Permalänk
Medlem

Modda bärbar

h0h0!

Har tänkt och modda min bärbara dator. Tycker att den ser rikitgt ful ut så jag vill att den ska vara med "extreme makeover". Vad ska man tänka på när man sprayar om den, självklart att täcka över de viktigt delarna. Behöver lite tips och råd så man kan börja och köra igång

Som sagt den ser riktigt tråkig ut. Hade tänkt och spraya någon metallic färg, kanske silver eller blått. Eller så kör jag svart med silver

Bild 1 Bild 2

Permalänk
Medlem

gör som jag gjorde med min, skruva isär hela laptopen o spraya varje del för sig, använd dig gärna av två färger för att det hela inte ska se en formigt ut,

Visa signatur

Elda upp skiten så de rycker om den!!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fabban
gör som jag gjorde med min, skruva isär hela laptopen o spraya varje del för sig, använd dig gärna av två färger för att det hela inte ska se en formigt ut,

Har du några bilder på din laptop ? så man kan se resultatet

Permalänk
Medlem

ska du bara spaya den? Om du kunde få in plexi och nån LED i den så skulle det se grymt ut !

Permalänk

borde väl inte vara så svårt att göra om nåra av "locken" eller vad man ska kalla det i plexi.. skruva loss tex botten å baka in den i tex fogskum eller så, så att du "gjuter" av den.. sen är det bara att trycka ner lite plexi å värma så du kan böja plexin osv.. skulle bli coolt som fan..
sen så ska du byta ut lysdioderna mot blåa skulle bli snyggt

Visa signatur

[14:14:50] [Yoniss] jag gillar papegojor, men inte kvinnor som ser ut som papegojor
Burkfan P4 2.4@2.8ghz/1024mb ram/690gb hdd/Liteon 812s dvdbrännare/2xtitan 80mm blueled fläktar 1xpapst 80mm fläkt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dj_sQuEEk
borde väl inte vara så svårt att göra om nåra av "locken" eller vad man ska kalla det i plexi.. skruva loss tex botten å baka in den i tex fogskum eller så, så att du "gjuter" av den.. sen är det bara att trycka ner lite plexi å värma så du kan böja plexin osv.. skulle bli coolt som fan..
sen så ska du byta ut lysdioderna mot blåa skulle bli snyggt

Det skulle vara lite hardcore :). Det med plexit tyckte jag om

Permalänk

Du har möjligtvis inte gått på ITG? Det ser ut som en sådan Compac

Det där med fogskum är nog inte en så bra ide, det är ju i princip lim-skum, så det är nog inte så lätt att få loss underredet igen. Men kanske något annat, typ gips eller cernitlera?

Visa signatur

| i9 9900K | Z390 AORUS | 48GB Corsair VENGEANCE LPX | RTX 2600 SUPER |
| Dell UltraSharp U2724 x2 | Logitech Z5500 | Dygma Defy | Logitech lift |

Permalänk
Medlem

Hah! Gör om alla delar i plexi så att du får en helt genomskinlig dator Eller varför inte också göra en fet gravyr a'la Wolverine över hela datorn sen? Det skulle vara coolt som fan. Lite svårt att göra kanske, men.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Hah! Gör om alla delar i plexi så att du får en helt genomskinlig dator Eller varför inte också göra en fet gravyr a'la Wolverine över hela datorn sen? Det skulle vara coolt som fan. Lite svårt att göra kanske, men.

Aaa. Det skulle vara lite nice men det skulle bli j*vligt svårt. Är inte så bra på att gravera

Permalänk

Du kan ju börja med att plocka isär hela datorn så du ser hur det ser ut innuti och vad man i sånafall skulle se genom plexit. Ibland är det mycket metallram innanför plasten så man skulle kanske inte se mycket alls. :/ Men om du plockar isär hela datorn så kanske du får fler idéer till vad man kan göra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Du kan ju börja med att plocka isär hela datorn så du ser hur det ser ut innuti och vad man i sånafall skulle se genom plexit. Ibland är det mycket metallram innanför plasten så man skulle kanske inte se mycket alls. :/ Men om du plockar isär hela datorn så kanske du får fler idéer till vad man kan göra.

Aaa. Ska göra det under helgen, ska se om man kan köra plexi eller inte. Det skulle se riktigt tuff ut med plexi och några dioder som lyser upp datorn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xobos
Har du några bilder på din laptop ? så man kan se resultatet

Jag ska kolla om jag har någon bild lätt tillgänglig,, annars så kan jag juh ta en ny bild nångång..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag ska kolla om jag har någon bild lätt tillgänglig,, annars så kan jag juh ta en ny bild nångång..

