Permalänk
Medlem

Hårddiskbaserade mp3-spelare (20 gb+)

Hej

Funderar lite på att skaffa en hårddiskbaserad (>5gb) mp3-spelare till jul, och jag är rätt lost.

Först måste jag säga att jag inte gillar utbudet alls, finns verkligen inte en enda spelare som har allt jag vill ha eller ens i närheten. Och det gäller alla mp3 spelare som jag sett.

Alltid är det nåt. Och oftast så är det bl.a. batteritiden som är kass i kombination med ett integrerat batteri. Men det är ju snarare en regel så det är kort å gott något man får räkna med vad man än köper.

Som det är jusst nu så lutar det väl åt en iPod eller en Creative Zen Touch (20 gb).
Utan att ha testat någon utav dem så gillar jag inte riktigt creatives touchpad. Såfort jag såg den så tänkte jag att den där kommer man få problem med genom att den är för kort och att man måste scrolla precis som man gör med en mus och börja om från början hela tiden. Och för att få det smidigt så måste känsligheten vara hög men problemet med det är att man förlorar precision (vanligtvis i alla fall). Och det är jusst det som jag hört folk klaga på.

iPodens verkar bättre och helt enkelt bäst, och det får jag stöd från många recensioner. Sen är ju inte iPoden i övrigt särskilt felfri så det är bara att sätta sig ned och kompromissa.

Creative har ju ett klart övertag vad gäller batteritiden, där måste jag säga att ipoden är rätt kass. 12h är för lite egentligen och blir det en ipod så blir det nog ett batteripack i framtiden (för semesterar m.m.).
Tyvärr har ju båda integrerade batterier.

Creative Zen Touch framtstår som en större och klumpigare spelare och även om batteritiden är mycket bättre vilket jag ser som en enorm nackdel med iPoden så känns det konstigt nog inte som det väger upp det. Det är inte storleken i sig som jag stör mig på creatives spelare men den "betéer" sig som om den vore mycket större än vad den är. För skulle det finnas en större ipod med bättre batteri så tror jag att det skulle bli en sån.

Ljudkvalitet:
Man köper ju en mp3-spelare för att lyssna på musik och även om jag inte kommer att lyssna med dyra hörlurar på stan (men definitivt inte de som följer med) så är ju ljudet viktigt och ibland koppar man nog in den till stereon m.m. och då är det ju riktigt trist om man känner sig begränsad av ljudkvalitén.

Creative Zen Touch ska väl ha riktigt bra ljudkvalite vad jag vet. Men jag har hört det mesta, alltifrån att Zen Touch är många gånger bättre än iPoden till att iPoden är bättre än Zen Touch.
Ska jag sammanfatta de versioner jag hört så är väl creatives bättre men frågan är om skillnaden är stor nog att göra ipoden till ett sämre val ur ljudkvalitessynpunkt? Dvs. om skillnaden är stor nog att ta med i beräkningarna.

Som alternativ till Zen Touch och iPod finns ju NW-HD1 som jag blev riktigt positivt överraskad för. Men fixar ju bara ATRAC (det ska tydligen gå att patcha till mp3 men jag är förbluffad av hur dåligt sony verkar hantera det där), hårdvarumässigt så verkar den ju vara överlägsen allt som finns idag. Att den är minst (hårddiskbaserade ~20 gb spelare) och faktiskt riktigt snygg görju bara saken bättre. Men nackdelarna är för stora och priset är ju inte det lägsta.
Iriver har ju sin H120 (den enda jag hittat som kan jämföras med zen touch och ipod ur ett ekonomiskt perspektiv) och den vet jag väl egentligen minst om, bra ljud är väl en garanti som jag förstått det men spelaren i övrigt är jag inte imponerad utav (men är som sagt inte så insatt på den). Är det värt att kolla in mer på den?

Sen ang. grännsnittet så verkar alla moderna mp3 spelare (främst hårddiskbaserade eftersom det kräver mer av gränssnitet när man har en mängd gigabyte låtar som man försöker hantera) vara rätt dåligt.
Jag måste kolla vidare på det men det verkar som om alla är lika dåliga och det helt enkelt är nåt man får stå ut med, främst vad gäller skapande och ändrande av av playlists (hur är det egentligen?).
En artikel som jag läste om det, håller med författaren om det allra mesta.
http://www.pcworld.com/reviews/article/0,aid,114665,00.asp

En sak som drar mig mot ipoden är communityn (och då menar jag inte ipod-fansen som kan vara riktigt störande (och något som snarare avskräcker) utan den del som utvecklar trevliga 'hacks' och program för den, det finns fördelar med att vara störst).

