Permalänk
Medlem

WinXP

Tjena!

Mitt problem e följande:

WinXp har fått sin första trojan till julklapp i form av en SiteBar och en toolbar som kan installera sig själv och fixa egna popups.
Även om jag tar bort det med en trojan remover så lyckas det fixa in sig själv igen.

Vill formatera om c: men när jag e inne i WinXP installationsprocessen så säger den att jag inte kan ta bort C: partitionen.

När jag sedan försöker skriva in format c: inne i Windows så säger den att enheten inte kan formateras om den inte demonteras(?) först. Jag väljer att demontera den men inget händer.

Så vad ska jag göra kääära vänner? Har försökt fixa skitet i 2 dagar nu men inget funkar.

Visa signatur

Intel i7 920 (D0) 2.66GHz @ 4GHz Noctua NH-U12P SE1366 | Corsair 6GB DDR3 Triple Channel XMS | Asus P6T SE | Radeon HD4870 1GB DDR5 | Samsung F3 500GB | Corsair 650W | Antec Three Hundred | 22" Benq

Permalänk
Gäst

Har du kört den ifrån cd-skivan?
Bota den via skivan.

Permalänk
Medlem

Gör ett undantag och låter lite n00big.

Hur bootar man från skivan?

Visa signatur

Intel i7 920 (D0) 2.66GHz @ 4GHz Noctua NH-U12P SE1366 | Corsair 6GB DDR3 Triple Channel XMS | Asus P6T SE | Radeon HD4870 1GB DDR5 | Samsung F3 500GB | Corsair 650W | Antec Three Hundred | 22" Benq

Permalänk
Gäst

Sök under forumet här så finner du trådar om detta.
Det är lite enklare sätt än att skriva ner det hela.

Permalänk
Medlem

Jaa men vet inte hur det gäller för denna dator.

Är det F12 som ska tryckas vid boot för att komma till bios och därefter välja cd-rom som start?

Tror jag prövade F12 förut men jag kom bara fram till menyn där man välja senast fungerande inställningar,felsäkert läge osv

Visa signatur

Intel i7 920 (D0) 2.66GHz @ 4GHz Noctua NH-U12P SE1366 | Corsair 6GB DDR3 Triple Channel XMS | Asus P6T SE | Radeon HD4870 1GB DDR5 | Samsung F3 500GB | Corsair 650W | Antec Three Hundred | 22" Benq

Permalänk

Du kanske har en piratkopierad version av XP som inte är bootbar?

Permalänk
Medlem

Nej utan jag har en äkta version av XP.

Trycker f12 men det funkar inte. Kanske e nåt annat man ska trycka eller?

Visa signatur

Intel i7 920 (D0) 2.66GHz @ 4GHz Noctua NH-U12P SE1366 | Corsair 6GB DDR3 Triple Channel XMS | Asus P6T SE | Radeon HD4870 1GB DDR5 | Samsung F3 500GB | Corsair 650W | Antec Three Hundred | 22" Benq

Permalänk
Medlem

smorris har du testat senaste versionen av Ad-aware före du formaterar? Har för mig att den rensade grannens dator från nått som hette SiteBar..

http://www.lavasoft.com/ - finns en gratisversion som är skarp!

Tack för mig och hoppas du löser det!