CD-Brännare vertikalt?

Permalänk
Musikälskare

CD-Brännare vertikalt?

Hej ska göra ett projekt nu och undrar om det funkar å ha en CD-Brännare vertikalt.

Horisontell = _

Vertikal = |

Kan man få in cd skivorna så på sidan lixom eller

Over and out !

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

fanns vissa som hade saker kan kunnde fälla ut som höll fast skivan... förut
dom har slutat med sånt nu för tiden tror jag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är numera rätt sällsynt med CD/DVD-enheter med utfällbara hållare. Däremot brukar de flesta ha små "klackar" i släden så det går att haka fast en skiva. Oftast både på höger och vänsterkanten, så den går att "tippa" åt båda hållen.
Det går faktiskt ibland också (beroende på klackarnas utformning) att montera så att släden går rakt uppåt eller neråt, bara inte upp-och-ner...

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk
Medlem

Re: CD-Brännare vertikalt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Hej ska göra ett projekt nu och undrar om det funkar å ha en CD-Brännare vertikalt.

Horisontell = _

Vertikal = |

Kan man få in cd skivorna så på sidan lixom eller

Over and out !

Jag har min dvd-brännare vertikalt |, alla cd-rw, cd-rom och dvd-spelare jag har haft har man kunnat montera på högkant. Det brukr också stå angivet i manualen, om du inte har den sök hos tillverkaren eller via google.

Visa signatur

Bastard Operator From Hell
Frigående amatör har skrivit detta inlägg.

Permalänk
Medlem

Min gamla DVD-läsare verkade inte riktigt tycka om att sitta vertikalt. Den vägrar läsa DVD-skivor, CD går bra, men den låter som satan. Får väl investera i en ny.