SMTP + Windows .NET 2003 EE

Permalänk
Medlem

SMTP + Windows .NET 2003 EE

har problem med att inte få smtp att funka, får min pop3 att funka den tar emot och jag kan hämta dom osv, men det går inte att skicka via den, någon som har nått förslag? denna felkod får jag i outlook express

The message could not be sent because one of the recipients was rejected by the server. The rejected e-mail address was 'sweet@bredband.net'. Subject 'Test', Account: 'mariah.mine.nu', Server: 'mariah.mine.nu', Protocol: SMTP, Server Response: '550 5.7.1 Unable to relay for sweet@bredband.net', Port: 25, Secure(SSL): No, Server Error: 550, Error Number: 0x800CCC79

Visa signatur

[ Xeon ]

Permalänk
Hedersmedlem

Du måste ställa in vilka IP-adresser som får använda servern för att skicka vidare mail (relay). Som standard tar den bara emot mail som ska till den servern för att förhindra att den används till att sprida spam och liknande.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

Tackar å Bugar, nu funkar det

Visa signatur

[ Xeon ]

Permalänk
Medlem

Ställ in att om man authentikerar får man skicka mail istället, för det är bättre

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Jag lånar den här tråden då jag har precis samma problem. Frågan lyder:
hur bestämmer man vilka IP-adresser som får använda servern för att skicka vidare mail?