Communication failure (NEC 2500A)

Permalänk
Medlem

Communication failure (NEC 2500A)

Löst! Se edit..

Försöker bränna en skiva med min brännare som är en vecka gammal. Har misslyckats fler gånger än lyckats.

Det är princo skivor så jag räknar med viss fel procent men beror det på skivorna eller är det nått annat fel när jag får fel meddelandet i ämnesraden. Jag använder NERO 6. När jag fått felet så hänger sig NERO (även recordNow o dvd decrypter) och jag kan inte avsluta det eller trycka ut skivan.OS Installationen är bara nån vecka gammal.

Jag har gott om ledigt uttrymme på hd´n och 512 mb ram.

TAcksam för hjälp

EDIT: Efter att ha spanat runt hela natten så har jag hittat att det verkar vara viktigt med att förrutom att jumpern ska vara på master så måste den också sitta på primary platsen på IDE kabeln. hoppas att det hjälper nån annan också.Ska testa några skivor nu.

EDIT2: Inte för att tråden verkar intressera någon, men EFTER att ha ändrat kabeln så mastern sitter på primärkontakten så har alla problem löst sig. Inte en coaster! Trots att jag inte kör på cabelselect så är det alltså viktigt att både bygel o kabel sitter rätt!

Permalänk
Medlem

Intresserade mig

Skall testa då jag har liknande symptom,den sitter som master men får leka kite med kablarna då .

Tackar.