Permalänk
Medlem

XP cdkey

Hej.

Har en bärbar dator med en klisterlapp med cd key till xp på undersidan. Denna går dock inte att använda då jag skall installera xp, från en OEM originalskiva. När jag köpte datorn var xp installerat på engelska, så frågan är om det skiljer mellan oemkeys på engelska / svenska versionen av xp. Har tappat bort originalskivan jag fick till datorn, så jag vet inte om det var eng el swe på den

/A

Permalänk
Medlem

Skulle tro att det skiljer, ja. Ring tillverkaren/försäljaren och kolla?

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Lånar hans tråd lite, jag hade xp färdiginstallerat när jag köpte datorn och fixk ingen skiva med, kan jag på nåt sätt kolla vad jag har för cdkey?

Visa signatur

nej

Permalänk
Medlem

Ja, vet dock inte om det är lagligt, så jag håller tyst om det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikkeka
Lånar hans tråd lite, jag hade xp färdiginstallerat när jag köpte datorn och fixk ingen skiva med, kan jag på nåt sätt kolla vad jag har för cdkey?

Ja med Aida 32 kan se vad du har. Finns och hämta på Major Grek tror jag.

Visa signatur

Mu

Permalänk
Medlem

sök på google på magical jelly bean key finder

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Spelar ju ingen roll om du får cd-key:n, du kan ju ändå inte installera utan skiva, och man får väl inte installera med samma skiva på två datorer? Även om du har två nycklar? Eller?

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
Spelar ju ingen roll om du får cd-key:n, du kan ju ändå inte installera utan skiva, och man får väl inte installera med samma skiva på två datorer? Även om du har två nycklar? Eller?

Jodå

Visa signatur

Mu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
Spelar ju ingen roll om du får cd-key:n, du kan ju ändå inte installera utan skiva, och man får väl inte installera med samma skiva på två datorer? Även om du har två nycklar? Eller?

det är ju nyckeln du betalar för, sen får man använda vilken skiva som helst om jag förstått det rätt. dvs det går bra att använda en WÄRCH version av windows sålänge du använder den nyckeln du betalat för

eller?

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk

japp eggsaxt!

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikkeka
Lånar hans tråd lite, jag hade xp färdiginstallerat när jag köpte datorn och fixk ingen skiva med, kan jag på nåt sätt kolla vad jag har för cdkey?

Det finns väl något som heter typ "Windows XP Key Wiewer". Sök på Google !

Permalänk
Medlem

Ingen som vet om key skiljer sig mellan am / swe XP? Kan ju självklart ringa MS men detta är en lättare väg att gå.

/A