Permalänk
Medlem

A64 3000+ OC! (2885MHz och klättrar)

Jahapp! nu börjar man smeka Svenska rekorden i att överklocka en A64 3000+ vill jag lova tänk på att den är (LUFT KYLD) och jag lovar att komma med högre resultat inom kort!

Länk:
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/set.JPG

Det som sinkar mig för tillfället är eventuellt mitt nätagg som inte ger mig tillräcklig stabil spänning men ska åtgärda det ganska snart sen ska jag justera lite i mina settings imorgon troligtvis.

Om någon hittar en LUFT Kyld A64 3000+1.8GHz@2950MHz och uppåt så skriv gärna! alltid bra med lite press på sig när man ska få upp resultat.

Så stay for news

EDIT: handlar om 1100MHz överklockning hittils med luft

EDIT2: länk uppdaterad

Visa signatur

A64 winchester 3000+@2900MHz | Corsair twinx XLpro 2x512 | MSI K8N NEO2 Platinum | GF4 Ti4200 <-- zzzz :(

Permalänk
Medlem

oh shetans.. impressive..

Permalänk
Medlem

coolt prime stabil?

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |

Permalänk
Medlem

Hoho, 1.77v+ Friskt vågat grabben:)
Måste testa det jag med, men det få bli imorrn. Riktigt härliga klocks där!

Vad har du fått den stabil i?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k.den
oh shetans.. impressive..

man tackar

Zoxx0: nej, jag kör aldrig igång prime längre för känns som den buggar sig som s*tan för när jag kör t.ex Super Pi så är den stabil vid 2750MHz medans prime slår ut vid 2200MHz !

Visa signatur

A64 winchester 3000+@2900MHz | Corsair twinx XLpro 2x512 | MSI K8N NEO2 Platinum | GF4 Ti4200 <-- zzzz :(

Permalänk
Medlem

hur fan kan du få så mycket vcore?du har ett MSI K8N?

Permalänk
Medlem

Beror på BIOS version. Han kör antagligen på 1.36b skulle jag tippa, som även jag gör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ajja
Hoho, 1.77v+ Friskt vågat grabben:)
Måste testa det jag med, men det få bli imorrn. Riktigt härliga klocks där!

Vad har du fått den stabil i?

Tackar !

Inga dygn-test än sålänge på några värden över 2.7GHz, det kommer senare

Angående Vcore så vill jag lite högre upp ändå men verkar som mitt nätagg inte håller tillräckligt stabilt så det hoppar väldigt mycket, kan bero på moderkortet också så ska testa lite

Blattis: Använder mig utav CoreCenter för att öka Vcore till dryga 1.8V

Visa signatur

A64 winchester 3000+@2900MHz | Corsair twinx XLpro 2x512 | MSI K8N NEO2 Platinum | GF4 Ti4200 <-- zzzz :(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krafft
Tackar !

Inga dygn-test än sålänge på några värden över 2.7GHz, det kommer senare

Angående Vcore så vill jag lite högre upp ändå men verkar som mitt nätagg inte håller tillräckligt stabilt så det hoppar väldigt mycket, kan bero på moderkortet också så ska testa lite

Ok, låter ju bra det

Mjo, vet precis vad du menar. Jag har ett likadant agg som du så..väldigt ostabilt.

Permalänk
Medlem

Får ta och låna ett nätagg under en dag

Visa signatur

A64 winchester 3000+@2900MHz | Corsair twinx XLpro 2x512 | MSI K8N NEO2 Platinum | GF4 Ti4200 <-- zzzz :(

Permalänk
Medlem

Snygg! Hoppas du fixar 2900MHz+ med den luftkylt. ;D

Skulle vilja testa den under mitt Torr-is/LN2 rör

Visa signatur

Intel i9 12900K | Asus Z690 Apex | 32GB G.Skill DDR5 6400C32
Asus Strix 2080Ti | Asus Rog Swift PG279Q | 2xWD Black SN850
Corsair AX1200i | Lian Li O11DXL Dynamic | EKWB Custom loop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turez
Snygg! Hoppas du fixar 2900MHz+ med den luftkylt. ;D

Skulle vilja testa den under mitt Torr-is/LN2 rör

Thx! det hoppas jag också ;D

Hade den fått känna på den kylan så hade det nog blivit mycket trevligare resultat ja

Visa signatur

A64 winchester 3000+@2900MHz | Corsair twinx XLpro 2x512 | MSI K8N NEO2 Platinum | GF4 Ti4200 <-- zzzz :(

Permalänk
Medlem

Fan va najs
Jag håller själv på att kämpa med min 3000+, dock s754.
De där Corsair XL Pro verkar riktigt bra. Iaf om man ser
dina och turez resultat

Aja, keep up the good work
GL!

Visa signatur

HP Pavilion dv5-1095eo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rhebb
Fan va najs
Jag håller själv på att kämpa med min 3000+, dock s754.
De där Corsair XL Pro verkar riktigt bra. Iaf om man ser
dina och turez resultat

Aja, keep up the good work
GL!

Tackar !!
Minnena funkar hyffsat men inte riktigt som jag hade hoppats på, tror turez håller med på den frågan.
beklagar att länk inte funkar för tillfället, vet inte varför den är nere men här kommer en annan länk:

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/set.JPG

Hur högt har du kommit föresten?

