sak, men en grej är ju att formatera C: och se hur det går.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Hade något liknande problem när jag använde ventrilo i samband med spel, då någon slutade snacka så tvär frös allt.. men jag antog att de var ljudkortet, men eftersom det var ett intergrerat så lånade jag en polares och det gick bättre då, men jag hade även ett annat moderkort liggandes med annat chipset som jag slängde in och då funkade det utanproblem

Vet dock inte om det handlar om riktigt samma sak, men en grej är ju att formatera C: och se hur det går.

har formaterat 2 gr dom senaste veckorna :/ och testa ett anatal olika drivers :/

men inget vill sig tyvärr :&

Visa signatur

Rolf-jhonny
------------------------------------------

Permalänk
Medlem

Vad kör du med för ljudkort? Internt? Prova senaste drivrutinen.

Antar att det var olika grafikkorts drivrutiner du provat an någon anledning,