Blåst på 1750kr (Blocket)

Permalänk
Medlem

Hoppas allt går bra för, hatar luredrejare!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Keep us updated

Permalänk
Medlem

Lungt gubbs, kommer fortsätta skriva . Dock har det fortfarande inte kommit något nytt, hoppas bara på att snubben verkligen skickade Ipod:en och att jag får den på måndag (eller nästa vecka iaf). Kommer den inte snart måste han ljuga, för det tar inte över en vecka helt enkelt att skicka ett paket inom sverige.

Permalänk
Medlem

hoppas att det kommer annars så får du ju ta brännbolls trät och åka till trelleborg (J/K)

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benjiman
Lungt gubbs, kommer fortsätta skriva . Dock har det fortfarande inte kommit något nytt, hoppas bara på att snubben verkligen skickade Ipod:en och att jag får den på måndag (eller nästa vecka iaf). Kommer den inte snart måste han ljuga, för det tar inte över en vecka helt enkelt att skicka ett paket inom sverige.

Nej det gör det verkligen inte, och i 9 fall av 10 tar man en tjänst man får ett inlämningskvitto på det man har skickat.
be han om kolli nummer alternativt ett kvitto från posten (betalning av frakten) på att han har skickat det.
fixar han inte att hosta upp det är du blåst (eller han om han är så dum att han inte tar kvitto).

Permalänk
Medlem

Det kan vara stulna Ipods?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Eller inte... jag försvarar han verkligen inte, men alla som inte svarar på mejl är inte luredrejare... och han säger faktiskt att han har haft jävligt mycket att göra... jaja lycka till och hoppas att du får den...

Visa signatur

[AMD Athlon 64 4200+ Duelcore]-[Asus A8N-SLI-premium]-[1024mb x4]-[Seagate 200GBx4]-[WestenDigital 250GBx2]-[Arctic Cooling Freezer 64 Pro]-[Gainward 7800GTX GS]
.:DHS01:. .:DHS03:. .:DHS04:. .:DHW04:. .:DHS05:. .:DHW05:. .:DHS06:.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luk@$
Eller inte... jag försvarar han verkligen inte, men alla som inte svarar på mejl är inte luredrejare... och han säger faktiskt att han har haft jävligt mycket att göra... jaja lycka till och hoppas att du får den...

Precis så tänker jag också nu, vill inte sätta dit någon som kanske är helt ärlig trots allt. Därför ger jag ändå honom en chans om det nu är så att han kanske haft mycket att göra.

Sampa: Ska fråga efter kolli, men så seg som han är på att svara märker jag nog själv om han skickat paketet eller inte innan han svarat :>

Permalänk
Medlem

annars är det ju ingen vidare skysst att lägga upp kontonr och namn på nätet

inte för att jag tar hans parti men tänkt om du får dina grejor på måndag?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
annars är det ju ingen vidare skysst att lägga upp kontonr och namn på nätet

inte för att jag tar hans parti men tänkt om du får dina grejor på måndag?

Skadar inte vad jag vet att skriva någons kontonr? I vilket fall har jag ändrat det nu. Så ändrar jag tillbaka ifall jag inte får den på måndag, vilket jag tvivlar :/

Permalänk
Inaktiv

PUL? någon...

Permalänk

varför inte sammla ett gäng goa gubbar och åka och hälsa på snubben?
det skulle jag lätt gjort. rätt ska vara rätt

hoppas ändå att du får dina grejjor. men ja.. det var en ide iaf.

Visa signatur

/Lindamarie

Permalänk
Medlem

Skriv ut alla mail (inklusive headers mm), annons om du har den i orginalskick samt kvitto på insättning. Gå till polis och gör en polisanmälan och lämna fram de bevis du har.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svartviolett
varför inte sammla ett gäng goa gubbar och åka och hälsa på snubben?
det skulle jag lätt gjort. rätt ska vara rätt

hoppas ändå att du får dina grejjor. men ja.. det var en ide iaf.

Det här är varför man inte skall lägga ut information om andra personer på nätet. Det finns personer som svartviolett som tror att bara för att nån annan inte följer lagen så är det svartvioletts rätt att tillrättavisa honom med metoder som inte heller följer lagen.

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle76
Det här är varför man inte skall lägga ut information om andra personer på nätet. Det finns personer som svartviolett som tror att bara för att nån annan inte följer lagen så är det svartvioletts rätt att tillrättavisa honom med metoder som inte heller följer lagen.

Nu tror jag han var lite ironisk, och tror inte heller någon skulle gå igenom det arbetet för min skull

I vilket fall är det måndag nu, och självklart inget som kommit. Börjar bli en aning trött nu... Om killen hade skickat paketet för en vecka sedan som han sa, så ska det inte ta en hel vecka för posten att frakta det. Har dessutom i precis varje mail frågat efter telefonnr och det har alltid vara det ända han undvikit att svara på.