Ledsen för att det blev så långt men frågorna är många och svaren är i mina ögon väldigt tunna (självklart har jag sökt information också).

Permalänk
Medlem

Hey, har en ipod 4g och en mini. Det är sant att batteritiden är usel, men annars så slår den creativen.

Men det finns en annan HD spelare, Iriver IHD-120 (?) tror att den heter så.

// XeXOs

Permalänk
Medlem

Re: Hårddiskbaserade mp3-spelare (20 gb+)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Iriver har ju sin H120 (den enda jag hittat som kan jämföras med zen touch och ipod ur ett ekonomiskt perspektiv) och den vet jag väl egentligen minst om, bra ljud är väl en garanti som jag förstått det men spelaren i övrigt är jag inte imponerad utav (men är som sagt inte så insatt på den). Är det värt att kolla in mer på den?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av XeXOs
Men det finns en annan HD spelare, Iriver IHD-120 (?) tror att den heter så.
// XeXOs

Nåja. Jag undrar var du inte tycker om angående iRivern! Den har bättre batteritid än iPoden, och skulle man t.ex. köpa till alla finesser som redan ingår i iRivern till iPoden skulle det kosta multum (mikrofon, FM-radio, fjärrkontroll, sånt där).
Jag har själv tänkt köpa en iHP-120 (numera H120) efter jul över eBay, och då blir det inte alls lika dyrt som det är i Sverige.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Hårddiskbaserade mp3-spelare (20 gb+)

Var nere på stan idag och kollade lite på mp3 spelare, Zen Touch var mindre än jag trodde men mycket tjockare. Tror inte jag skulle tycka om att bära omkring på den så mycket.

Såg också NW-HD1 och den var ju underbar, mindre än jag trott och mycket mindre än iPoden. Underbar.
Så var det bara priset och enbart ATRAC formatet som stör (väldigt mycket faktiskt).
Men man ska ju kunna fixa mp3 stöd till den så beroende på hur bra den fixar det så kanske den är intressant. Riktigt tråkigt att dom lyckats förstöra en sån underbar spelare i övrigt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av XeXOs
Hey, har en ipod 4g och en mini. Det är sant att batteritiden är usel, men annars så slår den creativen.

Men det finns en annan HD spelare, Iriver IHD-120 (?) tror att den heter så.

// XeXOs

Jo, mellan Zen Touch och iPoden tror jag att det skulle bli iPoden nu när jag tittat på dem lite närmare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZeMiKeY
Nåja. Jag undrar var du inte tycker om angående iRivern! Den har bättre batteritid än iPoden, och skulle man t.ex. köpa till alla finesser som redan ingår i iRivern till iPoden skulle det kosta multum (mikrofon, FM-radio, fjärrkontroll, sånt där).
Jag har själv tänkt köpa en iHP-120 (numera H120) efter jul över eBay, och då blir det inte alls lika dyrt som det är i Sverige.

Som sagt så är jag minst insatt i iRivern men det är det intryck jag fått från andras uttalanden är att den inte håller måttet (vilket jag tycker att den borde göra utifrån specifikationerna).

Sen så är den ju rätt stor i jämförelse. Ca en halv cm tjockare än iPoden vilket kanske inte låter så mycket men jag tycker att det är en del när man väl har den i byxfican.
Sen så sticker "joysticken" ut lite vilket känns lite klumpigt, vet inte om den är särskilt smidig heller. Den är visserligen väldigt utrustad men det drar ju som sagt upp priset och vad gäller de funktioner som du nämnde så tror jag inte att jag kommer använda dem särskilt mycket. Det är ju inte dåligt att de är med och även om jag inte kommer använda dem särskilt mycket så ser jag det som ett plus då jag som 'prylbög' älskar funktioner även om de inte är särskilt nödvändiga

Men jag försöker vara lite realistisk och främst se till de saker jag kommer använda den till och ta resten som det kommer.
Batteritiden är ju helt klart bättre (än ipoden) men den är inte särskilt bra i alla fall. Jag kommer fortfarande villja ha någon sorts batteripack till den.

