Blåst på 1750kr (Blocket)
http://www.blocket.se/view/3566715.htm?caller=gbl_s&l=0&c=1&c...
Började förra veckan när jag diskuterade med en vän som brukar handla ofta på nätet och alltid hitta billiga fynd utan några som helst problem. Jag hade lite pengar i överskott så tänkte varför inte se om jag hittar något fyndigt jag med, och efter lite sökande så hittar jag självklart en billig Ipod Mini för bara 1750kr (med gravyr) importerad från USA. Allt kändes bra och jag skickade mail till säljaren som svarade stort sätt direkt, jag skicka flertal mail för att kolla så allt verkar stämma och säljaren var väldigt pålitlig och kändes som att han sålda massor med Ipods. Jag fick hans kontonr och jag satte in pengar på hans konto, vilket jag tyckte var ok eftersom han ändå var tvungen att gravera den också är det klart att han vill ha pengar förskott, annars kan han inte göra mycket med Ipoden om jag inte köper den sedan. I vilket fall har det gått en veckan nu och har skickat mängder med mail, men snubben svarar inte längre inom en timma som han gjorde i början, utan har faktiskt inte fått ett ända svar ännu....
Efter att ha sökt på Swec märker jag att det hänt fler personer än mig, så det är inte helt ovanligt tyvärr :/
Har hans Kontonr : SE-Banken 564XXX64737
Och hans namn (om det nu är hans riktiga) Stephan Abraham.
Finns det något sätt att ta reda på mer info om ägaren till kontot?
Isåfall kanske jag kan ta reda på vart han bor och telenummer.
Inte helt säker på om han blåser mig, men det har gått en vecka nu utan svar så det börjar kännas rätt mycket så. Går detta att polisanmäla eller är det bara att pina?