Permalänk
Medlem

Vad kan min omstart bero på?

Fick en Vulcano 12 hade Vulcano 9 innan . Så jag bytade ut den till 12an

Jag kör V12 på ~3000rpm Cpu håller sig på idla45-arbeta49-52grader

Nätagget är 350W
Jag har

3Hdiskar 2x 160gb 1x 80gb
2st 512
Radeon 9700
Asus a7v880 tror jag det heter
Sound Blaster Live

jag har windows Installerat på WD 8mbcache 7200rpm

Omstarterna är typ

Jag sitter o lyssnar på mp3 o chattar på Mirc o surfar. Sen blir det bara /off/ Och den startar om.

Någon som vet? Allt hände sedan jag bytte till V12

Permalänk
Medlem

Märke på nätaggregatet?

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Sitter ett

Kan skriva det när jag kommer hem. Ingen aning vad det är för märke.. Säkert ett kasst Noname

Permalänk
Medlem

skulle också gissa på nätagget.. Har du ställt ner dina timings till minnena..?

Visa signatur

i7-4770K delid@5,0GHz|4,6GHz 24/7| Corsair H80i|Z87-GD65Gaming|Hyper X Beast 2400MHz 16GB X.M.P |Asus 1070 GTX|Corsair 750W|Asus VG2480QE 144Hz.

Permalänk
Medlem

OKey jag har nu testat

Pcmark
3Dmark
MemTest

Och dom går igenom perfekt.

CPu blir ej för varm
ej klockad

Annars är det så att nätagget ligger på gränsen mellan max krav.. För jag har ju nu speedkontroll till v12an.. kanske är den som stör allt?

Permalänk
Medlem

Hej downup

Jag har en likadan låda som du har och jag kan ju säga att det är inget vidare nätagg som sitter i den, mitt gick sönder efter bara någon månad men fick en ny på garantin som inte hade någon bättre effekt men den har ju i alla fall inte gått sönder

Det är ju möjligt att det skulle kunna var anätagget som är ostabilt, däremot så räccker effekten till för att driva datorn.
Då när jag hade orginal nätagget så var min dator uppklockad och körde utan några problem ända tills nätagget slutade fungera hehehe...

Visa signatur

HP nx9420 | Intel Core 2 Duo @ 2Ghz 4mb L2-cache| 4Gb 667Mhz | ATI Mobility Radeon X1600 256Mb | 200Gb 7200RPM

Permalänk
Avstängd

Jag har samma problem, att datorn startas om fast bara när jag spelar Warcraft3, Call of Duty och FarCry. Testade att byta grafkkort, då fungerade det. Efter cirka 2 månader kom samma problem tillbaka. Det uppstår främst på ett speciellt lan, misstänkte att det eventuellt kunde vara jordningen i kontakten som spökar men datorn startas om på alla möjliga ställen lite då och då. Jag körde MemTest86, vet inte om jag gjorde rätt men den körde ca 4 test sedan körde den om samma test igen och igen tills jag avbröt det, och det verkade inte vara något fel. Tror inte att det är nätagget då jag har ett 550W och en icke överklockad processor. Jag behöver hjälp, vet inte hur många ställen jag frågat på men inte fått något svar. Skulle vara fruktansvärt skönt att lyckas lösa detta felet.

Min burk:

Processor: AMD AthlonXP Barton 2500+
Minne: Noname 512mb ddr 333mhz
Grafikkort: Geforce2 mx, Geforce 4 Ti 4800se och testade även med ett Geforce3 64 mb
Nätagg: Levicom 550W nätagg
MB: ASUS A7N8X-e Deluxe

Kan det vara att någon del blir för varm och att den startas om? typ Northbridge på moderkortet? Den styr väl trafiken mellan CPU:n, Minnet och grafikkortet, som i detta fallet belastas till nästan max

Edit: Har även testat att byta grafikdrivrutiner, men det verkade inte fungera. Observera att det bara är i de nyare spelen datorn startas om som jag nämnde innan. Jag satte i mitt g2 mx för att se om det gjorde någon skillnad och drog igång World of Warcraft här igår, och till min förvånad startas datorn om bara sådär..det verkar som att det hänger sig i 1-2 sekunder innan datorn startas om.

Visa signatur

1 3 3 7

Permalänk
Medlem

Jag fattar inget nu.. =D

Jag bytte ut v12fläkten till en Zalman 80x80 (99kr) nu startar inte datorn om + tempen idlar på 40 istället för 45.

:S förklara.. annars är det nätagget va?

Permalänk
Medlem

Vilken fläkt är det du har bytt till 12V ?

Du kan ju testa att byta ut fläkten till en annan så ser du ju om det är problemet.

Visa signatur

HP nx9420 | Intel Core 2 Duo @ 2Ghz 4mb L2-cache| 4Gb 667Mhz | ATI Mobility Radeon X1600 256Mb | 200Gb 7200RPM

Permalänk
Avstängd

Är det processorfläkten du har bytt eller? Jag har fortfarande samma problem kan det ha med min kylning att göra?

Visa signatur

1 3 3 7