Permalänk
Medlem

Vi drar dit till honom och spö:ar ner honom med feta batonger

hehe, nej men ärligt, du får hoppas på det bästa..
personligen så litar jag aldrig på personen jag betalar i förskott till, sånt undviker jag.

Du kunde utnyttja blockets tjänst, där du skickar pengar till blocket som registrerar (?) skickar vidare till köparen. Sedan måste köparen skicka varan till dig när han fått pengarna, annars blir det polisanmälning (?), kommer inte riktigt ihåg men nått sånt system har dem

Aja men hoppas de iaf går bra för dig

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaDMaXz
Vi drar dit till honom och spö:ar ner honom med feta batonger

hehe, nej men ärligt, du får hoppas på det bästa..
personligen så litar jag aldrig på personen jag betalar i förskott till, sånt undviker jag.

Du kunde utnyttja blockets tjänst, där du skickar pengar till blocket som registrerar (?) skickar vidare till köparen. Sedan måste köparen skicka varan till dig när han fått pengarna, annars blir det polisanmälning (?), kommer inte riktigt ihåg men nått sånt system har dem

Aja men hoppas de iaf går bra för dig

Jag har alldrig köpt något via blocekt men antagligen fungerar det på samma sätt som postens postförskott betalning. Att en oberoende får först både pengarna och varan, och sen byter helt enkelt, hand i hand. Hur exakt det fungerar på blocekt vet jag inte. Men det är ju en jätte bra funktion. Annars får man väl kosta på sig 45 spänn som postförskottsbetalning kostar, eller åka till säljaren direkt. Man ska undvika att förskottsbetala även till mer seriösa butiker (en del kan verka riktigt seriösa även fast de inte är det, skenet bedrar) på internet.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

Om du polisanmäler kan du ta en kopia av anmälan med dig till försäkringsbolaget och få cash, bra va?

Dessutom är det bra att du anmäler även om förundersökningen skulle läggas ner. För om dom efter ett tag sitter med 20 liknande anmälningar mot samma kille så kommer dom att göra nåt åt saken.

Permalänk
Avstängd

Köper jag något från blocket så ska den personen bo max 2mil från mig och jag ska ha namn och adress samt träffas hos honom/henne

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yrtynm
Om du polisanmäler kan du ta en kopia av anmälan med dig till försäkringsbolaget och få cash, bra va?

Försäkringsbolag betalar inte ut några pengar i bedrägerifall, inte när det gäller så små summor.

Permalänk
Medlem

-----------------------
Hej Benji!!

Den är på väg!!

MVH

Stephan
-----------------------

Grymt svar liksom, han svarar snabbt men inte på frågorna jag ställer...

Permalänk
Medlem

Har du fått något paket än? Någonting som är på väg brukar komma fram...

Visa signatur

[size="1"]1700+ JIUHB 0308MPMW | NF7-S 2.0 | 2 x 256 TwinMos Winbond 3200 | Hercules 8500 LE | Seagate Barracuda 80Gb IV | Enermax EG365P-VE 350W | Alpha PAL 8045 | Enermax 80 mm | Sony Trinitron G420 19"[/size]

Permalänk
Medlem

Om det stämmer att det är den här Abraham i Trelleborg som ni har skrivit innan i tråden så var inte rädd för att åka hit och prygla honom. Han är ganska liten Känner inte honom personligen men han gick i ett par klasser över mig när jag gick i högstadiet för hundra år sedan. Nu är det ju inte säkert att det är han men det låter ju troligt...

Permalänk
Medlem

Så har nu sagt till snubben att jag polisanmäler honom, han får antingen bevisa att han skickar något eller skicka tillbaka pengarna. Han kommer antagligen inte göra något av valen. Men har fått kontakt med en till kille som också blivit bedragen så vi sammanbetar. Lite störra chans då också att polisen gör något, om det är flera som blivit bedragna, kan tänka mig att det är ännu fler personer. Ska i vilket fall fortsätta posta hur det går

Permalänk
Medlem

Ju fortare du anmäler desto bättre, väntar du tjänar ju han bara mer och mer på sin "scam"

Permalänk
Medlem

Nå Benji vad händer... Har du fått din iPod?, har du polisanmält honnom?

Visa signatur

// Nipp0

Permalänk
Medlem

Inte haft tiden att polisanmäla honom än, bara skickat lite hotbrev först till honom. Ska polisanmäla på måndag, och dessutom har två personer till som sett denna tråden skickat mail till om att dom också ska polisanmäla.
Verkar ju vara ett par som blivit blåsta av snubben, så förhoppningsvis tar polisen det lite mer seriöst också.

Permalänk
Medlem

Hoppas polisen gör något åt det, såna här skojjare förtjänar verkligen att åka dit på det.

Visa signatur

SWiMP CLOTHING™ / www.swimpclothing.com

Permalänk
Medlem

Svarar han på dina mail nu då?

Visa signatur

// Nipp0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nipp0
Svarar han på dina mail nu då?

Dessvärre inte, men jag är säker på att han läser mailen