Visa signatur

A64 winchester 3000+@2900MHz | Corsair twinx XLpro 2x512 | MSI K8N NEO2 Platinum | GF4 Ti4200 <-- zzzz :(

Permalänk
Gäst

kill'em all, ska snart uppgradera till en 3200+ A64, så fort lönen kommer!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av addeee
kill'em all, ska snart uppgradera till en 3200+ A64, så fort lönen kommer!

Hehe låter bra det är också ganska sugen på en 3200+ så

Visa signatur

A64 winchester 3000+@2900MHz | Corsair twinx XLpro 2x512 | MSI K8N NEO2 Platinum | GF4 Ti4200 <-- zzzz :(

Permalänk
Gäst

dom verkar bra, 10 i multipel

Permalänk
Medlem

Addeee ! Du ljuger om ditt gfx kort ! Ditt moderkort (nForce2) stödjer inte ATI kort.. Busted:P

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ 1 GB RAM (PC3200) , 2x 160 gb HDD , DVD Brännare , nForce3 250 GB , 7.1 ljudkort. ATI Readon X800 Pro 256 MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krafft
Hur högt har du kommit föresten?

Jaa du, inte i närheten av dig iaf
Haft lite otur med mina minnen tror jag. Det är inte tempen som är i vägen,
men systemet vägrar 240*10 stabilt, och 245*10 är inte att tala om
Lite besviken men jaja.. försöker lite mer.
Lyckades få upp minnena i 270*4 iofs, så jag ska nog experimentera lite mer Vill nå 2500MHz

EDIT: Se http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=39322...

Visa signatur

HP Pavilion dv5-1095eo

Permalänk
Gäst

jo jag kör nforce 2 med ati radeon x800xt AGP och det funkar utmärkt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rhebb
Jaa du, inte i närheten av dig iaf
Haft lite otur med mina minnen tror jag. Det är inte tempen som är i vägen,
men systemet vägrar 240*10 stabilt, och 245*10 är inte att tala om
Lite besviken men jaja.. försöker lite mer.
Lyckades få upp minnena i 270*4 iofs, så jag ska nog experimentera lite mer Vill nå 2500MHz

EDIT: Se http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=39322...

240*10 hm, då är det alltså en 3200+ står i din sign osv 3000+ är lite förvirrad

EDIT: såg att du hade en s754 nu srry

Visa signatur

A64 winchester 3000+@2900MHz | Corsair twinx XLpro 2x512 | MSI K8N NEO2 Platinum | GF4 Ti4200 <-- zzzz :(

Permalänk
Gäst

snubben som tror att jag inte kan köra ati med nforce 2 måste skämta, eller hur?

Permalänk
Medlem

addeee:

Hört talas om sarkasm ?

krafft:

Nice klockning, om jag var du skulle jag slänga på en kompressorkylning o verkligen toppa systemet, kostar ju en slant men det är det värt.

Permalänk
Gäst

japp men man vet aldrig....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av siefer
addeee:

Hört talas om sarkasm ?

krafft:

Nice klockning, om jag var du skulle jag slänga på en kompressorkylning o verkligen toppa systemet, kostar ju en slant men det är det värt.

Tackar

Hade jag haft typ 1500kr så hade jag satsat på torr is som turez men tyvärr så är ekonomin väldigt dålig just nu

Visa signatur

A64 winchester 3000+@2900MHz | Corsair twinx XLpro 2x512 | MSI K8N NEO2 Platinum | GF4 Ti4200 <-- zzzz :(

Permalänk

siefer jag tror faktist inte xnine var sarkastisk... han trodde han skulle knäcka en kille med sina (tydligen ej tillräckliga) kunskaper..... för att slippa framtida missförstånd addeee så skriv agp efter xnine e nog inte den första som trott att du mena pci-e...

ON TOPIC.... Jädrigt nice krafft.... fattar inte hur du lyckas vad hur fan kan du ha sån temp?

Visa signatur

Intel Q9550, nForce 750i, 6144mb Corsair XMS2, GeForce 480GTX, SB X-FI 5.1

Permalänk
Gäst

vatten kylning eller ha en slang från fönstret(kallt ute nu)

Permalänk

föresten vad e det för kylare du använder?
xp-120?
7700 cu?
freezer 64?

Visa signatur

Intel Q9550, nForce 750i, 6144mb Corsair XMS2, GeForce 480GTX, SB X-FI 5.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SimpaTheGeek
siefer jag tror faktist inte xnine var sarkastisk... han trodde han skulle knäcka en kille med sina (tydligen ej tillräckliga) kunskaper..... för att slippa framtida missförstånd addeee så skriv agp efter xnine e nog inte den första som trott att du mena pci-e...

ON TOPIC.... Jädrigt nice krafft.... fattar inte hur du lyckas vad hur fan kan du ha sån temp?

Tackar!

Vet inte den "riktiga" tempen eftersom många påstår att mitt moderkort kan/brukar visa +-5C fel ungefär. men enligt corecenter så står det 38C hehe

addeee: Ja hehe! hade nu det senaste, burken vid fönstret så därför jag fick ner systemp runt 10 grader

SimpaTheGeek: zalman 7000b - bästa luft jag haft hittils

Visa signatur

A64 winchester 3000+@2900MHz | Corsair twinx XLpro 2x512 | MSI K8N NEO2 Platinum | GF4 Ti4200 <-- zzzz :(

Permalänk
Hedersmedlem

Ändrade topicen ..

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading