hur avinstallerar man windows xp?

Permalänk
Medlem

hur avinstallerar man windows xp?

hur avinstallerar man windows xp professional???

Permalänk
Medlem

Du formaterar disken.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

ok tack..

högerklickar på C eller?

Permalänk

du måste göra det i dos eller genom att starta en instalation av ett annat operativ direkt under uppstart. innan du startar instalationen av nya operativet kommer du bli tillfrågad om du vill formatera hårddisken. gör detta då.

Permalänk
Medlem

ok tack så mycket.. vilket operativsystem rekomenderar du?

windows xp home edition?

spelar mycket, lyssnar på musik, film osv

Permalänk

jag använder XP pro med service pack 2. jag är inte tillräckligt insatt i skillnaden mellan de olika operativen för att kunna ge ett professionellt utlåtande. men det skulle vara konstigt om inte XP pro skulle vara bättre än XP home.

edit: men det sägs av gamer fantaster att windows 98 var det bästa operativet då det "stjäl" mindre ram från deras spel än XP. Men då XP är nyare och förhoppningsvis förbättrat så kan du köra XP med 98 utseende om du vill spela på full prestanda

Permalänk
Medlem

Jag själv föredrar windows 2000 pro

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

XP Pro och XP Home är samma sak förutom att Home saknar några funktioner man finner i XP Pro.

Om du skall byte från XP så skall du byta till W2000Pro eller W2003 Server.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.