Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DIFference

EDIT: Läste på min kartong till min Z1010 precis och på den stod det (på klisterlappen) R1C. Det är väl version av firmware, men jag vet att jag har R1G i min. Är det så att någon haft min telefon och lämnat tillbaka den, sen har de uppgraderat den och sålt den igen? Eller uppgraderar de massa i efterhand, innan de går ut i affärerna? För om den är uppgraderad med eller tillverkad med en firmware spelar ju ingen roll. Men man vill ju inte ha en lur som vart hos någon kund innan...

Nej, firmware versionen står aldrig med på kartongen. Där står det bara hårdvaruversionen på telefonen som i ditt fall var R1C.

Så visst har du fått en ny telefon från början!

Visa signatur

[Asus P5K Premium/WiFi-AP] [C2D E6600@3.63Ghz] [4GB PC6400] [Corsair 520W] [Radi0 (640GB)] [ Noctua NH-U12F]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sultan
Nej, firmware versionen står aldrig med på kartongen. Där står det bara hårdvaruversionen på telefonen som i ditt fall var R1C.

Så visst har du fått en ny telefon från början!

Fint Har alla Z1010 som säljs idag R1C? Har du själv en Z1010 eller har erfarenheter av den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Fint Har alla Z1010 som säljs idag R1C? Har du själv en Z1010 eller har erfarenheter av den?

Skulle tippa på att alla som säljs idag (om det finns några kvar) har minst R1G.

Själv har jag den senaste R1H i min...

Visa signatur

[Asus P5K Premium/WiFi-AP] [C2D E6600@3.63Ghz] [4GB PC6400] [Corsair 520W] [Radi0 (640GB)] [ Noctua NH-U12F]

Permalänk

Fick svar från SE nu om att det som står på klisterlappen på kartongen visst är firmsware vid tillverkning. Men att de dessa lappar inte alltid byts ut då telefonen uppdateras innan den går ut i butik.

Jag har iaf R1G i min lur nu och upplever inga som helst problem. Bad SE om en lista på vad som är förbättrat i R1H, får se när jag får den om jag uppdaterar eller väntar.

//Micke

PS. Är det operatörernas "fel" att handovern mellan 3G och 2G i standbyläge är ganska dålig? Under samtal så skiftar telefonen så fint så fint från 3G till 2G när de behövs (förutsatt att det finns god 2G-täckning såklart). Men under standby ligger jag ofta (då inomhus i stora byggnader) på 0-2 staplar under 3G, då är det ofta folk kommer till mitt mobilsvar istället för fram till mig. Det är ju lite surt. DS.

Permalänk
Medlem
Citat:

Sidan eller?

Sök på Media Player Classic då. Det ska bara vara en exe-fil. Smidigt och bra som fan... MASSAOR av funktioner och så.

Nej Media player Classic!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hej980
Nej Media player Classic!

Funkar prima för mig. Gjort i flera år :S

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte längre kan koppla upp mig mot cMessenger?

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem
Citat:

[B]Fick svar från SE nu om att det som står på klisterlappen på kartongen visst är firmsware vid tillverkning. Men att de dessa lappar inte alltid byts ut då telefonen uppdateras innan den går ut i butik.

Jag har iaf R1G i min lur nu och upplever inga som helst problem. Bad SE om en lista på vad som är förbättrat i R1H, får se när jag får den om jag uppdaterar eller väntar.

//Micke

SE släpper vad jag vet inte info om vad skillnaderna är mellan alla releasade FW:s, men om man skriver ett brev kanske de blir lite lättare med info'n *hoppas*.

Fanns på Esato, tror jag, en lista med skillnaderna av H och G releasen av någon obskyr anledning.

Permalänk
Medlem

Min z1010 är lite skum vad gäller synkronisering med dator. Jag kan inte använda några program förutom det där man synkroniserar telefonbok och kalender m.m. Helt sjukt! Nån som vet vad man kan göra?

