Permalänk
Medlem

Sleeving

Vilket är det bästa man får för pengarna nu här i sverige?
Har tänkt på gizmodds http://www.gizmodd.com/shop/default.asp?id=28 men det följer tydligen inte med något verktyg. Eller måste man då tydligen köpa både Molex paketet och sleev paketet för att få verktygen?:S

Visa signatur

Jag är jag och du är du?

Permalänk
Medlem

Japp så är det

Visa signatur

GA-Z97X-GAMING 3 | Core i7 4790K 4,0GHz | BallistiX Sport 16GB | Gigabyte GeForce GTX980 G1 4GB | Crucial MX100 256GB+512GB SSD | Fractal Design Define R5 | EVGA SuperNova G2 850W | CM Nepton 240M

Permalänk
Medlem

Shyssta grejjer. Jag är själv sugen på att fixa lite kabeldragning.

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FEvE
Shyssta grejjer. Jag är själv sugen på att fixa lite kabeldragning.

mm, men dock blir det inte så ekonimiskt om man måste köpa 2 paket för att få dom verktygen man vill ha. Men men får väll lägga undan lite pengar;D

Visa signatur

Jag är jag och du är du?

Permalänk
Medlem

Finns ju en guide hur man gör en egen sådan molex sak (utpoppar grej)
På swec...

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem

Hitar den inte 1Ce, ge mig en länk:D

Visa signatur

Jag är jag och du är du?

Permalänk
Medlem

Ja, gizzmod är nog en av dom billigare..

http://www.blocket.se/view/3783947.htm?caller=vml_s&l=0&c=1&c...
Där hittar ni också för rätt bra pris.. (jag som säljer)..
OBS!.. Allt via PM/MAIL/MSN jag vill inte skita ner tråden!

Permalänk
Medlem

Nice H@sse:D men vad är det för verktyg som följer med?

Visa signatur

Jag är jag och du är du?

Permalänk
Medlem

asså är de svårt att ta något smalt att använda för att peta in grejerna som håller stiften kvar i kontakterna??

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

H@sse, kan du inte fixa en länk till bilderna som man kan kolla på alltid? Som inte är serverberoende liksom?

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Funderar pp kittet från JME, någon som har / haft ett sånt?

Visa signatur

Jag är jag och du är du?

Permalänk
Medlem

Antec kittet ifrån JME är faktiskt väldigt fint ... http://www.jmedata.se/product.asp?itemno=20499

10st molex kontakter så får man verktyg till för bara 59:-

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem

Har själv pillat lite med sleeves från Gizmodd, de e av märket AC Ryan, ringer en klocka?

Trevligt var det, men jag han inte sätta in det i mitt nätagg innan jag skickade vidare det. Trevligt iof

Angånden verktyg så finns det guider, lösa verktyg att köpa etcs.

Molexpaketet e också trevlig, sitter också med det. Inte heller installerat då jag väntar på sleevens ^^

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

alltså varför KÖPA verktyg när man lika lätt kan peta ut pinnarna me en pincett?? använder det hela tiden och funkar skitbra

Permalänk
Medlem

JAg har aldrig behövt köpa ett verktyg.. Jag gjorde en tråd någonstans om hur jag gjorde och det funkar minst lika bra som "orginal".

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk
Medlem

OK, har bestämt mig nu. Får bli Kitet från JME data med 10st molex kontakter och verktyg. plus sleeving kittet från gizmodds. Får väll se hur det blir:) Vilka färger bli snyggt då? funderar mest på grönt eftersom det syns mest..

Visa signatur

Jag är jag och du är du?

Permalänk
Medlem

På JME finns ju också, från samma tillverkare sleeving-kit. Hur är det tro ?

Visa signatur

[Antec 1200][Corsair TX650W][Asus P5Q-E][Intel E8400][2x2GB Corsair XMS2 PC6400][Sapphire HD4850 512Mb][Zerotherm NV120]

Permalänk
Medlem

Jag svarvade en egen molexutpetarsak på tekniken i skolan Funkade bra, och då menar jag funkade för den gick sönder på sista molexen ;D

Ska passa på att tipsa om www.frozencpu.com oxå för de som inte vet om den.. Dom är jäkligt bra att ha o göra med tycker jag.. Även fast det är amerikanskt. Tex om man köper för över $50 (tullgränsen) så kan man bara skriva lite snällt sådär att man vill ha det under $50 så gör dom det Det är schysst