Permalänk
Medlem

Sidan var lite väl mycket orange för mig, FE9B00 har du nu och jag tycker att F37A00 känns bättre för ögonen, inte så stor skillnad kan tyckas men det gör en del av intrycket på sidan.

Bifogar en bild för att undvika missförstånd:

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Avstängd

ja tycker INTE du ska byta färg.. jag tycker att den du har nu är alldeles utmärkt och tycker det är fjantingt med folk som "får ont i ögonen" av lite färggladhet!!
keep up ur colorish style!
och jag tycker hela sidan är clean och snygg men skulle tycke den vore lite bättre med kanske nån slags css meny (endast enkel) där kanske länkarna får en on mouse over högerborder 3px lr nåt..
men helt assjyst för en liten plutt=)!!!

Visa signatur

Om dåliga kommentarer vore vatten skulle jag behövt en flytväst...
www.Agge.tk
-Ja har visst vart ute idag. -Vart då? -Jag öppnade fönstret förut...

Permalänk
Medlem

Re: Kritik på oggee.com.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Ogge_
Jag fick ett infall att skaffa ett webbhotell och en domän när det tillsammans kostade 206.25kr ink moms på loopia. Så jag tänkte att jag skulle göra något med sidan, en ego sida vart det.

Vad tycks?
http://www.oggee.com

Har inte så mycket där på ännu men den håller på att formas.

Ser ok ut. Men en hemsida är helt värdelös hur snygg den än är om den inte har något vättigt innehåll.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deleex
Jag gillar den, snygga färger och bra layout,
fast inne på sektionen "saker" så flyttas hela mitten
tabellen åt vänster

Händer samma hos mig...

Visa signatur

Denta

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AggeMan
ja tycker INTE du ska byta färg.. jag tycker att den du har nu är alldeles utmärkt och tycker det är fjantingt med folk som "får ont i ögonen" av lite färggladhet!!
keep up ur colorish style!
och jag tycker hela sidan är clean och snygg men skulle tycke den vore lite bättre med kanske nån slags css meny (endast enkel) där kanske länkarna får en on mouse over högerborder 3px lr nåt..
men helt assjyst för en liten plutt=)!!!

Jo men vi som ska titta på den kommer inte att titta på den för vi får ont i ögonen om den inte blir mörkare. Nu är den dock mycket bättre.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Avstängd

snacka om att ha suttit inne för mkt i mörker om man får ont i ögonen av lite färg.. lol...
löjligt att bara kunna se sidor med liten kontrast emd typ bara gråa.. 50 olika nyanser av gråa osv..
fan dra upp rullgardinen och se på solen t ex.. lr va sägs om att gå ut lite och se er omkring i samhället.. allt är inte grått.. faktist.

Visa signatur

Om dåliga kommentarer vore vatten skulle jag behövt en flytväst...
www.Agge.tk
-Ja har visst vart ute idag. -Vart då? -Jag öppnade fönstret förut...

Permalänk
Medlem

Nu har jag gjort en gästbok, vad tycks om den?

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AggeMan
snacka om att ha suttit inne för mkt i mörker om man får ont i ögonen av lite färg.. lol...
löjligt att bara kunna se sidor med liten kontrast emd typ bara gråa.. 50 olika nyanser av gråa osv..
fan dra upp rullgardinen och se på solen t ex.. lr va sägs om att gå ut lite och se er omkring i samhället.. allt är inte grått.. faktist.

Jag har persiennerna uppe. Iof så kan det att ha att göra med att mina ögon är felaktiga och släpper in för mycket ljus...
Ganska irriterande när man är ute och kör i solsken

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Det enda jag kan klaga på är att i gästboken är input-fälten ojämna. Fixa så dom är under varandra så blir det mkt finare.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

Blir nåt fel när IE är maximerat,
men bara på gästboken.

se bifogad bild. (jättekomprimerad jpeg för att klara maxgränsen)
(skärmupplösning 1024x768, IE6)

Visa signatur

"Du bist ja wie eine Zwiebel. Wenn Ich Sie sehen, muß Ich heulen"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberking
Det enda jag kan klaga på är att i gästboken är input-fälten ojämna. Fixa så dom är under varandra så blir det mkt finare.

Jo, något tips?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av loser
Blir nåt fel när IE är maximerat,
men bara på gästboken.

se bifogad bild. (jättekomprimerad jpeg för att klara maxgränsen)
(skärmupplösning 1024x768, IE6)

Såg det hoss en kompis, där var även färgen mycket ljusare. Får kanske göra den mörkare igen.

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Korsordsguru

Ser riktigt bra ut. Det som jag tycker saknas var någon skillnad på text och länkar där nere där det står "Valid XHTML CSS Copyright Oskar "Oggee" Dahlberg E-Mail" Kanske bold eller underline på det som är länkat?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av loser
Blir nåt fel när IE är maximerat,
men bara på gästboken.

