PNY verto gt 6800 vs Leadtek 6800 gt ?

Permalänk
Medlem

PNY verto gt 6800 vs Leadtek 6800 gt ?

Prestanda,pris irrelevant, ljudnivå mkt relevant,till viss del kylning också.

Jag har läst 245 trådar om verto och leadtek, skullew beställa ett verto,fanns i lager,huxflux bristvara, valde då leadtek som dom flesta lovordar,tyst,kallt,klockar osv, när det fanns i lager,men men huxflux bristvara.och nu är Verto gt tillbaks i lager,hur ska jag göra byt till verto igen, kom ihåg frågan rikar sig till dom som har verto,oh även upplevt leadtek så dom kan jämföra ljudnivån, är den märkbar,obefintlig,påtaglig ? chassi = sonata,med ljuddämp.

mkt tacksam för svar,så jag vet om jag ska byta eller vänta..

mvh

Visa signatur

3500 Winchester - Wavemaster (svart) 580 hiper -r - Asus SLI - XFX 6800 ultra - Maxtor 2x300 gb - 2048 corsair

Permalänk

Båda grafikkorten är bra men blir nog svårt....................ta Leadtek 6800 GT då,byt inte vänta...

Permalänk

PNY kortet funkar bra!
gör säkert leadtek också..jag köpte det som var billigast och lättast att få tag i vilket var PNY(om man räknar bort sparkle vilket jag inte våga pröva)

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk

Ska hemta ut mitt PNY 6800gt på onsdag

Permalänk
Medlem

Tackar, men ingen som vet mer ingående om ljudnivån på pny vs leadtek eller =)?, att båda är bra kort vet jg redan

Visa signatur

3500 Winchester - Wavemaster (svart) 580 hiper -r - Asus SLI - XFX 6800 ultra - Maxtor 2x300 gb - 2048 corsair

Permalänk
Medlem

Pny korten kanske inte har sålts till så många klockers här, själv testar jag ett 6800GT leadtek, just nu, ljudnivån är nästan i still med X800XT, endast en aning höggre.
Kanske skall du kolla på pnys hemsida eller faq under denna - ett tips vet inte om det finns mer info där men chansa vet ja

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardiz
Tackar, men ingen som vet mer ingående om ljudnivån på pny vs leadtek eller =)?, att båda är bra kort vet jg redan

såg en länk här maila snubben som skrev
http://www.nordichardware.se/forum/viewtopic.php?t=96173

Permalänk
Medlem

o.k tackar så mkt..=)

Visa signatur

3500 Winchester - Wavemaster (svart) 580 hiper -r - Asus SLI - XFX 6800 ultra - Maxtor 2x300 gb - 2048 corsair