Kodord på db tillbaka?

Permalänk

Kodord på db tillbaka?

När jag gick till kassan på datorbutiken så kunde man fylla i en ruta där det stog kodord.....vid sidan av rutan löd texten: "Fyll i den här rutan med ett kodord om du fått något av oss"....eller nåt liknande.....vaddå....har dom börjar med frifraktkoden igen?

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem

Re: Kodord på db tillbaka?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax31415926
När jag gick till kassan på datorbutiken så kunde man fylla i en ruta där det stog kodord.....vid sidan av rutan löd texten: "Fyll i den här rutan med ett kodord om du fått något av oss"....eller nåt liknande.....vaddå....har dom börjar med frifraktkoden igen?

Eller så kan det vara en kod för precis vad som helst, finns mycket man kan använda en kod till.
Rutan har alltid funnits där.

Permalänk

Hmm....har den verkligen det? Kan du ge exempel på vad koder kan användas till för andra saker än frakt i det här sammanhanget?

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax31415926
Hmm....har den verkligen det? Kan du ge exempel på vad koder kan användas till för andra saker än frakt i det här sammanhanget?

Med lite fantasi:
Rabatter
Specialerbjudanden
etc.
Vill minnas att för rätt länge sen kunde man fylla i en kod för att få ett extra bra pris på nån produkt.

Permalänk
Medlem

Tillgodosummor vid pengarna tillbaka osv.
Specialkoder för hur frakten skall behandlas, det finns som sagt mängder av funktioner.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk

Och alla dessa exempel som nämnts har varit väldigt fördelaktiga, lixom fri-frakt-koden, därmed skulle det inte vara konstigt om det fanns nån allmän kod som någon visste om.....? Men ok, nu vet ja det

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax31415926
Och alla dessa exempel som nämnts har varit väldigt fördelaktiga, lixom fri-frakt-koden, därmed skulle det inte vara konstigt om det fanns nån allmän kod som någon visste om.....? Men ok, nu vet ja det

DB har i stället för frifrakt numera volymbaserad frakt, det är i mina ögon bättre.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk

20% rabatt på frakten, kodord simsalabim

Permalänk

Gött e d At The Gates! keyser din sucker! där fick du

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax31415926
Gött e d At The Gates! keyser din sucker! där fick du

Fick, vadå fick? Lär dig uttrycka dig bättre på svenska så är du snäll.

"At The Gates" skrev bara en rabattkod, inte en frifrakt-kod. Läser du tråden noggrannare så kommer du inse att keyser skrev "rabattkod" i sitt inlägg.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
Fick, vadå fick? Lär dig uttrycka dig bättre på svenska så är du snäll.

"At The Gates" skrev bara en rabattkod, inte en frifrakt-kod. Läser du tråden noggrannare så kommer du inse att keyser skrev "rabattkod" i sitt inlägg.

Om man uttrycker sig med frasen "Ha, där fick du" så menar man att någon blev satt på plats, visa att man hade rätt etc. Detta är ett allmänt faktum. Synonym: "Tji fick du". Det kanske är Du som ska lära dig det svenska språket istället?
Jag fick en känsla av att keyser nedvärderade mig med sitt inlägg, även om det inte var meningen från hans sida. Min fråga var ju egentligen vad koden betydde, vilket man även borde kunna utläsa från mitt första inlägg....

-=The End=-

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax31415926
Om man uttrycker sig med frasen "Ha, där fick du" så menar man att någon blev satt på plats, visa att man hade rätt etc. Detta är ett allmänt faktum. Synonym: "Tji fick du". Det kanske är Du som ska lära dig det svenska språket istället?
Jag fick en känsla av att keyser nedvärderade mig med sitt inlägg, även om det inte var meningen från hans sida. Min fråga var ju egentligen vad koden betydde, vilket man även borde kunna utläsa från mitt första inlägg....

-=The End=-

Jovisst, men frasen används när man överbevisar någon, vilket absolut inte hänt i den här tråden gällande keysers inlägg.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av At The Gates
20% rabatt på frakten, kodord simsalabim

Funkar detdär fortfarande??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chenget
Funkar detdär fortfarande??

20% frakt gäller det den här gången, senast den där koden var aktuell så var det 100% fri frakt.

Du är välkommen att pröva koden på dbs hemsida, bara att slänag nån produkt i kundvangen och knappa in koden, jag prövade i förmiddags och då funkade det.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax31415926
Gött e d At The Gates! keyser din sucker! där fick du

Oj, jag svarade på din fråga och gav dig ett par exempel. Tala om att jag gjorde bort mig.
Jag ska genast sluta svara på saker jag kan svaret på.