Permalänk

Windows startar inte

Jag har precis byggt och fått igång nya datorn och windows vill inte starta. Jag förde över hårddisken från den gamla datorn till den nya, även dvd-rom, brännare floppy la jag i den nya. På hårddisken är win XP installerad och fungerade i den gamla datorn men funkar inte när jag startar den nya. I Bios hittar den alla enheter men datorn loopar bara om man inte går in i bios inställningarna. Man kommer till bilden där man kan välja felsäkert läge men det funkar inte med det heller.
Jag tänker att det är någon inställning i bios som måste ändras eller så måste jag installera om XP.

PS. hårddisken är en seagate 120 gb men av något skäl är det bara ca 32 gb tillgängligt. Vad kan det bero på?

Hoppas någon kan hjälpa mig...

Permalänk

Självklart att den inte funka med de andra mobot
Du måste installera om XP för att den ska starta
Hur kan du tror den ska starta med gamla drivare till mobot och den konfigureringen på ett nytt mobo???

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max 3 rader i size 1. Läs reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk

jaaa, inte fan vet jag!! det är därför jag frågar

Permalänk
Medlem

Stoppa in skivan med XP och boota upp den, välj att reparera windows i andra läget som den frågan, den hittar din förra installation och du reparerar den ------ nu slipper du installera om allt

Visa signatur

Never underskatta the power of boota om.