Men jag ska leta upp lite recensioner på den ikväll och se om jag kan hitta nåt om hur NW-HD1 fungerar med mp3.

Permalänk
Medlem

Vill du ha den bästa hårddiskbaserade mp3-spelaren idag, köp en iRiver ur H300 serien, blev utnämd till bästa produkt i m3 (nr: 8 2004). Där snackar vi funktioner. Ta och kika lite på den.

Permalänk
Medlem

Mjo, flashkortsläsarfunktionen är trevlig. Men när jag har användning för den så är jag på semester och då är bärbara datorn med i alla fall så även om den funktionen är bra och smidigare än en bärbar dator så vill jag inte offra något för den.

Sen känns färgskärm sååå onödigt. Att se bilder på den ser jag ingen vitts med heller. Jag må gilla funktioner men den senaste trenden med bilder och kameror på mobiltelefonerna och mp3 spelarna gillar jag inte.
Det är klart att det inte skadar heller men jag vill inte betala ett öre för det eller offra storleken för det.

Den är helt enkelt för stor och för dyr (på de flesta ställen i alla fall, såg ett ställe på pricerunner där den kostade under 3000 kr men bortsett från det kostar den ju 4000 kr) i mina ögon.

Permalänk

UIet på iPoden är väl den största fördelen, den är fruktansvärt lätt manövrerad.

Permalänk
Medlem

Mjo, det som jag oroar mig för vad gäller ipoden är väl främst ljudkvaliten och ljudegenskaperna.

Permalänk
Medlem

Jag har en Iaudio M3, kanon enlig mig! betydligt bättre än ipod och zen.

+
Liten och smidig. Mindre än ipod, creative zen touch och tunnare än ipod mini.
20gb.
kräver ingen mjukvara för att flytta musik/filer.
stor uteffekt, 20mW. Mer än ipod och zen(tror zen har 18?).
kanon equalizer med flertalet inställningar för basen.
in line som klarar hög bitrate, högre än alla konkurenter.
klarar ogg vorbis.
klarar uppspelning i hög bitrate, högre än de flesta konkurenter.
programmerbar radio som även klarar frekvensbanden utomlands.
bra och tydlig display.
fjärrkontroll med display så man slipper fifla upp spelaren ur fickan för att byta låt.
kan skapa playlists i spelaren medans man lyssnar på musik.
en vagga medföljer för batteriladdning som för att flytta över musik.
14h batteritid, nästan dubbla mot ipod mini.

-
medföljande lurar är inte så bra. iofs så gäller det för de flesta spelare.

C-Beat

Permalänk
Medlem

echo

om jag var du skulle jag vänta lite, Sony släpper NW-HD3 nu i december som är som en NW-HD1 fast dom har fixat så att den klarar att spela MP3... har även en speltid på 30 timmar

Permalänk
Medlem

Om du tycker om Sonyn tycker jag du ska vänta på Nw Hd3 som sony har lovat att släppa i Japan och England innan jul och senare kommer den väl även till Sverige. Hw-hd3 har till skillnad från hd1 och hd2 direkt stöd för mp3-filer. Så vänta tills du hittar några recensioner av hd3 och sen kan du bestämma dig.

Edit: Aja, tog lite längre tid på mig att skriva det bara
Länk till sony http://products.sony.co.uk/sony_nw-dh3.asp

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Hårddiskbaserade mp3-spelare (20 gb+)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Var nere på stan idag och kollade lite på mp3 spelare, Zen Touch var mindre än jag trodde men mycket tjockare. Tror inte jag skulle tycka om att bära omkring på den så mycket.

Såg också NW-HD1 och den var ju underbar, mindre än jag trott och mycket mindre än iPoden. Underbar.
Så var det bara priset och enbart ATRAC formatet som stör (väldigt mycket faktiskt).
Men man ska ju kunna fixa mp3 stöd till den så beroende på hur bra den fixar det så kanske den är intressant. Riktigt tråkigt att dom lyckats förstöra en sån underbar spelare i övrigt.

Jo, mellan Zen Touch och iPoden tror jag att det skulle bli iPoden nu när jag tittat på dem lite närmare.