Skulle vara riktigt snällt av dig

Permalänk
Medlem

Vad sägs om att göra laptopsens motsvarighet till "The Cow Car"

http://www.cowcar.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kapsyl
Vad sägs om att göra laptopsens motsvarighet till "The Cow Car"

http://www.cowcar.com/

Nja, tycker inte om kor så mycket Men annars ser det rätt snyggt ut

Permalänk
Medlem

Det var ju någon som gjorde om den i stål eller vad det var. Jag läste det här på Swec tror jag. Jag ska se om jag hittar den..

http://www.sweclockers.com/html/artikel/art_031205_projekt_de...

Där var den. Det kanske kan ge lite hjälp på traven?

Permalänk
Medlem
Citat:

Det var ju någon som gjorde om den i stål eller vad det var. Jag läste det här på Swec tror jag. Jag ska se om jag hittar den..

Damn. tack ska du ha

Permalänk
Medlem
Citat:

Damn. tack ska du ha

Varsågod

Permalänk
Medlem

http://festbilder.mine.nu/wedding/laptop1.jpg
http://festbilder.mine.nu/wedding/laptop2.jpg

här kommer mina bilder,, dock så är det Rikigta modemdödare!!!!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

http://festbilder.mine.nu/wedding/laptop1.jpg
http://festbilder.mine.nu/wedding/laptop2.jpg

här kommer mina bilder,, dock så är det Rikigta modemdödare!!!!!

Thx. Använde du primer eller någon grundfärg, hur många gånger sprayade du ?

Permalänk
Citat:

Fan så vill jag göra med min bärbara, jobbigt att hela "skalet" är av plast... :'(

måste kolla om det finns nått kul därunder... Är ju ovansidan på datorn när man har den stängd som är mest intressant. kanske göra den delen i plexi? Ska skruva lite nu och se vad det slutar med...

EDIT:
Du kan ju passa på att byta kylpasta, gjorde det på min förut, det fanns bara ett tunt lager metall mellan processorn och kylflänsen, lite AS3 istället gjorde verkligen inte fel... Ett annat hett tipps är att kolla igenom kylflänsen så den är inte är helt igendammad. I min såg det ut som ett litet dammsugarfilter, då efter bara något års användning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Fan så vill jag göra med min bärbara, jobbigt att hela "skalet" är av plast... :'(

måste kolla om det finns nått kul därunder... Är ju ovansidan på datorn när man har den stängd som är mest intressant. kanske göra den delen i plexi? Ska skruva lite nu och se vad det slutar med...

EDIT:
Du kan ju passa på att byta kylpasta, gjorde det på min förut, det fanns bara ett tunt lager metall mellan processorn och kylflänsen, lite AS3 istället gjorde verkligen inte fel... Ett annat hett tipps är att kolla igenom kylflänsen så den är inte är helt igendammad. I min såg det ut som ett litet dammsugarfilter, då efter bara något års användning.

Hehe, min är också av plast.

Jag hade en liten bit klibbig sak på min. Vet inte riktigt vad det är :\
Det var rätt igendammat men nu är det borta Ska nog åka imorron och köpa burkarna då blir det massor med sprayande

Permalänk
Medlem
Citat:

EDIT:

Mitt skal är också av plast. Men sen kom jag att tänka på att jag inte vill ha det i metall eftersom att den redan väger 3,5 kilo, och det är nog jobbigt som det är att släpa den fram och tillbaks. Dessutom är den bara några veckor gammal Och som avslutning så sitter det en stöldskydds klisterlapp eller vad det nu heter (en med ett serienummer på), så ja. Det blir nog som det är nu

Dessutom är den rätt snygg som det är Men att ha en laptop i borstad metall skulle inte vara helt fel. Om jag vore trådskaparen så skulle jag nog direktplagiera länken jag postade Så underbart snyggt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Thx. Använde du primer eller någon grundfärg, hur många gånger sprayade du ?

Använde vanlig täckfärg troligtvis Primer som du kallar det. (e inte så hemma på färg) sprayade 3-4 ggr med mycket tunna lager, allt för att slippa rinningar, dock så har jag tänkt att plocka isär den igen, och sprutspackla lite och sedan lacka igen, och sedan spraya på med klarlack efteråt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Använde vanlig täckfärg troligtvis Primer som du kallar det. (e inte så hemma på färg) sprayade 3-4 ggr med mycket tunna lager, allt för att slippa rinningar, dock så har jag tänkt att plocka isär den igen, och sprutspackla lite och sedan lacka igen, och sedan spraya på med klarlack efteråt.

Oki. Sprutspackla är vad ?

Permalänk
Avstängd

Limma på guldblad och sedan klarlacka så det inte lossnar

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Oki. Sprutspackla är vad ?

Spackel på sprayburk, för att täcka små revor för att slippa få revorna synliga igenom lacken.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

min bärbara har inte ens en kylfläns :S orolig för överhettning