Permalänk
Medlem

2g med z1010

Jag funderar på att köpa en z1010 och låsa upp den och sedan ha ett comviq kontantkort i den. Fungerar det?

Permalänk
Medlem

Det ska gå tror jag, har för mig att jag hade det i syrrans problemet var isåfall att den försökte koppla upp sig till 3g nätet hela tiden men wajnade sen på att det inte gick genom att skicka upp en liten varningsruta.

Permalänk
Medlem

så det var aldrig några problem att ringa och ta emot samtal?

Permalänk

Jag kör med ett Telia 2g abbonemang och det fungerar kanon.
Har låst upp den från 3 med TOTAL MultiServer.

Visa signatur

[ Stationär: iMac 24" - 2.8 GHz Intel Core 2 Extreme, 4GB ram, 1TB HD ]
[ Bärbar: MacBook Pro 13" - 2.53 GHz Intel Core 2 Duo, 4GB ram, 250GB HD ]
[ NAS: Synology DS-207 - HD 2x2TB ]

Permalänk
Medlem

Antoane: nej det funkar inte. du måste ha ett 3g-simkort (usim). telia är de enda som erbjuder usim och 2g-abbonemang samtidigt, medans t.ex. comviq kräver 3g abb för att få ha ett usim.
Med andra ord, det går inte att ha ett comviq kontantkort i en z1010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingulf
Antoane: nej det funkar inte. du måste ha ett 3g-simkort (usim). telia är de enda som erbjuder usim och 2g-abbonemang samtidigt, medans t.ex. comviq kräver 3g abb för att få ha ett usim.
Med andra ord, det går inte att ha ett comviq kontantkort i en z1010

Har du en Z1010 och har provat?

För Z1010 stödjer enligt SonyEricsson vanliga SIM-kort.

Jag har en Z1010 (dock ej upplåst, så jag kan inte prova).

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Har en Z1010 som jag kör ett Vodafone 2G kort i, Funkar helt perfekt.

Permalänk
Medlem

Fungerar ej med vissa comviq kort, visserligen bara o ringa till comviq o be om ett nytt.. säga att de strular o inte funkar i telefonen.
Märkte av att den vill hoppa över till 3G nätet och när den fick 3G mottagning tappade möjligheten att ringa/ta emot samtal.
Kan ha nåt med operatörslåsningen innefattar att den är låst mot 3G-nätet i första hand också?

Permalänk
Inaktiv

Någon som lämnat in den hos mumien i Göteborg? För om den bara växlar till 3g så kanske det är onödigt....

eller är det någon som vet deras öppettider?

Permalänk
Medlem

jag låste upp en z1010 och tänkte att jag skulle använda mitt comviq kontantkort,men hur jag en gjorde på nätsökningen m,m så vela den inte funka,men med vodafone kontankort och telia refill funkade den som en vanlig gsm....så nu kör jag med en k700 istället

Permalänk
Medlem

Jag provade med ett Comviq.net Kontantkort i min upplåsta Z1010 och det funkade fint(utom GPRS) i några minuter, sen står det bara "Ingen åtkomst"..

Permalänk
Medlem

okej jag tror inte att jag vågar chansa. Vet ni om det är samma sak med lg u8110/8120?

Permalänk
Medlem

min upplåsta z1010 funkar prima med telia refill...............

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av syrex-
min upplåsta z1010 funkar prima med telia refill...............

Ja det är bara Comviq-kort som strular, allt annat verkar funka.

Visa signatur

Vafan var det för fel på min gamla signatur...

Permalänk
Medlem

Från comviqs hemsida:

Viktig information angående Sony Ericsson Z1010.
Du måste ha en aktuell mjukvara i din Sony Ericsson Z1010 för den ska fungera på bästa sätt i vårt nät. Den senaste uppgraderingen heter "R1H015".

Gör så här för att kontrollera vilken mjukvaruversion du har:
(pilarna > och < motsvarar höger respektive vänster med joysticken)

Tryck: * > * < < * < *
Välj: "Serviceinformation" därefter "Programinfo"
Mjukvaruversionen står på första raden. Är det en lägre version (det vill säga R1A - - -. R1B- - - , R1C- - - o s v) än R1H015 så måste du uppgradera din mjukvara, vilket du kan göra på en Sony Ericsson Serviceverkstad. Kontakta Sony Ericsson för mer information

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisseson
Från comviqs hemsida:

Viktig information angående Sony Ericsson Z1010.
Du måste ha en aktuell mjukvara i din Sony Ericsson Z1010 för den ska fungera på bästa sätt i vårt nät. Den senaste uppgraderingen heter "R1H015".

Hjälper inte, har lagt in R1H015 i dom jag har låst upp.

Visa signatur

Vafan var det för fel på min gamla signatur...