Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KTottE
De som läser denna forumdel bör rimligen vara sådana som förstår att följa instruktionerna på hemsidan som jag länkade till.

Poängen med mitt inlägg ang. krav på att läsa FAQ-tråden var att om de inte ens förstår att läsa den, varför ska vi lägga ner tid på att försöka förklara långt mer avancerade saker som t.ex. programmering för dem?

Men om de nu inte är sådana? Ska vi helt enkelt lägga ner forumsdelen då eftersom folk inte verkar vara smarta nog för den?

Kanske är att tolka det du säger lit osjyst men eftersom de flesta helt enkelt inte verkar förstå så kanske folket som kommer till denna forumsdel inte är dom du tror att det är? Det är uppenbarligen många här som är väldigt enkelspåriga och tänker: "Jag har ett problem, det finns säkert någon på Programmering - Webdesign - Grafisk design som kan lösa det, jag frågar!". Utan att ens fundera på att läsa FAQn, söka på forumet eller söka på andra ställen heller för den delen.

Vi ser uppenbarligen problemet från två helt olika håll då du ser användarna som problemet och de borde skärpa sig och jag ser användarna som problemet och de borde skärpa sig men låt oss göra det så enkelt som möjligt för dem. Sen så är det klart att man ska RTFM, och den uppmaningen borde finnas med i en FAQ för en forumsdel som denna tillsammans med den länk du tidigare hänvisade till.

Permalänk
Avstängd

Alltså, jag om någon är ju van vid att RTFMa, men inte ens JAG som utbildad datacivilingenjör (som lärt mig läsa mycket själv) tittade i FAQen, pga namnet. Hur ska det då inte vara med alla fjortisar?

Den andra klistrade tråden: "Tips och trix för PHP" har ju 3 sidor med inlägg. Den tråden funkar ju, den drar till sig folk som är intresserade av PHP.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KTottE
De som läser denna forumdel bör rimligen vara sådana som förstår att följa instruktionerna på hemsidan som jag länkade till.

Poängen med mitt inlägg ang. krav på att läsa FAQ-tråden var att om de inte ens förstår att läsa den, varför ska vi lägga ner tid på att försöka förklara långt mer avancerade saker som t.ex. programmering för dem?

Vi kanske inte är robotar som följer varenda liten instruktion som ges... En tanke bara, dessutom är det jävligt dåligt med seriösa programmerare här ändå så jag vet inte ens varför jag bryr mig om hur ni sköter det.

edit: Iofs är det nog bara det att de seriösa inte riktigt syns när det är 95% inlägg från nybörjare i forumet...

Visa signatur

“Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do we.” - President Bush - August 5, 2004

Permalänk

Detta tycker jag låter som en passande uppgift för en wiki, men ni kanske vill ha det här i forumet så att man kan hitta det utan att besöka någon annan sida? Annars har jag en wiki på blinkenlights (sida om programmering och spelutveckling osv).

Permalänk
Avstängd

Låter intressant, länk tack? Moderatorerna här på forumet verkar ju ignorera våra förslag på hur forumet ska bli bättre, så alla tips är välkomna. Synd bara att man måste söka sig bort från swe.

Permalänk

Skapade en liten testsida, det är bara att bygga vidare om det verkar intressant:
http://wiki.blinkenlights.se/Länktips

Längst ner på startsidan finns det lite sidor som förklarar hur man använder wikin om man är ny.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kebabbert
Låter intressant, länk tack? Moderatorerna här på forumet verkar ju ignorera våra förslag på hur forumet ska bli bättre, så alla tips är välkomna. Synd bara att man måste söka sig bort från swe.

Maila Edin och fråga, eller någon av de andra "topparna" (Castor - ledarmoderator t.ex.). (vanliga) Moderatorerna är "polisen" som ser till att forumets regler efterlevs så gott det går, men inte tror jag de ändrar och designar om forumet som de vill.
http://www.sweclockers.com/html/redaktionen.php

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Avstängd

Jag skrev fel, jag menade inte "söka sig bort från swe" i allmänna ordalag. Jag menade bara det, om man vill hitta ett bra länkställe som ligger lätt tillgängligt (klistrad). Sen orkar jag inte maila redaktionen. Det är inte min sak att göra det. Det är lättare att leta på andra ställen om man vill ha länksamlingar.