Permalänk
Medlem

Snygg vattenkylning.

Jag har tänkt att lägga ca 1000kr på ett snyggt vattenkylningsystem.

Till rikgtiga vattenkylnings freaks avsky och förskräkelse så bryr jag mig mer om utsendet än prestandan.
Det gör inget om systemet inte kyler bättre än en vanlig cpu fläkt jag vill bara att det ska vara snyggt och tyst.

Jag vet att smaken e som baken och alla inte tycker samma grejer e snygga men jag kan visa lite exempel på vad jag gillar.
Btw jag har plexilåda med UV rör.

1000kr kanske är ett lite orimligt lågt pris men jag vill bara har förslag på vad jag kan plocka ihop själv eller färdiga paket.

Jag är nybörjare på vattenkylning så håll det hyffsat simpelt

Visa signatur
Permalänk

Grönt slem

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem

om du ska gå efter att designen och hur snyggt det ska bli så... kommer du inte LÅNGT med 1000kr. Design KOSTAR.

snygga block har Danger Den och Aquachill (eller vad dom nu heter)
enligt mig. just att själva top locken på blocken är av plexi.

De svåraste att få snyggt är Radiatorn och pumpen. annars så handlar allt om fantasi.

Visa signatur

Coolermasters Stacker. -! dead !-
MSI K8N Neo, AMD64 3200 2,2Ghz, Leadtek 6800GT 258mb, 2 st TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5.
kylning:DD TDX A64 Block, BIX radiator + 2st papst 120mm, Eheim 1048, aquacomputer vattentank.

Permalänk
Medlem

aqua-computer gör ganska snygga grejor.

Visa signatur

Pang, pang!

2xMP2600+, K7D Master -L, 1 GB DDR, Radeon 9700 Pro, Adaptec 29160N, Samsung 172T

Permalänk
Medlem

Fixa något UV flourecerande medel och sätt i sen kan du köpa ett block med plexitopp. Borde bli riktigt fint

Visa signatur

Athlon64 X2 3800+, MSI K8N Neo4, 3Gb minne, BFG 8800GTS, Corsair 650W, 2x24" Wide
Laptop: Zepto Znote 6314W, Core 2 Duo T7400, Go7600, 2048mb Kingston

Permalänk
Medlem

nja... ta en komplett kylare och grill ifrån en Rolls Roys...snygga grejer..men visst fasen..din budget räcker nog inte hehe men snyggt är det

Visa signatur

8086,640k ram, dual 5.1/4 floppies cga and I can't run Quake 4? What's next? Some weird global computer network? yea right?

Permalänk
Medlem

Det verkar finnas ett system som matchar dina krav perfekt ...
Globalwin Silent Stream heter det och det kostar tydligen under 1000:-
Mycket plexi, lysdioder, lättinstallerat, snyggt och dålig prestanda.

Testades nyligen på Tom's Hardware
http://www20.tomshardware.com/cpu/20040920/index.html#globalw...

Permalänk
Medlem

Tack! men det fick bli detta, bäställde det igår.

http://www.alphacool.de/perl/shop.pl?s=bc476f010b93a518d241&l...

Med fläktgaller, UV fläkt och lite grön UV färg i det så kan det nog bli snyggt också

Visa signatur
Permalänk
Musikälskare

Tack för tipset på denna tanken !

http://www.sidewindercomputers.com/waterplant.html

Har beställt den nu fast 6" modellen... fick förboka den, får den om ca 1 månad

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?