Som sagt så är jag minst insatt i iRivern men det är det intryck jag fått från andras uttalanden är att den inte håller måttet (vilket jag tycker att den borde göra utifrån specifikationerna).

Sen så är den ju rätt stor i jämförelse. Ca en halv cm tjockare än iPoden vilket kanske inte låter så mycket men jag tycker att det är en del när man väl har den i byxfican.
Sen så sticker "joysticken" ut lite vilket känns lite klumpigt, vet inte om den är särskilt smidig heller. Den är visserligen väldigt utrustad men det drar ju som sagt upp priset och vad gäller de funktioner som du nämnde så tror jag inte att jag kommer använda dem särskilt mycket. Det är ju inte dåligt att de är med och även om jag inte kommer använda dem särskilt mycket så ser jag det som ett plus då jag som 'prylbög' älskar funktioner även om de inte är särskilt nödvändiga

Men jag försöker vara lite realistisk och främst se till de saker jag kommer använda den till och ta resten som det kommer.
Batteritiden är ju helt klart bättre (än ipoden) men den är inte särskilt bra i alla fall. Jag kommer fortfarande villja ha någon sorts batteripack till den.

Men jag ska leta upp lite recensioner på den ikväll och se om jag kan hitta nåt om hur NW-HD1 fungerar med mp3.

Som en sann prylbög gör borde du läsa M3 där de gav iRiver H320 betyget 8/10 samt bästa Produkt i ett test där bland annat iPod, Zen Touch, Nw-HD1 (se nummer 9/04)

Permalänk
Medlem

Hade jag haft en stor budget hade jag köpt en iRiver eller en iAudio M3, men för 2000kr fick jag en Creative Zen Touch, och jag tycker den fungerar utmärkt

Permalänk
Medlem

har en h140 (irviers 40 gb variant), För delar gentemot iPod.
Billigare
Behöver inte iTunes.
Fjärrkontroll (alltså en bra med skärm, den har allt som JOS spelare har i knappväg)
Radio
Mycket bra väska (man ser displayen, och man kan använda knapparna)
Fler EQ alternativ
Längre batteritid. (20+ timmar vid 128 kbit mp3, 16 vid 192 kbit)
OGG
WMA
Lättare att få support (Appel tar ju en massa betlat bara för att byta batteri)
Batterit håller i 4-5 år medans iPod i 1-2 år

Negativt
lite större (spelar iof itne så stor roll eftersom man har den i sin väska hela tiden och då har man inte den i fickan)
Har inte något lika bra program som iTunes (går iof att använda iTunes till den men det är inte optimalt)
Inte lika bra navigerinshjul.
Inte MPG4 (ingen vidare nackdel, som lätt upphävs av OGG och WMA)
Inte lika många tillbehör (det kommer iof fler och felr men ipoden har massor)

Summa
iRiver lite bättre, mestadels eftersom den kostar en tusing mindre. Man blir mycket nöjd med båda spelarna men lite mindre fattig med en iRiver

Permalänk
Medlem

Ledsen för att jag var så sen med att svara, har varigt stressigt de senaste dagarna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av C-Beat
Jag har en Iaudio M3, kanon enlig mig! betydligt bättre än ipod och zen.

+
Liten och smidig. Mindre än ipod, creative zen touch och tunnare än ipod mini.
20gb.
kräver ingen mjukvara för att flytta musik/filer.
stor uteffekt, 20mW. Mer än ipod och zen(tror zen har 18?).
kanon equalizer med flertalet inställningar för basen.
in line som klarar hög bitrate, högre än alla konkurenter.
klarar ogg vorbis.
klarar uppspelning i hög bitrate, högre än de flesta konkurenter.
programmerbar radio som även klarar frekvensbanden utomlands.
bra och tydlig display.
fjärrkontroll med display så man slipper fifla upp spelaren ur fickan för att byta låt.
kan skapa playlists i spelaren medans man lyssnar på musik.
en vagga medföljer för batteriladdning som för att flytta över musik.
14h batteritid, nästan dubbla mot ipod mini.

-
medföljande lurar är inte så bra. iofs så gäller det för de flesta spelare.

