Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Trådlös router, ge mig råd!

Jag ska kopa en trådlos router som klarar 802.11g samt har minst fyra vanliga ethernet portar. Vilken modell ska man satsa på? Ar det problem med kompatibilitet med vissa modeller eller funkar det med vilken modell som helst i princip? Netgear, D-Link eller något annat bra märke?

Visa signatur

Dude! Word!

Permalänk

är inte alls insatt i nätverk men har hört att d-link är ganska värdelösa, men har som sagt ingen källa för detta...

Visa signatur

Jag kan data!

Permalänk

Linksys har sin WRT54G som hanterar 802.11g och har en liten 4-ports switch och annat crap inbyggt. Man kan också ladda hem lite hemkokta firmwares till den från bland andra Sveasoft.

http://se.pricerunner.com/networking/broadband-gateways/18611...

Visa signatur

"Dagarna och kvällarna då lever jag, röppni fälls, örr ur i knön, och gniblisåå, på kvällen..."

Permalänk

Netgear DG834G kan jag rekomendera starkt.

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Medlem

Kan inte göra annat än att rekomendera 3com´s OfficeConnect WIreless 11g.

Fungerar klockrent och helt utan stabilitetsproblem, lätt att confa, stödjer DynDNS mm.

Tyvärr så saknar den login för telia, men vem bryr sig? iclogin fungerar minst likabra.

Ett tecken på stabilitet/kunskap är tex. att dom inte släppt en enda fw uppgradering till den sedan den kom ut. Och jag uplever inga problem med den heller. Fungerar kanon med 8Mbits telia.

Ersätter inte ett element på 500w vilket oxå ger en vink om konstruktionen (värme = dåligt inom elektronik som alla vet)

Och portmappning mm fungerar gentemot många D-link routrar

Visa signatur

" Ingen kommer ihåg en fegis "

Permalänk
Medlem

Hur funkar det med printservrar egentligen? Hur funkar de och vilka routers har den funktionen inbyggd? Har alla routrar med USB-port även stöd för skrivare som man kopplar på USB-porten?

Visa signatur

Dude! Word!