Permalänk
Medlem

Nfsu2

Hej, jag har problem med NFSU2, det laggar för mej jag ligger på 10fps som värst jag har radeon 9800 pro, P4 3.0GHz@3.4GHz, 1024MB ram, jag har testat att byta drivrutiner till graffekortet och mobot. Någon som vet vad som kan vara fel?

Visa signatur

Asus Maximus Formula | Inte Core 2 Duo E8400 | Geforce 8800GT 1GB | Corsair Dominator 4GB | Hiper 580W

Permalänk

Testat att sänka inställningarna i spelet lite?

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Medlem

Har du otur ligger AA och AF aktiverade som default och som alla vet så suuger de två funktionerna musten ur grafikkort.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem

har testat med low på allt och de laggar ändå, och aa och af är off eller typ på 2x

Visa signatur

Asus Maximus Formula | Inte Core 2 Duo E8400 | Geforce 8800GT 1GB | Corsair Dominator 4GB | Hiper 580W

Permalänk
Medlem

Prova att ladda hem patchen.
För mig var det lite segt och grafiken var som tagen från 5 år tillbaka (väldigt pixlig), men det löste sig med patchen.

Länk till patchen:
http://www.nfs-planet.de/nfs8_patch.php?lang=eng
(Det står inget om patchen ska lösa grafikproblem, men den funkade för mig som sagt.

Hittade nåt kul, en no intro patch också (Den verkar funka så att den ersätter filmerna med inga filmer, så ta backup=))
http://www.nfs-planet.de/nfs8_tools.php?lang=eng

Permalänk
Medlem

Någon som vet var savegamesen ligger?? De ligger inte där de fanns till ettan
Edit:
Hittade dom nu, fanns i
C:\Documents and Settings\[användare]\Lokala inställningar\Application Data\NFS Underground 2

Visa signatur

Citera om du vill ha svar

Permalänk
Medlem

Testade att patcha förut men då miffade sej allt och spelet gick inte att starta =/

Visa signatur

Asus Maximus Formula | Inte Core 2 Duo E8400 | Geforce 8800GT 1GB | Corsair Dominator 4GB | Hiper 580W

Permalänk

Fått nån fason på det Glennsan? Jag har precis samma strul. Kör P4 och 9800Pro som funkar klockrent i samtliga andra spel. Men laggar i nfsu2 av nån underlig anledning, kvittar vilken grafikinställning man har. Provat i princip samtliga hehe...
Felet verkar bestå oavsett version också, kör det original nu men testat även en annan med samma fel där.

Permalänk

NFSU2

Tjena har du Service pack 2 installerat på din dator har höra att den gör att spelen laggar tex nfsu se på Windows hemsida.

om kända problem vad har du för grafikkort?

Permalänk
Medlem

Adreas G: Ja, jag har sp2 och radeon 9800 Pro, vad kan man göra då då?

Cykelpump: Nej fortfarande samma fel, och samma här med bara nfsu2 det laggar på

Visa signatur

Asus Maximus Formula | Inte Core 2 Duo E8400 | Geforce 8800GT 1GB | Corsair Dominator 4GB | Hiper 580W

Permalänk
Medlem

SP2 går ju bort rätt hårt.

Ja hade väl samma ja me, men tog bort AA och AF å maxa allt anant, FUNkar fint nu. Dock inte så snyggt som jag hoppats efter att ha sett 1:an, men men

ja ahr AMD 2800 barton, 9800pro

Visa signatur

We apologize for all the inconvenience

Permalänk
Medlem

jag har inte på AA och AF så :/

Visa signatur

Asus Maximus Formula | Inte Core 2 Duo E8400 | Geforce 8800GT 1GB | Corsair Dominator 4GB | Hiper 580W

Permalänk
Medlem

Laggar till för mig iblan me.....ibland på ex url racen(flygplatsen) så blir det typ bara segt när man startar.... kör alltid med aa på vägrar stänga av det då spelaet blir så kantigt o fult då...

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

blää, för mej är det mest på StreetX racen det laggar men på dom andra oxå men inte lika mycket..Ingen som vet vad som kan vara fel?

Visa signatur

Asus Maximus Formula | Inte Core 2 Duo E8400 | Geforce 8800GT 1GB | Corsair Dominator 4GB | Hiper 580W

Permalänk

vad menas med AA och AF

Permalänk
Medlem

AA = Anti Aliasing och det jämnar ut kanterna.

AF = Anisotropisk Filtrering och jag tror att det gör texturerna skarpare och jämnare.

Permalänk
Medlem

Jag kör service pack 2 på datorn i signen, hackar/laggar inte ens lite

Visa signatur

How peculiar

Permalänk
Medlem

Jag kör med max på all grafik inclusive AF och AA och det laggar bara ibland. Har XP1700+, Geforce 5900 (billigaste och långsammaste modellen), PC3200 512mb och winXP utan sp2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Citnual
Jag kör med max på all grafik inclusive AF och AA och det laggar bara ibland. Har XP1700+, Geforce 5900 (billigaste och långsammaste modellen), PC3200 512mb och winXP utan sp2.

Synar med en Duron 1400+ och ett GF2 420MX med pc2100 256mb, laggar bara vid start på streetX och URL. Dock tenderar spelet att stanna i en sekunde ibland... Det problemet löste sig när jag klockade upp systemet rejält.

Visa signatur

Hui Dui

Permalänk
Medlem

Suck, Kan det vara så att det är något fel på grafikkortet eller processorn eller nåt sånt?

Funderar på att köpa nytt grafikkort om det skulle vara det? kan det vara nåt sånt?

Visa signatur

Asus Maximus Formula | Inte Core 2 Duo E8400 | Geforce 8800GT 1GB | Corsair Dominator 4GB | Hiper 580W