C-Beat

Iaudio M3, den har jag helt glömt bort att ta med
iPoden har väl enligt specifikationerna en uteffekt på 2x30mW? Men jag tvivlar inte på att Iaudio är bättre där. Specifikationer går ju inte att lita på nuförtiden

Gillar inte att den inte har någon display alls på själva huvudspelaren, då är den ju i princip helt värdelös utan fjärren och jag gillar inte alltid att ta med fjärren.
I alla fall iriver, ipod och zen touch fixar 320 kbps vilket är max för mp3 men det finns säkert de spelare som inte fixar det, men bland hårddiskbaserade spelare har jag inte sett nån (har i och för sig inte letat).

Att kunna skapa egna playlists i spelaren gillar jag skarpt.
Måste kolla mer på den. Men som sagt så ser jag det som en ganska stor nackdel att den inte har någon display.
Men den är ju också riktigt snygg när den är så ren.

edit: har läste lite om den nu och jag gillar den mer och mer. Men avsaknaden av displayen och att man måste ha dockan för att ansluta den till datorn gör ont. Inte lätt att bestämma sig inte.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CTH
har en h140 (irviers 40 gb variant), För delar gentemot iPod.
Billigare
Behöver inte iTunes.
Fjärrkontroll (alltså en bra med skärm, den har allt som JOS spelare har i knappväg)
Radio
Mycket bra väska (man ser displayen, och man kan använda knapparna)
Fler EQ alternativ
Längre batteritid. (20+ timmar vid 128 kbit mp3, 16 vid 192 kbit)
OGG
WMA
Lättare att få support (Appel tar ju en massa betlat bara för att byta batteri)
Batterit håller i 4-5 år medans iPod i 1-2 år

Negativt
lite större (spelar iof itne så stor roll eftersom man har den i sin väska hela tiden och då har man inte den i fickan)
Har inte något lika bra program som iTunes (går iof att använda iTunes till den men det är inte optimalt)
Inte lika bra navigerinshjul.
Inte MPG4 (ingen vidare nackdel, som lätt upphävs av OGG och WMA)
Inte lika många tillbehör (det kommer iof fler och felr men ipoden har massor)

Summa
iRiver lite bättre, mestadels eftersom den kostar en tusing mindre. Man blir mycket nöjd med båda spelarna men lite mindre fattig med en iRiver

Varför har man den inte i fickan?
Avsaknaden av iTunes som program ser jag som ett plus
20 gb versionen kostar mer än ipod i alla fall men vet inte hur det är med 40 gb versionen.
20+ timmar?
De är väl speccade till 16 timmar vilket (i M3s test så fick 20 gb versionen 15 timmar).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Som en sann prylbög gör borde du läsa M3 där de gav iRiver H320 betyget 8/10 samt bästa Produkt i ett test där bland annat iPod, Zen Touch, Nw-HD1 (se nummer 9/04)

Mjo, har läst den men deras tester är ju inte direkt ingående. Man får veta hur den fungerar efter någons subjektiva bedömning and thats it. Och jämför ju inte spelarna egentligen de bara skriver lite löst om varje spelare.
Där fick både irivern och ipoden samma betyg på ljudkvaliten i alla fall vilket känns lite betryggande. Men av att dömma från texten så tycker jag att iriverns ljud var bättre.

Tycker inte att iRiver H320 är värt sitt pris eller kommer med nåt som iRiver H120 saknar, som mp3 spelare.

Ang. Sony NW-HD3 så håller jag mina ögon på den men jag vet inte riktigt om jag vågar hoppas på den. Men jag ska ge den en chans i alla fall. Sen tycker jag att NW-HD1 är mycket snyggare (inte för att NW-HD3 är ful men tycker det var lite synd bara).

Permalänk
Medlem

Att M3 inte har någon display på spelaren ser jag som en fördel. Det är enklare att byta låt/ändra volym på fjärren än att behöva fiffla upp en stor spelare ur fickan.

Man behöver inte ha dockan för at flytta över musik och ladda batteri. Det följer med en liten adapter som man sätter fast på spelaren så funkar den precis som dockan. Spelaren har nämligen bara 1 kontakt, jag antar att iaudio gjorde så för att få ner storleken på spelaren samt att det inte ska finnas så många kontakter som kan bli skitiga Själva adaptern är bara en liten pryl som man lätt kan bära med sig om man ska någonstans.

Ipoden har nog inte 2*30mW, har för mig att den ligger på 2*18mW.

