Blåst på 1750kr (Blocket)

Permalänk
Inaktiv

om ni nu har hans ip så kna ni la trixa lite och hacka sig in på hans dator och hota honom genom datorn, om de ej gör saken bättre åk ner till snubben (tror ej han har flyttat) så ska ni vara typ 10-15 personer, ring till honom och skrämm honom som fan om han bara lägger på luren elelr liknande börja banka på hans dörr. Om han öppnaar slå honom ej för då kan ni själv aåka ditt för misshnadel, skrämm honom bara lte så kommer han nog leta fram era pengar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Total_Cu
Det är förvånansvärt att många här uppmanar till brott. Då jag skrev en tråd om att cykla på trottoarer så var de flesta överens om att det var brottsligt och helt fel oavsett situation.

Ja men då tar man första steget till felandet. i detta fall så var det han som börja först

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shaquile
Jag lyckades bli blåst på 14000kr på blocket. Det sög. Luskade en del i det men har inte orkat polisanmäla för polisen var så dryg när jag skulle göra det.

Hur som helst. Fick reda på lite information och det är en stor härva det här med blocket.se, har spårat upp lite folk och företag som är inblandade i det här och det är utan tvekan en organiserad brottslighet.

Maila mig för mer information, hänger inte här så ofta.

//Shaquile

Det borde vara känt för allmänheten, jag har i alla fall läst i en dagstidning att polisen gått ut med en varning när det gäller handel via blocket.

Använd alltid blockets betalningsgaranti och låter erbjudandet för bra för att vara sant så är det ofta det.

Permalänk
Medlem

Re: Blåst på 1750kr (Blocket)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av benjiman
http://www.blocket.se/view/3566715.htm?caller=gbl_s&l=0&c=1&c...

Började förra veckan när jag diskuterade med en vän som brukar handla ofta på nätet och alltid hitta billiga fynd utan några som helst problem. Jag hade lite pengar i överskott så tänkte varför inte se om jag hittar något fyndigt jag med, och efter lite sökande så hittar jag självklart en billig Ipod Mini för bara 1750kr (med gravyr) importerad från USA. Allt kändes bra och jag skickade mail till säljaren som svarade stort sätt direkt, jag skicka flertal mail för att kolla så allt verkar stämma och säljaren var väldigt pålitlig och kändes som att han sålda massor med Ipods. Jag fick hans kontonr och jag satte in pengar på hans konto, vilket jag tyckte var ok eftersom han ändå var tvungen att gravera den också är det klart att han vill ha pengar förskott, annars kan han inte göra mycket med Ipoden om jag inte köper den sedan. I vilket fall har det gått en veckan nu och har skickat mängder med mail, men snubben svarar inte längre inom en timma som han gjorde i början, utan har faktiskt inte fått ett ända svar ännu....
Efter att ha sökt på Swec märker jag att det hänt fler personer än mig, så det är inte helt ovanligt tyvärr :/

Har hans Kontonr : SE-Banken 564XXX64737
Och hans namn (om det nu är hans riktiga) Stephan Abraham.
Finns det något sätt att ta reda på mer info om ägaren till kontot?

Isåfall kanske jag kan ta reda på vart han bor och telenummer.
Inte helt säker på om han blåser mig, men det har gått en vecka nu utan svar så det börjar kännas rätt mycket så. Går detta att polisanmäla eller är det bara att pina?

Japp... Hur gick det med denna sak?
Själv blev jag blåst av samma kille...

Han heter ju Stephan istvan Abraham.
Kommer från Trelleborg men bodde i malmö tills 2004-09-01 när han flyttade hem till sin far pga ekonomiska problem. Han kom inte överens med sin familj för att han varken hade pengar eller ett jobb. Vintern 2003 spenderade han i dominikanska republiken och jobbade som bartender.

//Hej!!
Du undrar om jobba på i D.R, jag har tillbringat vintern där och jobbat som bartender. Har haft det alldeles underbart och träffat undrbara människor. Vill varna om Tropical house tror jag att du menar som ligger i Puerto plata men inne i djungeln. Dom lockar dit människor med att lova en massa att du kommer tjäna så och så mycket. Dom har en hemsida tropicalhouse.tk du kan kolla själv.
Ta dig dit med bara en flyg stol och boende kan du fixa när du kommer fram det står en massa folk som hyr ut diverse rum och hotel. Jobb är inte så svårt att hitta i heller, gäller bara vara öppen och ta för sig, det är väldigt billigt i D.R så man kan ta det lugnt i någon vecka utan att det kostar för mycket.
Hoppas att du kommer att åka dit. Själv åker jag i Dec och kommer vara där förmodligen ett år.
Ha det bra!!

