Make Blizzard to set up a Scandinavian WoW-server

Permalänk
Medlem

Make Blizzard to set up a Scandinavian WoW-server

http://www.scandiwow.tk
vet inte om det finns en tråd om det här redan men. Ni som vill eller jag menar KRÄVER att blizzard fixar en scandinavisk server till WOW skriv upp er.

Citat:

Ursprungligen ifrån scandiwow.tk

When Blizzard will release their precious World of Warcraft in Europe
(in the beginning of 2005) there will only be servers in England, Germany
and France. The scandinavian wowcommunity stands for a great part of the
players and we think that it is not more than right to hand us
scandinavians our own server so that we wont be shattered over three countries.

Visa signatur

| 8700K | ASUS Z370-F STRIX | Deepcool 240 EX | G.Skill Trident Z 16GB 3000Mhz | ASUS GTX 1080 Strix | SAMSUNG 970EVO 500GB | Evga 1600W P2 | ACER XB271HU | NZXT H440W |

Permalänk
Medlem

Det finns redan en.. men att göra 2 tyder ju bara på ökat intresse så utöver att det är ganska onödigt så är det göttens

See you on the battlefield !

Permalänk
Medlem

Oj jäklar såg inte den... jag rapporterar den till en moderator snarast

Visa signatur

| 8700K | ASUS Z370-F STRIX | Deepcool 240 EX | G.Skill Trident Z 16GB 3000Mhz | ASUS GTX 1080 Strix | SAMSUNG 970EVO 500GB | Evga 1600W P2 | ACER XB271HU | NZXT H440W |

Permalänk
Medlem

Re: Make Blizzard to set up a Scandinavian WoW-server

Alla skandinavier lär väl köra på den engelska, funkar väl bra?

Permalänk
Medlem

Det skulle kunna resultera i en ovälkommen laggvåg.. Vi eller jag, vet iallafall att amerikanarna i både betan och just nu har problem med detta. Även om det sägs förklaras som något annat än lagg, upplever åtminstone jag det som lagg.. det var förvisso inte bara amerikanare som spelade US beta men men..

Permalänk
Medlem

Tja, tog en paus från WoW spelandet för att kolla lite forum. Jag trodde att det skulle finnas en helsvensk server, ÄNNU en anledning att bojkotta den EU releasen. Har nån spelat Wc3 och hört talas om ordet "German", dom är alltid där och förstör med deras icke nobla språk!

- "U ger"?

Här har vi ett senario;

"/1 LVL 34 WARRIOR LFG!"

"Join us, dude"

*Du joinar deras grupp*

Günter says; "Ich bin ein stein warrior.."

You say; "I don't understand german, english plz!"

Germany says; "Ein ich bin... hitler osv etc"

You say; "ME NO UNDERSTAND GERMAN!!"

Günter says; "w00t? d0n't y0o und3rzt4nd German?!"

*kicked from group..*

(bortse från min usla tyska)

Permalänk

Satan, det var ingen dålig lista.

Visa signatur

Får jag lov eller skall vi dansa först? http://www.rpgsource.net/gallery/chinko_eng.swf kekekek

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minilastas
Satan, det var ingen dålig lista.

Undra om de ger vika dock

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Blizzard är dumma annars!

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

kan inte admins klistra denna ?

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Man spelar förhoppningsvis med sina vänner ändå, och pingvis spelar det ingen större roll.
Sen mutear man General chat fort som fan...

Permalänk
Medlem

listan e redan uppe i 10476 st namn göttans :D. Kom igen nu swecare, Norden behöver er !!

Visa signatur

| 8700K | ASUS Z370-F STRIX | Deepcool 240 EX | G.Skill Trident Z 16GB 3000Mhz | ASUS GTX 1080 Strix | SAMSUNG 970EVO 500GB | Evga 1600W P2 | ACER XB271HU | NZXT H440W |

Permalänk
Medlem

Vad spelar det för roll? alla servrar ligger ju, och kommer ligga, i Paris.

Permalänk
Hedersmedlem

stenhårt!
norden-server nu!

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Alla servrar är ju i frankrike. Så vi lär knapast få en server här.

Det är enda anledningen som skulle vara värd att troa tt det kunde vara en bra ide.

Visa signatur

I5 4690k, 8gb, GTX 1080
i7 2600, 16gb

Permalänk
Medlem

1) Sidan har länkats hur många gånge som helst tidigare
2) Jag vet inte vem som är mest idiotisk, människan som gjort sidan eller de som skriver på den.

When Blizzard will release their precious World of Warcraft in Europe (in the beginning of 2005) there will only be servers in England, Germany and France. The scandinavian wowcommunity stands for a great part of the players and we think that it is not more than right to hand us scandinavians our own server so that we wont be shattered over three countries. This site will close down 1st of Jan. 2005 and the names will be sent in to Blizzard

Um nej? Det finns 3 datacenter i hela världen, ett i USA, ett strax utanför Paris och ett (planerat) någonstans i ostasien. Hur fan de kommer fram till "there will only be servers in England, Germany and France" är bortom mig. Det kommer att finnnas tyskTALANDE, engelskTALADANDE och franskTALANDE, den fysiska positionen på servrarna är densamma, strax utanför Paris.