Visa signatur

_:_

Permalänk

Är det operatörernas "fel" att handovern mellan 3G och 2G i standbyläge är ganska dålig? Under samtal så skiftar telefonen så fint så fint från 3G till 2G när de behövs (förutsatt att det finns god 2G-täckning såklart). Men under standby ligger jag ofta (då inomhus i stora byggnader) på 0-2 staplar under 3G, då är det ofta folk kommer till mitt mobilsvar istället för fram till mig. Det är ju lite surt.

Fler som har det så?

Utomhus har jag allt som oftast full 3g-täckning.

Har Telia.

//Micke

EDIT: Tycker det är konstigt att jag bar får 2-3 staplar med GSM om jag väljer det när tjejen får 4-5 staplar med sin T230 som ligger bredvidmin Z1010. Jag vet att det inte går att bara köra 2G/GSM men man kan ju välja det under en kort tid iaf. Kan detvara så att täckningen blir låg då bara föra att telefonen direkt HITTAR 3G och påbörjar handover-processen? Skulle gärna vilja veta varför det är så. Är ju inte så bra om själva TELEFONEN har sämre täckningn än då t.ex. T230.

Permalänk
Medlem

mumien.se

Tänkte skicka in min z1010 för upplåsning hos mumien.se
Någon som skickat/lämnat in den där?

Fungerade det bra?

Permalänk

Uppgraderade till R1H igår. Men fan, FORTFARANDE när 3G-täckningen går ner på 1-2 staplar (av 5) som den ofta gör i vissa varuhus mm (även i min lägenhet ibland) och typ ALLID i datasalen på universitetet så kan OFTAST folk inte ringa mig! Och när den väl slår över till GSM (vilket den tyvärr sällan gör då, så är GSM-täckningen mycket lägre än vad den är för polare mm som har GSM-telefoner på samma platser.)

Jag är helnöjd med telefonen och Telia om det inte vore för detta...

Har ni det så med? Vill veta om det ÄR så, eller om det är telefonen eller Telia 3G som suger...

fan....

//Micke

EDIT:

Oftast när folk inte kommer fram till mig så kommer de till min mobilsvar. Men ibland får de en sån där signal som man får om man ringer ett nummer som inte finns, och då får jag (så vitta jag vet) ett obesvarat samtal på mobilen trots att jag inte hört ngn ringsignal eller något.... jag börjar bli riktigt jävla arg nu.....

EDIT 2:

EDIT: Oftast när folk inte kommer fram till mig så kommer de till min mobilsvar. Men ibland får de en sån där signal som man får om man ringer ett nummer som inte finns, och då får jag (så vitta jag vet) ett obesvarat samtal på mobilen trots att jag inte hört ngn ringsignal eller något.... jag börjar bli riktigt jävla arg nu.....

Permalänk
Medlem

Intel: mumien.se funkar mycket bra, skickade in 2 st z1010 för upplåsning fick tillbaka dem snabbt och funkade klockrent.

Permalänk
Inaktiv

Uppgraderar de på mumien även firmware när de låser upp den?

Permalänk

Hej,

Någon som vet om det finns någon sida som eniro.se eller hitta.se i wap-format? Jag kommer inte åt dem med min Z1010, bara vissa websidori utöver wap-sidor som funkar verkar det som.

PS. Även en java-läsare vore väl bra om ni kunde tipsa om... DS.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hej,

Någon som vet om det finns någon sida som eniro.se eller hitta.se i wap-format? Jag kommer inte åt dem med min Z1010, bara vissa websidori utöver wap-sidor som funkar verkar det som.

PS. Även en java-läsare vore väl bra om ni kunde tipsa om... DS.

wap.eniro.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spectre
wap.eniro.se

Tack!

Java-läsare då?

Permalänk
Medlem

http://wap.hitta.se/

Går också bra.

Java-läsare:

http://www.reqwireless.com/webviewer.html

(är osäker på om du ville ha en java-baserad webläsare eller en webläsare som kan läsa java... - jag tror webviewer är båda)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
http://wap.hitta.se/

Går också bra.

