Permalänk
Inaktiv

Funkar klarlack blank på svart färg?

Hej!

tänkte bara fråga ifall klarlack blank funkar på min plastfront?
Jag har redan sprayat den svart och tänkte spraya på lite klarlack också..

Permalänk
Medlem

Klarlack använder du för att skydda lacken så varför skulle det inte funka?

Kör på.

Visa signatur

Intel i9 13900k delid (4090) (Jobb/Lek)
Vattenkylning från EK på rubbet.

Permalänk
Medlem

Ta det lungt bara med klarlacken....spraya några tunna lager först innan du vräker på med klarlacken, annars finns risken att allt krakelerar (blir fint som fan...ser ut som jord som spricker...) så inte bra alls
(talar av erfarenhet.....blev SJET SUR när det hände....tänkte krossa chassit ett tag då)

Alltså spraya tunna lager typ 5 gånger (eller mer...upp till dig) med klarlack...lägg sen på så det ser blankt o fint ut

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flac
Ta det lungt bara med klarlacken....spraya några tunna lager först innan du vräker på med klarlacken, annars finns risken att allt krakelerar (blir fint som fan...ser ut som jord som spricker...) så inte bra alls
(talar av erfarenhet.....blev SJET SUR när det hände....tänkte krossa chassit ett tag då)

Alltså spraya tunna lager typ 5 gånger (eller mer...upp till dig) med klarlack...lägg sen på så det ser blankt o fint ut

Okey tack för tipset! Jag har blanklack och mattlack att välja mellan.. Vilken blir snyggast tycker ni?

Permalänk

Svårt att avgöra när vi inte sett bild på chassit.. vad är det för chassi vi snckar om?

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]

Permalänk
Medlem

matt

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·
.

Permalänk
Inaktiv

den är helsvart med röd inredning har ingen bild på den än men..
plastfront är det iaf och sen plåt resten. Det är ett gammalt chassi från jeloin data.
Tror der blir matt klarlack ändå..

Permalänk

Matt! Klarlack passar på gamla sportbilar, inget annat.

Permalänk
Medlem

Det beror på om du vill att det svarta ska vara ögonfånget. Om inte ska du välja matt. Väljer du en matt yta får du en spegeleffekt (om du gör rätt).
Men då måste du sanpappra och det tar tid.

Visa signatur

Modifikationer blir alltid dyrare än man tänkt sig.

Permalänk
Medlem

Blankt hade jag tagit....men det är bara mitt tycke
Blanktsvart...mmmmm lite fetisch över det
Men upp till dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Netjamo
den är helsvart med röd inredning har ingen bild på den än men..
plastfront är det iaf och sen plåt resten. Det är ett gammalt chassi från jeloin data.
Tror der blir matt klarlack ändå..

Det låter som du beskriver en EPA-traktor.

Men kör blankt, på hela chassit.

Visa signatur

Jag drar.