Komplett vs. JME-DATA retur

Permalänk
Medlem

Komplett vs. JME-DATA retur

Skickade tillbaka ett grafikkort till komplett.se den 18e dec. och även ett moderkort till jme-data samma dag. Båda gällde garantiärenden.

Från komplett fick jag ett nytt grafikkort redan 10 dagar senare, och under tiden jag väntade fick jag även en hel del konfirmations-email.

Från jme-data har jag inte hört ett skit, vilket jag om det inte hade varit för kompletts otroligt snabba respons inte ens hade reflekterat över eftersom det är juletider.

Vad har ni för erfarenheter av jme-data när det gäller returer?

Visa signatur

Stolthet och principer är intelligenssubstituerande egenskaper.
Trött på 'inbäddade' journalisers lögner i media? -> Medialens.org

Permalänk

Inte några alls faktiskt, ville bara säga att det var ett bra initiativ att starta en sån här tråd!

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Haha... JMEdata ja... jo.
Deras hemsida säger att det tar ca 2-4 veckor.
1 hel månad, för ett sketet returärende. Det är nog en bit över "vad som är skäligt".
En bekant till mig fick vänta i två månader.

Jag har bollat saker fram å tebaka i flera dagar. Tillslut fick jag iaf ett returnummer.
Skickat tillbaks grejerna för ett par veckor sedan och nu är dom som ett svart hål.
DVS inte mycket slipper ut.

Jag kan inte ens logga in hos dom och kolla upp mina ordrar/returärenden eftersom dom har spärrat mitt konto, dom blev lite upprörda av mina mail när jag ifrågasatta deras kompetens.

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paxmax99
dom blev lite upprörda av mina mail när jag ifrågasatta deras kompetens.

Haha! Men sånt måste dom väl ändå kunna ta om dom själva gjort nåt fel. Alla som varit med om liknande saker vet väl hur påfrestande det är när nåt går snett och informationen brister. Självklart är det även påfrestande för dom man skäller på som kanske personligen inte gjort något fel men lite proffisionellare tyckar man ju ändå att dom kan vara när det kommer till sånt här...
(Vet iofs inte hur du uttryckte dina skällsord )