Permalänk
Medlem

Flash FXP !

Tjenare

Jag använder Flash FXP för att ladda ner/upp och till att fxpa filer runt om på nätet. Har knappt haft några problem alls med programmet fram tills nu. Ska försöka beskriva problemet så bra som möjligt nu.

2st FTP sidor:
Site A, Site B.
Jag kan connecta till A i passive mode och ladda ner/upp fxpa till andra sidor (som jag också använder passive modet till), jag kan inte connecta till B med passive mode, utan måste köra i active med "limit local port range" (firewall) ikryssat, och "Force active mode to use this IP" oikryssat. Då kan jag ladda ner och upp från min dator till den, men INTE fxpa från A. Jag har kommit så långt att jag kör i active mode med "Force active mode to use this IP" ikryssat och under siteegenskaperna för B så har jag "Disable "Force active mode to use this IP" for this site" Ikryssat. Då kan jag connecta till både A och B samtidigt, utan list error eller något sådant, MEN JAG KAN INTE FXPA MELLAN DOM! Och det är precis det jag vill göra, så någon vänlig själ som har en lösning ? Tack på förhand //hnZ^

Visa signatur

P4C 3.0Ghz | Club3d Radeon 9800pro @ XT (AC VGA-Silencer) | 512 333mhz DDR Kingston HyperX @ 400mhz 2.5-3-3-6 | 120gb seagate + 200gb seagate | ABIT IS7-E | COMPUCASE SUPERMIDI TOWER (omoddat änsålänge)