kända personers OS eller distributioner

Permalänk
Medlem

kända personers OS eller distributioner

hej alla

ville bara ha en lista på kända *nix och GNU/Linux personers favorit OS eller distributioner, nån som kan hjälpa mig ?

t ex

Theo de Raadt - OpenBSD
Richard Stallman - Ubuntu enligt funkfarfar
Linus Torvalds - Debian ? SuSe enligt funkfarfar, förut RedHat
Andrew Morton -
Jon Lech Johansen -
Jon "maddog" Hall - Debian enligt isecore, enligt screenshots SuSe
Matthew Dillon - FreeBSD eller MacOSX ? DragonFlyBSD visade det sig
Alan L Cox - FreeBSD, RedHat mm (konstig snubbe) irrigt, skall undersökas närmare
Jordan K. Hubbard - FreeBSD, MacOSX (Darwin)
Dennis Ritchie - Windows, Plan9
Luke Mewburn - NetBSD, WinXP
Per Lidén - Crux

mm.
finns namn som jag inte kommer ihåg, men förtjänar att nämnas för deras bidrag till OSS .....

skall användas till min kommande hemsida

Visa signatur

¤ SLÅ DET HÄR OM NI KAN ¤
duron 1600 - K7S8X - Diamond Viper z200 32 mB (skit) - 384 mB 2100 DDR - 160 gb Seagate 2 mB

Permalänk

Re: kända personers OS eller distributioner

Linus kör Suse
Richard Stallman - Ubuntu

Visa signatur

Ubuntu/Fedora-troll, Mono-kodare,
Ogg Vorbis/Theora-fetischist samt FSF-förespråkare.

Permalänk
Hedersmedlem

Linus körde förut RedHat, numera när det inte längre är gratis vet jag dock inte. Kan vara SuSE som FunkFarfar säger.
Han fick erbjudande att börja på RedHat för ett tag sen men han ville inte arbeta där då det skulle kunna ses som om han favoriserade en dist och skulle göra andra distar avundsjuka.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Han fick erbjudande att börja på RedHat för ett tag sen men han ville inte arbeta där då det skulle kunna ses som om han favoriserade en dist och skulle göra andra distar avundsjuka.

Låter värre än svartsjuka kvinnor det där

Permalänk
Hedersmedlem

monkeh: Haha.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Har för mig att Jon "Maddog" Hall kör Debian. Dock inte helt säker på detta.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm, jag anser mig själv att vara känd och jag kör Gentoo.

:rolleyes::D

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

hej mOREc

jo, då du e jättekänd , här på sweclockers !

men allvarligt , vill bara ha en lista på framträdande personer i OSS världen.

sen skall jag presentera dessa med webadresser och diverse

vill bara klara ut dessa namn , vissa namn liknar andra ökända "kändisars" namn och vissa har gått över till andra sidan , läs MacOSX

så håll denna tråd clean, tack

Visa signatur

¤ SLÅ DET HÄR OM NI KAN ¤
duron 1600 - K7S8X - Diamond Viper z200 32 mB (skit) - 384 mB 2100 DDR - 160 gb Seagate 2 mB

Permalänk
Medlem

Har för mig att jag läste någonstans att Linus kör RedHat på jobbet och SuSE hemma, för att inte favorisera endera av dem. Dessa två sågs av honom som de vanligaste att använda till desktop-system.

Jag har dock ingen länk kvar. =/

Visa signatur

> Jaså, ere så?

Permalänk

Det är skillnad på favoritdist och dist de använder. Om jag inte minns fel så gillar RMS Ubuntu mest, men kör själv en egen-konfad Debian eller nåt sånt.
Det kanske egentligen är enklast att skriva till dem och fråga?

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem

jag kör archlinux - kom ihåg mig!
snart tar jag över världen :]

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Permalänk
Medlem

Linus har ju en PowerMac G5 på jobbet som han kör något spännande på. (Gentoo, Yellowdog?)

Visa signatur

"There are 10 kinds of people, those
that understand binary, and those
that do not"

Permalänk
Medlem

ernstp

intressant, du har inte mer info om det ?

Visa signatur

¤ SLÅ DET HÄR OM NI KAN ¤
duron 1600 - K7S8X - Diamond Viper z200 32 mB (skit) - 384 mB 2100 DDR - 160 gb Seagate 2 mB

Permalänk
Medlem

coolt att linus kör med en powemac på jobbet

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem

Powermac e bra

Visa signatur

fd. Teknikchef, Bahnhof

Permalänk

Alan L Cox och Alan Cox är inte samma person. Det finns en som hackar kernel i FreeBSD som är mindre känd, samt en kändare i linuxlägret (fast han kan ju å andra sidan också använda FreeBSD, inte faen vet jag).

Sen har jag ytterligare en att lägga till på listan, en av BSD's föräldrar (och copyright-hållare till Beastie): Kirk McKusick, som jag har förstått använder FreeBSD. Han är antagligen det kändaste ansiktet som förknippas med BSD. Sen antar jag att Eric Allman (grundaren av sendmail, också ett av de kändare ansiktena) också föredrar FreeBSD eftersom han lever ihop med Kirk.

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem

Om man läst Just for Fun skriven av Linus Torvalds tillsammans med David Diamond så kan man läsa på sidan 159 att han körde vid skrivande stund Red Hat på jobbet och Suse hemma. Vad som är sant i dagsläget förtäljer inte historien. Men det är uppgifter som har bra referenser i alla fall...

Visa signatur

Bastard Operator From Hell
Frigående amatör har skrivit detta inlägg.

Permalänk
Medlem

Får jag fråga vad "Jon Lech Johansen" - gör på listan? en snorunge som tog åt sig äran för andras program

Visa signatur

g++

Permalänk
Medlem

Alan Cox kör väl RedHat, eller har han slutat på Röda Hatet? (Jag har druckit pilsner med honm )

Bill Gates kör Windows...
Scott McNealy kör nog Solaris...
Steve Ballmer kör nog windows...

Visa signatur

We live in the age o stupidity || SparcStation 20,384mb RAM,1gb disk,2*125mhz, Solaris8
--------------------------------------------------------------------------------------------
Every suicide is a solution to a problem. -- Jean Baechler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rhino
Får jag fråga vad "Jon Lech Johansen" - gör på listan? en snorunge som tog åt sig äran för andras program

vet inte, kunde inte komma på nån direkt, så det blev han.
att kunna se på filmer på datorn e ju viktigt.

skall undersöka saken
tack för påpekandet

tack, gluffis för inlägget

ps. osäker på ballmer och endast windows, han var med och grundade Transmeta fick jag reda på, så nån linux dist har han väl använt ?

skall kollas upp det oxå

Visa signatur

¤ SLÅ DET HÄR OM NI KAN ¤
duron 1600 - K7S8X - Diamond Viper z200 32 mB (skit) - 384 mB 2100 DDR - 160 gb Seagate 2 mB

Permalänk
Medlem

Steve Jobs kör OS X

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se