Någon som vet bästa kylningen för p4 socket 478 3,0 ghz

Permalänk

Någon som vet bästa kylningen för p4 socket 478 3,0 ghz

någon som vet vilken kylning som är bäst för en p4 socket 478 3,0 ghz???? vill ha en bättre eftersom den blir så jävla varm

skulle vara jätte snällt om ni kunde svara

Permalänk

bästa kylning är väl idag en vapochill

men jag tror inte att det är en kompressorkylning du är ute efter

om du vill ha luftkylning så finns följande bra alternativ:
Zalman 7000 och 7700
Thermalright XP-90 och XP-120

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk

Japp jag kör min 3.0:a i 4 Ghz just nu faktiskt... smider duktigt... Kör på Zalman btw. ;P

Visa signatur

Dell 2405 ;P + Shuttle SN25P, 3700+ San diego, 1GB XMS Pro, 6800GT (VF700Cu), 1 x WD Raptor 74GB, 1 x WD 200GB, 1 x Hitachi 250GB, DVD-R NEC 1300A. Kan någon dra ner värmen i min burk?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
bästa kylning är väl idag en vapochill

men jag tror inte att det är en kompressorkylning du är ute efter

om du vill ha luftkylning så finns följande bra alternativ:
Zalman 7000 och 7700
Thermalright XP-90 och XP-120

min kompis säger att dom som har en zalman deras moderkort har gått av på grund av att dom vägt för mycket är det stor risk med dom zalmanen??????????????:confused:

Permalänk
Medlem

Gått av?
Vad har dom gjort med burken, spelat fotboll?
Det är ingen fara med moderkortet vid normal hantering av burken.
Sitter själv med en 7000cu och det är inga problem att flytta burken.
Är det så att du är orolig går det alltid att fixa en liten extra upphängning i chassi taket till kylflänsen.

Visa signatur

CPU: Ryzen R7 1700 | GPU: MSI GTX 1080 Ti GAMING X TRIO | MB: ASUS PRIME X370-Pro | RAM: 2x8GB G.Skill Flare X @3200MHz CL14 | Cooling: Air | Case: Fractal Design R5 Titan | Monitor: AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem

monterade min 7700 ALCU nu för 2 timmar sedan.. vilken skillnad på ljud förhållade till inte boded:D och så kylen den ca:6 grader lägre men då ligger zalmanen på 1250 varv och inteln låg strypt från 2700 till 1600 varv

Permalänk
Gäst

kan tänka mig att det kan gå av om man kör 7700 cu varianten och typ tappar burken i golvet eller så...

Permalänk
Medlem

Kväve ska vara bra har jag hört:D:D:D

Permalänk
Medlem

Luftkylning så Zalman utan tvekan du kommer inte att bli missnöjd!

Permalänk
Gäst

som vissa säger: if it aint frozen, you aint even trying.(stavning)

Permalänk
Medlem

hur varm blir den då?
ja har min på 4,0 ghz o den ligger full idle 55 gradet med asetek vatten kylnings kit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffffy
hur varm blir den då?
ja har min på 4,0 ghz o den ligger full idle 55 gradet med asetek vatten kylnings kit

Kör min i idel 30C och load 45C med Zalman 7000CU

Permalänk
Medlem

Tyst?

Om man har samma processor, men prioriterar låg ljudnivå - blir det samma rekomendation?
(spelar spel, men överklockar inte processorn)

/Per

Permalänk
Medlem

Re: Tyst?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fson
Om man har samma processor, men prioriterar låg ljudnivå - blir det samma rekomendation?
(spelar spel, men överklockar inte processorn)

/Per

Zalman är underbart tyst..Du hör inte ens fläkten..finns igentligen inga nackdelar med denna kylare..bara att den är så stor o tung kanske=)