Frågan återstår dock, varför?
Jag kan komma och tänka på två orsaker

1) Du vill ha bättre "ping", du har spelat FPS (läs: Counter-Strike) och tror att detta är något vitalt. World of Warcraft är ett MMORPG där det gör mycket liten, för att inte säga obetydlig, skillnad om du ligger på en responstid på 50ms eller 500ms. Detta som orsak är helt befängt

Då är det bara en kvar
2) Du vill kunna prata svenska. Jag tänker inte lägga mig i det men jag har svårt att förstå varför så skulle vara fallet.

Jag skulle kunna fortsätta ett bra tag men blir bara irriterad.

Visa signatur

Don't try to fix me - I'm not broken

Permalänk
Medlem

Tack Goose för att du besparade mig tiden att skriva det där Dock finns det nog lite fler än tre datacenter i hela världen

Enda anledningen jag kan se är att jag tidigare haft väldiga problem när jag routats genom Frankrike (min ping i EQ gick väl upp till ~900 när jag under en vecka routades genom Paris istället för London, från normala 250). Det finns ju dock inget som säger att det skulle bli så den här gången.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem

Omformulering: 3st datacenter som drivs av Blizzard designerade att köra WoW-servrar

Så att ingen hormonstin pojke/flicka ska få för sig något annat.

Visa signatur

Don't try to fix me - I'm not broken

Permalänk
Medlem

Xaanin/Goose: Det skadar ju inte med en server här i Svea rike eller ? Det verkar så på sättet ni snackar, istället för att stödja deras arbete för att vi ska kunna spela Wow o kunna snacka med varann på svenska, e det verkligen så konstigt ?

Visa signatur

| 8700K | ASUS Z370-F STRIX | Deepcool 240 EX | G.Skill Trident Z 16GB 3000Mhz | ASUS GTX 1080 Strix | SAMSUNG 970EVO 500GB | Evga 1600W P2 | ACER XB271HU | NZXT H440W |

Permalänk
Medlem

Om vi bortser från det i mitt tyckte idiotiska faktumet att du eftersöker en lokaliserad server för ett MMORPG så är du välkommen att pröjsa, tjae vad ska vi säga, dubbel?, fyrdubbel?, månadsavgift för att det ska vara lönsamt för Blizzard att sätta upp ett data center i Sverige, för att du ska... umm.. hmm.. ja vad du nu vinner på det, du får en responstid på ett par millisekunder mindre, något som inte påverkar ditt gameplay för fem öre, eller för att du som invånare i ett av europas bäst engelsktalande länder ska av någon anledning spela ett MMORPG med dina grannar och tala det språket - Fine by me, så länge jag slipper pröjsa.

Som en fotnot kan sägas att det sidan eftersöker är en server lokaliserad i Sverige, och inte en svensktalande, det är stor skillnad.

Är det bara jag som finner det skrämmande att såpass många inte tycks kunna tänka längre än näsan räcker?

Visa signatur

Don't try to fix me - I'm not broken

Permalänk

var står det sverige?
http://susning.nu/Skandinavien

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ännu bättre!
Istället för att prata ett språk som svenskar, norskar och danskar kan förhållandesvis bra (med detta impliceras engelska) så ska alla prata som baksidan på en schampoflaska!

I övrigt så handlar det fortfarande om att vad som eftersöks är en server positionerad i Skandinavien, inte en skandinavisktalande (om du nu kan forma ett sådant ord) sådan. Skulle det vara tryck på att skapa en sådan, så motsäger jag mig inte då det inte längre är en kostnadsfråga, utan mer en fråga om vilken rubrik man sätter på en existerande maskin, tvärtom, jag skulle snarare uppmuntra till det, då du på så sätt antagligen får bort en stor del av dessa människor som försöker tala sitt hemspråk i chatt och dylikt från de "riktiga" servrarna, där språket förhoppningsvis förblir engelska

Sen att det inlägg du just gjorde var enbart för att trolla ignorerar jag denna gång. Sverige eller Skandinavien, ovan fakta är likväl så relevant

Visa signatur

Don't try to fix me - I'm not broken

Permalänk
Medlem

Ser ingen anledning till att ha en server i skandinavien. Helt onödigt, bara dyrt. Som sades innan, pingen spelar knappt roll om man har 100 eller 500, jag tyckte inte det var jobbigt att ha 400 när jag spelade på US Open.

@ DeathStar, har du blivit blind?

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Jag vill bara inte riskera att spela med tyskar eller fransmän. Jobbigt nog att spela FFXI med en massa japaner som vägrar använda auto-translate funktionen.

Men jag ser inga hinder att spela på en engelsktalande server då jag misstänker att 99% av alla tyskar och fransmän kommer spela på servrar med respektive språk.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem

Fransmän och Tyskar är ett hot mot spel/filmindustrin. Dom vägrar förstå att lära sig Engelska i skolan eller en hjälpligt för att kunna se på tv med textning. Jag tycker att det var _mycket_ trevligt att spela US open, mycket pga att folk var väldigt trevliga, och man slapp allt whine om språk.

Visa signatur

gotta go fast