Lämpligt köp av gfx till xp1700?

Permalänk
Medlem

Lämpligt köp av gfx till xp1700?

Skulle vilja ha lite råd om vilket grafikkort som är lämpligast att köpa till en xp1700+ för att inte processorn ska bli flaskhals i systemet, kör just nu med ett vanligt gf3, är det nån mening att köpa nytt kort? priset bör ej gå över 1200

Permalänk
Medlem

ATI 9600XT för 1395. Kanske lite dyrt men bör matcha processorn helt ok. Däremot skulle jag passa på att sätta in en 256-modul till så du har 512 mb minne. Då har du enl mig en bra balanserad dator.

Visa signatur

---------------------------------------------
Antec Sonata II, Gigabyte 965-DS4,, Intel Core2Duo 6300, 2x1024mb DDR2, Samsung 250gb HD, Hyundai Q17s TFT, Sapphire 1900XT 256mb, Hauppage 150PVR

Permalänk
Hedersmedlem

Du ligger på gränsen men kan du inte köpa en ny processor?

Men jag ser att du klockar din XP så då skall ett 6600GT eller 6800LE fungera fint.

Oops så var det priset ja hmm undrar om ett 9600Pro skulle ge något extra.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Jag har precis (igår) beställt ett Radeon 9600Pro med 128MB minne till min XP1800+ (ej klockad). Har just nu ett GF3 Ti200 med 64MB minne, så jag tror det blir ett lyft. Hade jag haft möjlighet/lust att lägga mer än en tusing, hade det nog blivit ett XT.

Att jag inte beställde med 256MB minne beror dels på att det inte fanns i lager på webhallen och dels att jag inte tror att jag skulle utnyttja det, då jag sitter med AGP4x och en 15" TFT-skärm med maxupplösning på 1024x768. Dessutom blev det en hundring billigare - 849kr i stället för 949.
Det här kortet blev det: http://www.webhallen.com/prod.php?id=34382

Rätt skönt också att webhallern har kampanj på Sapphire grafikkort.

Om något år, när det är dags att uppgradera systemet, kommer jag antagligen att satsa på ett hyfsat vasst PCI-X-kort, men som tillfällig lösning lär det här fungera tillfredsställande för mig.

Min tråd i samma ämne finns här:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=36702...

Edit: Såg just - mer minne hade nog inte varit fel i ditt system heller.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dred
Jag har precis (igår) beställt ett Radeon 9600Pro med 128MB minne till min XP1800+ (ej klockad). Har just nu ett GF3 Ti200 med 64MB minne, så jag tror det blir ett lyft. Hade jag haft möjlighet/lust att lägga mer än en tusing, hade det nog blivit ett XT.

Har precis beställt samma kort som du från webhallen. Fanns inte på lager men hoppas det kommer snabbt ändå. (Såg ingen beräknad leveranstid.)

Bra pris var det iallafall.

Visa signatur

| AMD Athlon XP 2000+ | GA-7VA-C ATX KT333 | 2x256MB DDRAM | Geforce4 MX440 64MB | XP Pro SP2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjAlladin
Har precis beställt samma kort som du från webhallen. Fanns inte på lager men hoppas det kommer snabbt ändå. (Såg ingen beräknad leveranstid.)

Bra pris var det iallafall.

WTF? När jag lade min beställning fanns det på lager. Hmm... Får kanske ringa webhallen och fråga.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Hoppas att ni får era kort före jul.

Och ett ex av Half Life 2 skall ni också köpa eller hur!!!

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

jag har med en 1800+@ 1.9GHZ jag undrar om ett GF6800 eller 6800LE kan funka till den utan att det blir en för stor flaskhals

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Hedersmedlem

Ja inga problem jag kör med 2GHz och FarCry är ett helt nytt spel nu så köp.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

jag lånar tråden lite
jag har en 1700+ å tänkte köpa ett 98oo pro 256 nån som vet om d funkar stabilt?

Ontopic: jag tycker att du ska köpa ett 9600 xt lr 9800 av någon modell