Java-läsare:

http://www.reqwireless.com/webviewer.html

(är osäker på om du ville ha en java-baserad webläsare eller en webläsare som kan läsa java... - jag tror webviewer är båda)

Ok tack. Men den kostar eller?

Permalänk
Medlem

Det är gratis att testa den ett tag, men sedan kostar den pengar - Ja.

Det är förövrigt det enda (bra) alternativet till den inbyggda webläsaren.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Det är gratis att testa den ett tag, men sedan kostar den pengar - Ja.

Det är förövrigt det enda (bra) alternativet till den inbyggda webläsaren.

Ok, men 150 kr är det kanske värt att köpa det

/Micke

EDIT:

Nu har jag hittat den till sak som är skum med mi mobil Fråga INTE varför jag höll den med "botten" in till örat (ihopvikt). När jag gör det så hör jag ett svagt pipande ljud, väldigt svagt, typ pulserande. Pip varvat med "bzzz".

Är det något ni också hör i era? Ni får nog se till att ha rejält tyst runtom Jag hör nog f*n för bra :S

/Micke

Permalänk
Inaktiv

Mitt motorola headset fungerar fint med Z1010, gjorde bara så som det stod i manualen...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hej980
Funkar detta minnet till Z1010 ?
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=300589&cks=SER

Japp, men varför köpa så dyrt när du kan få sonys egna billigare?

http://se.pricerunner.com/computing/storage/memory-cards/1564...

Permalänk
Medlem

Jag har låst upp min telefon (z1010)och funderar på att byta till Telia så att jag kan använda 3g tjänster och videotelefoni.
Jag går o köper ett startpaket för en hundrng o det, är det ett sådant 3g sim kort som medföljer? eller måste man skicka in kortet för att kunna få ut ett sådan Usim eller vad dom nu heter?

Hur länge skall man vänta ?

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk

Har en fråga till angående min Z1010. Om jag väljer TON eller KLICK som knappljud så hänger inte dessa ljud med alls när man trycker på knapparna. Trycker man fort irad så kommer inga ljud alls. Är det min som är pajj eller är det så? Kvittar eg. hatar knappljud, har det aldrig på, men de sak jag märkte bara...

Permalänk
Medlem
Citat:

Har en fråga till angående min Z1010. Om jag väljer TON eller KLICK som knappljud så hänger inte dessa ljud med alls när man trycker på knapparna. Trycker man fort irad så kommer inga ljud alls. Är det min som är pajj eller är det så? Kvittar eg. hatar knappljud, har det aldrig på, men de sak jag märkte bara...

Det är en ploj grej som inte är tänkt ska funka speciellt bra heller, dom flesta kör utan och det är det SE har siktat in sig på också.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bart112
Det är en ploj grej som inte är tänkt ska funka speciellt bra heller, dom flesta kör utan och det är det SE har siktat in sig på också.

Ok, som sagt, använder inte ljud, inte gjot på flera år. Men det funkar ju bra med t.ex. T230, man tycker det borde funka lika bra med Z1010

Nåon mer som får telefonen helt jävla låst om man använder röstuppringning med HBH 600-headsetet? Iofs, använder inte heller det så mkt, men ibland så. Det verkar ha med BT att göra iaf, för det funkar bra med sladd-headsetet som man fick med telefonen. Men sladen är ju så förbannat ivägen så jag köpte ett BT-headset

Permalänk
Medlem

Såhär är det gubbar: Tänkte dra till sälen och ta med min laptop och Z1010 med tre kontant och använd att surfa och checka nyheter osv...
Eftersom jag enbart har kabel och Ir som "gränssnitt" så undrar jag hur skall jag gå till väga för att kunna använda "mobilen" som modem etc ?

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk

Har lånat hem en Z1010 från jobbet för utvärdering men får det inte riktigt att fungera som jag vill. Problemet är att minneskortet ej dyker upp i utforskaren när jag kopplar med USB, vilket medför att jag ej kan testa MP3 funktionen. Någon bluetooth-dongle eller minneskortläsare har jag inte för tillfället.
Telefonen är vodafone live-låst om det har någon betydelse.
Tack på förhand...