Stephan//

http://travelpix.nu/forum2/frameindex.php (sök på Stephan)

Konflikten med fadern fick Stephan att tänka på det liv han levde i dominikanska republiken, fast inga pengar hade han att uppfylla sin dröm..
För ca 1 år sedan gick Stephan till verket och satte in en annons i syfte att blåsa "vanliga" människor för att kunna finansera sin resa utomlands..
Han la ut en annons på blocket.se (använde sig riktiga namn) och borjade håva in pengar från godtrogna svenskar.. Veckorna gick och scammen var ett faktum.. Han gjorde en klen manöver att förvilla oss och skrev sig i Tyskland på Karlmarx alle 71-73..
Det faktum är att det är bara att gå till skatteverket och fixa Stephans personnummer gör att han kommer vara ett lätt mål i framtiden. Våra vägar korsas till slut

Permalänk
Medlem

Jobbit läge

Permalänk
Medlem

Re: Re: Blåst på 1750kr (Blocket)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av knaust
Japp... Hur gick det med denna sak?
Själv blev jag blåst av samma kille...

Han heter ju Stephan istvan Abraham.
Kommer från Trelleborg men bodde i malmö tills 2004-09-01 när han flyttade hem till sin far pga ekonomiska problem. Han kom inte överens med sin familj för att han varken hade pengar eller ett jobb. Vintern 2003 spenderade han i dominikanska republiken och jobbade som bartender.

//Hej!!
Du undrar om jobba på i D.R, jag har tillbringat vintern där och jobbat som bartender. Har haft det alldeles underbart och träffat undrbara människor. Vill varna om Tropical house tror jag att du menar som ligger i Puerto plata men inne i djungeln. Dom lockar dit människor med att lova en massa att du kommer tjäna så och så mycket. Dom har en hemsida tropicalhouse.tk du kan kolla själv.
Ta dig dit med bara en flyg stol och boende kan du fixa när du kommer fram det står en massa folk som hyr ut diverse rum och hotel. Jobb är inte så svårt att hitta i heller, gäller bara vara öppen och ta för sig, det är väldigt billigt i D.R så man kan ta det lugnt i någon vecka utan att det kostar för mycket.
Hoppas att du kommer att åka dit. Själv åker jag i Dec och kommer vara där förmodligen ett år.
Ha det bra!!

Stephan//

http://travelpix.nu/forum2/frameindex.php (sök på Stephan)

Konflikten med fadern fick Stephan att tänka på det liv han levde i dominikanska republiken, fast inga pengar hade han att uppfylla sin dröm..
För ca 1 år sedan gick Stephan till verket och satte in en annons i syfte att blåsa "vanliga" människor för att kunna finansera sin resa utomlands..
Han la ut en annons på blocket.se (använde sig riktiga namn) och borjade håva in pengar från godtrogna svenskar.. Veckorna gick och scammen var ett faktum.. Han gjorde en klen manöver att förvilla oss och skrev sig i Tyskland på Karlmarx alle 71-73..
Det faktum är att det är bara att gå till skatteverket och fixa Stephans personnummer gör att han kommer vara ett lätt mål i framtiden. Våra vägar korsas till slut

Lever tråden fortfarande?!
Ser att du har mycket information om killen, själv så fick jag inget tillbaka och Polisen la ner utredningen för lääänge sedan med svaret att han nu bor i Tyskland och de kan ändå inte göra något. Så jävla dåligt av polisen att inte kunna lösa något sånt här när personen inte ens döljer sitt namn eller lurar folk istort sätt helt öppet.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Blåst på 1750kr (Blocket)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av benjiman
Lever tråden fortfarande?!
Ser att du har mycket information om killen, själv så fick jag inget tillbaka och Polisen la ner utredningen för lääänge sedan med svaret att han nu bor i Tyskland och de kan ändå inte göra något. Så jävla dåligt av polisen att inte kunna lösa något sånt här när personen inte ens döljer sitt namn eller lurar folk istort sätt helt öppet.

En tydligare bild av vilket skick våran svenska polismakt är i går väl knappast att få. Sorgligt

Visa signatur

"People who invent random theories which only defend the vendor must have
been beaten as children. Beaten with sticks."
- Theo de Raadt

Permalänk
Medlem

benjiman: Har följt hela tråden nu i hopp om att du skulle ha fått din iPod eller pengarna tillbaka. Tyvärr verkar det inte som något av detta har hänt

Permalänk
Medlem

Har sett hur många såna trådar som hälst nu och alla följer samma mönster.