Så är det för mig också, även när fönstret inte är maximerat. Men när jag resixar fönstret, så fixar det sig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ska sidan leka hiss när man ändrar storleken horisontellt?

btw, man kan bläddra hur många sidor man vill i gästboken, den tar inte slut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
Ska sidan leka hiss när man ändrar storleken horisontellt?

btw, man kan bläddra hur många sidor man vill i gästboken, den tar inte slut.

Ja, det vet jag. Och det ser jag inte som något som jag ska fixa.

Det är en oändlig gästbok som inte är fylld.

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Ogge_
Ja, det vet jag. Och det ser jag inte som något som jag ska fixa.

Det är en oändlig gästbok som inte är fylld.

Jag tycker inte man borde kunna bläddra vidare om det inte finns några fler inlägg, det förvirrar bara.

Permalänk
Medlem

Bra start där.
Alltid snyggt med centrerade sidor med rundade hörn

Största problemet var väl att hela gästboken studsade långt åt vänster när man gick in i den och att jag tycker att det bara ska finnas en nästaknapp då det finns något på nästa sida.

Ska man börja peta känns designen lite platt. Lite svårt att förklara, men jag tror den skulle gynnas av lite skuggor här och var som ger designen lite djup.

Jag vill gärna veta vad som är länkar i sidfoten. En underline eller bold kanske skulle vara på sin plats?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vic
Bra start där.
Alltid snyggt med centrerade sidor med rundade hörn

Största problemet var väl att hela gästboken studsade långt åt vänster när man gick in i den och att jag tycker att det bara ska finnas en nästaknapp då det finns något på nästa sida.

Ska man börja peta känns designen lite platt. Lite svårt att förklara, men jag tror den skulle gynnas av lite skuggor här och var som ger designen lite djup.

Jag vill gärna veta vad som är länkar i sidfoten. En underline eller bold kanske skulle vara på sin plats?

Ska lägg dit underline och skuggor.

Har gjort en logg, vad tycks om den?

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Ogge_
Jo, något tips?

Du kan antingen lägga in dom i en tabell, eller så kortar du av de längsta så de får samma högerkant som den kortaste. Eller förlänger de kortase. Om du förstår ?

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberking
Du kan antingen lägga in dom i en tabell, eller så kortar du av de längsta så de får samma högerkant som den kortaste. Eller förlänger de kortase. Om du förstår ?

Jo det går jag göra.

Skriv något i min gästbok, nu kan jag även svara på inläggen.

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är god stil att göra sidor där man kan ändra text-storleken. En del ser dåligt och har alltid på 120% eller 150% eller kanske ännu större, och då blir din sida väldigt ful när texten inte får plats och området dom är instängda i inte växer med texten.

Det är det jag tycker är svårt med att designa boxar och sånt om man vill ha runda hörn eller andra snygga detaljer, att få det att kunna växa och krympa dynamiskt med texten.

Annars är det ju bara att göra statiska bilder av allting och få det skitsnyggt så länge alla kör 100% textstorlek.

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk

Det fungerar att ändra storlek för mig. Har du kanske en dålig webläsare? Links, lynx eller IE kanske?

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Hedersmedlem

En sak jag stör mig på är att du har overflow på diven, man kan inte scrolla med hjulet i FF då...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastianj
Det fungerar att ändra storlek för mig. Har du kanske en dålig webläsare? Links, lynx eller IE kanske?

Mozilla, 1.7.2

Det räcker att jag väljer 120% textstorlek så börjar texten hoppa ut utanför boxarna och det ser riktigt illa ut.

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seb74
Mozilla, 1.7.2

Det räcker att jag väljer 120% textstorlek så börjar texten hoppa ut utanför boxarna och det ser riktigt illa ut.

Hmm ja det verkar stämma, hehe läste inte din post ordentligt...

Men jag tror inte han har så många med så dålig syn I målgruppen. De kan ju köra utan stilmall så fungerar det ju bra.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastianj
Hmm ja det verkar stämma, hehe läste inte din post ordentligt...

Men jag tror inte han har så många med så dålig syn I målgruppen. De kan ju köra utan stilmall så fungerar det ju bra.

Handlar inte bara om dålig syn, jag har börjat då och då att höja textstorleken för att jag inte orkar böja mig frammåt. Har en 19" CRT med 1600x1200 upplösning, då blir viss text lite liten.

Permalänk
Medlem

Precis. Hade det varit ok att göra sidor som endast fungerar i 100% textstorlek så hade jag inte behövt ställa en enda fråga här inne. Bara fixa fasta bakgrundsbilder och få snygga menyer och inramningar direkt. Inget dynamiskt nånstans.

Tyvärr funkar det ju inte riktigt så.....

Och jag som grämer mig lite över att min nya kurs-sida nätt och jämt klarar 150% text, fast då är texten rejält stor så det borde räknas som ok iochförsig.

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Den är fin ogge! gillar färgerna.. dock lite mera info ;)!

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem

Tyckte inte om den alls faktiskt. Känns som ännu en spamsida, och all reklam... blach!

Visserligen var de skrikiga färgerna ett vågat inslag, men tja... den är fortfarande tråkig...