Kolla vad de olika spelarna klarar för bitrate både vid inspelning och uppspelning samt med formatet ogg vorbis så ser du att M3:an är överlägsen. Ogg vorbis är antagligen efterföljaren till mp3. Ogg är grattis samt låtarna tar mindre plats trots högre ljudkvalitet.

MVH
C-Beat

Permalänk
Medlem

Jo visst kan en fjärr vara smidig men ibland är den bara ivägen och det är ofta som jag struntar i fjärren när jag ska ut.
Och det är ju en rätt stor nackdel att inte kunna använda spelaren när man inte har fjärren med (i alla fall inte om man bryr sig om vad man vill lyssna på), tycker jag i alla fall.

Så att M3 inte har en display är väl enbart positivt ur det sättet att det är antagligen bl.a. det som gör den mindre och snyggare. Det vore ju bättre med en display på spelaren och en fjärr..

Ah, visste inte att man fick en adapter också. Är den smidig nog att ha i plånboken?

I M3s test så stod det 2*30 och har läst det på andra håll också. Men som sagt det finns flera sätt att mäta sådant på så det säger egentligen inte så mycket.

Ogg vorbis är som du säger bättre men än så länge har jag väl två stycken ogg vorbis låtar på datorn men jag ser det som ett plus då det inte finns några egentliga nackdelar med ogg förutom då att det inte har samma stöd som mp3.

Permalänk
Medlem

Hur klarar M3an och Sonys spelare playlists? Fixar de winamps? Måste man ha program för att lägga in musiken till Sonyn?

Kan man koppla hörlurar till M3an utan fjärren? Verkar jäkligt omständigt att gå runt med en fjärrkontroll hängade runt halsen hela tiden, behöver inte byta låt stup i kvarten. Kan man inte bara låta fjärrkontrollen ligga kvar i fickan? Eller åker man på världens sladdhärva då eller?

Permalänk
Medlem

echo

NW-HD1 och NW-HD3 ser likadana ut.. skillnaden är bara att den senare spelar upp mp3

Permalänk
Medlem

Jag tycker att ljudet i iPoden är hur skönt som helst. Det är kanske inte så mycket "tryck" i den, jämfört med t.ex. iRivers hårddiskspelare, men ljudet är klart och fint (om man använder vettiga hörlurar dvs, själv använder jag Shure E2c). Jag tycker att basen är tillräcklig, iofs lyssnar jag mest på olika typer av rock & metal.

Ang. iTunes, förr var jag också skeptiskt till det, men har vant mig. Väldigt skönt att bara sätta iPoden i dockan och synka med sina senaste låtar, krävs inte många knapptryckningar

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem

hot tuna: M3 klarar winamp playlist samt att man kan skapa en i spelaren medans man lyssnar.

Man kan koppla till hörlurarna utan fjärren också. Sladden till fjärren är ungefär 0,5m. Jag brukar ha spelaren i bröstfikan på jackan och fjärren på kragen, det funkar jättebra. Spelaren får annars plats i byxfikan

Permalänk
Medlem

Såg att iAudio M3s batteritid var uppmätt till 10.8 timmar på CNET (jämfört med ex. ipoden som har lägre batteritid enligt specifikationerna men 13 timmar enligt M3s test).

Jag såg den idag IRL och den är ju väldigt trevlig till utséendet och storleken.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av slynan
echo

NW-HD1 och NW-HD3 ser likadana ut.. skillnaden är bara att den senare spelar upp mp3

Nae.

NW-HD1:

NW-HD3:

Permalänk
Medlem

Jag har inte lagt märkte till att M3an har kortare batteritid än specifikationerna...

men men, jag tycker det är en prisvärd och mycket bra spelare. kolla in den svarta, riktigt sexig!

Permalänk

Ta en titt på Archos Gmini400, det är en PMP på 20Gb! PMP = Prtable Media Player.

Se min post:

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=35978...

Ta den!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plogen2002
Ta en titt på Archos Gmini400, det är en PMP på 20Gb! PMP = Prtable Media Player.

Se min post:

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=35978...

Ta den!

Rätt imponerande men tror inte att jag skulle utnyttja mer än mp3 spelaren i den och då känns det rätt onödigt att betala ~1700 kr extra.