1. Varan är rätt mycket billigare än på andra ställen.
2. Man köper av en okänd privatperson eller ett tveksamt företag.
3. Man betalar i förskott.

Ni borde skylla er själva tycker jag. Om nåt är mycket billigare än på andra ställen då är det ju självklart att nåt måste vara fel. Sedan vet alla hur bra polismyndighet vi har här i landet. De jobbar ju så mycket på såna här "små" bedregerier så det är inte sant! Alla får tillbaks sina pengar och gärningsmän hamnar i fängelse....Eller?

Självklart inte! I USA kan du skjuta folk som vistas på din tomt utan tillstånd. Här har man inga rättigheter alls när det gäller självförsvar. Samma sak när man blir lurad eller bestulen. Så vill man så gärna spara några hundralappar och är dum nog att sätta in pengar till okända och vänta på vad som skär näst så borde man anta att det inte kommer sluta lyckligt.

Se det så här. Du mailar en person att ni ska träffas på GATorg. Han kommer helt täckt i ansikte så du inte vet vem det är. Dock är han så snäll att han visar dig ID-kort. Självklar är du nu så övertygat att du ger honom dessa 2000 och säger tack och ajö. Närmaste dagarna springer du fram till brevlådan så fort brevbäraren kommer. När din nya vän slutar svara på mail eller telefon börjar du läsa runt på diverse forum för att sedan göra en polisanmällan om man orkar.

Fattar ni poängen? Skyll er själva! Handla av seriösa företag eller av seriösa personer om ni nu måste betala i förskott. Så många klagar hela tiden men tänker inte till innan de köper. Inte konstigt att det finns så många lurendrejerier här i landet när folk bokstavligen skänker sina pengar till dessa....

Permalänk
Medlem

Hur gick det nu då?

Hur svårt kan det vara att spåra en sådan skojjare? Man måste betala via någon telefon, han mailar säkert från samma ställe och flera har ju anmält honom innan. Vad gör snutarna igentligen? :S

Hoppas det går bra och att de får fast dessa jävla nötter!

Visa signatur

CITERA MIG FÖR SVAR! [maskin] Macbook - 2Ghz CoreDuo, 1280Mb, 60Gb[/maskin]

Permalänk
Medlem

och så får pagrotsky (har jag för mig det var) skäll när han säger att polisen är slöa och oengagerade....svenska polismakten suttar hängpung

Visa signatur

Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två
gamertag: http://card.mygamercard.net/SV/aj203.jpg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adamj
och så får pagrotsky (har jag för mig det var) skäll när han säger att polisen är slöa och oengagerade....svenska polismakten suttar hängpung

icke pagrotsky... men den snubben hade rätt iaf!!

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk
Medlem

OT: Det var Bosse Ringholm. Så nu var det avklarat

Permalänk

Jag måste kommentera alla "åk dit och slå ner honom" och "men fy på er, ni är så omogna som säger sådant"-inlägg. Och det är att det är trots allt det enda sättet att få tillbaka pengarna på. Okej, det kanske finns en chans på tusen att man får tillbaka pengarna, men då efter antagligen över 2 år.

Däremot ska man självklart inte utöva våld! Gå till huset, och be om pengarna. Har du med dig några kompisar så tror jag knappast att han kommer försöka andvända våld... Tänk efter lite.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Blåst på 1750kr (Blocket)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av knaust
bla bla bla bla massa text...

Hur fick du reda på allt detta? :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Jag måste kommentera alla "åk dit och slå ner honom" och "men fy på er, ni är så omogna som säger sådant"-inlägg. Och det är att det är trots allt det enda sättet att få tillbaka pengarna på. Okej, det kanske finns en chans på tusen att man får tillbaka pengarna, men då efter antagligen över 2 år.

Däremot ska man självklart inte utöva våld! Gå till huset, och be om pengarna. Har du med dig några kompisar så tror jag knappast att han kommer försöka andvända våld... Tänk efter lite.

Visa signatur

Permalänk

Våld innebär bara att han kommer få ännu mer pengar, staten/rättsystemet värderar såna som han mer än oss andra folk så..
Misshandlar han dig, så kan du glömma få något. Men tvärsemot då jädrar blir det fart på polisen.
Så våld är en mycket dum lösning, dessutom kostar det pengar plus tid att hälsa på honom. Och våld kanske sårar hans känslor som vissa säger...

Ang affärer så måste man chansa för att kunna göra bra, man ska dock akta sig för ställen där köparna inte får omdöme för sina affärer.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Det du skulle kunna göra är att skicka ett brev till Trelleborgs Gummifabrik som är addresserat till personen i fråga och skriva. VAR ÄR MIN IPOD!

Trelleborg AB (publ)
P.O. Box 153
SE-231 22 Trelleborg
Sweden
Street address:
Henry Dunkers g. 2
tel: +46 410 670 00
fax: +46 410 427 63

Har inte bott i trelleborg sedan snart 4år men jag kan kanske svänga förbi hans hus en runda och ta lite foto nån dag framöver ;).

Permalänk

En snabb koll på www.uc.se meddelar att Stephan Istvan Abraham utvandrade 2004-10-XX, men att en annan Stephan Abraham bor kvar i Trelleborg. Denna Stehpan är född 1944, så han kan det väl inte vara? Den utvandrade Stephan, bodde han OCKSÅ i Trelleborg? What are the odds of that?

Permalänk
Medlem

Du menar inte Stevan Abraham? Honom har jag ringt efter att jag blivit lurad av samma snubbe men det kan omöjligt vara han. Men kanske att Stephans föräldrar bor kvar i Trelleborg? I så fall kan man lite försynt ringa dem och fråga hur man får tag på deras osnutne son?

Tillagt av Aqualize: Notera att Stevan är en helt annan person och vi vill inte ha några personuppgifter om honom i tråden (då han på själv kontaktat oss om detta).

Visa signatur

robodoc

Permalänk
Medlem

Nu ska vi räta ut alla krökta rör...

*klipp* PUL gäller här också /Garland Greene

Permalänk

Det förklarar hur det kommer sig att två Stephan Abraham fanns i samma stad.

Permalänk
Medlem

Ursäkta att jag kanske är omogen osv. och kanske bryter mot någon regel här på swec..
Men för fan, ta er i kragen dra ihop ett gäng killar 5-6 st åk dit och tvinga till er era pengar/varor...

Självklart kan ni klaga mycket på att ni ej fått era grejjor, men om ni åker dit så kan jag lova er att ni kommer få era pengar.. Om inte, ge han 7 dagar...

Och om ni ej fått era grejjer då, spöa skiten ur han...

Sånna där avskum ska inte komma undan med sådant här!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oli
Ursäkta att jag kanske är omogen osv. och kanske bryter mot någon regel här på swec..
Men för fan, ta er i kragen dra ihop ett gäng killar 5-6 st åk dit och tvinga till er era pengar/varor...

Självklart kan ni klaga mycket på att ni ej fått era grejjor, men om ni åker dit så kan jag lova er att ni kommer få era pengar.. Om inte, ge han 7 dagar...

Och om ni ej fått era grejjer då, spöa skiten ur han...

Sånna där avskum ska inte komma undan med sådant här!

enda problemet är att killen är på andra sidan jordklotet.

Visa signatur

Permalänk

Han är i tyskland, det är inte så långt bort. Speciellt inte om man bor i de södra delarna av Sverige.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lasse_legosoldat
enda problemet är att killen är på andra sidan jordklotet.

Jaha trodden att han var i sverige

Permalänk
Medlem

nu har jag läst igenom tråden från början till slut, och jag måste säga att jag bara blir ledsen när jag läser sånt här. jävla svin rent utsagt!
vart är vi påväg igentligen ska man inte äns kunna köpa en vara på internet utan att vara rädd för att bli lurad?

har själv lagt ett bud på 2 telefoner (kolla signaturen) som ska ha skickas imorrn. sen komma med bussgods från gävle till falun, sen betalar man på bussstationen och pengarna kommer till avsändaren. det var det mäst säkra och billiga sättet jag kunde hitta.

Visa signatur

Följer nu: Lost, The o.c, Family guy, American dad, That 70's show, Enturage, The war at home och Joey

Permalänk
Medlem

Stephan

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rikardherminge
Han är i tyskland, det är inte så långt bort. Speciellt inte om man bor i de södra delarna av Sverige.

Adressen i Tyskland var bara ett sido spår för att förvilla personer som oss, hans sista skrivna adress är på karlmarx allé i Berlin. Det är ungerfär som att bo på drottning gatan i Stockholm.

http://www.sr.se/cgi-bin/P1/program/amnessida.asp?programID=4...

MVH

Permalänk
Hedersmedlem

asså betalar man pengar i förskott till någon @ blocket så förtjänar man bli blåst....

sorgligt men sannt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
asså betalar man pengar i förskott till någon @ blocket så förtjänar man bli blåst....

sorgligt men sannt!

så för att man är godtrogen och tror att man gör en bra sak så förtjänar man att bli blåst? det är ju fan inte rätt man ska väll kunna handla i god tro!

Visa signatur

Följer nu: Lost, The o.c, Family guy, American dad, That 70's show, Enturage, The war at home och Joey