Permalänk
Medlem

Problem med scrollbar i <div>

Hej.

Har lite problem med en scrollbar i Firefox. Jag skulle vilja att man kan skrolla med hjälp av mousewheel i <div>:en där det just nu står Under konstruktion. Felet kan testas på http://raider.theriddle.org .

Diven har följande CSS attribut:
#text {
width: 99.7%;
height: 434px;
padding-left: 2px;
overflow: auto;
font 14px verdana;

Visa signatur

//Falcon

Permalänk
Medlem

Mig veterligen så går inte det. Det funkar i iframe, vanlig frame och på vanlig sida, men inte i en scrollbox. Knepigt, men så är det. Kan hända att det finns nåt fulhack, men jag har inte sett nåt(använder iofs aldrig scrollbox, så det kanske inte är så konstigt).

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
Mig veterligen så går inte det. Det funkar i iframe, vanlig frame och på vanlig sida, men inte i en scrollbox. Knepigt, men så är det. Kan hända att det finns nåt fulhack, men jag har inte sett nåt(använder iofs aldrig scrollbox, så det kanske inte är så konstigt).

Okej, hur har du löst det så att du får olika storlekar på rutan där du skriver din text beroende på vilken sida man har klickat på?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av huggie
Prova den polar`n http://kla.usj.dk/mozilla/scroll.html

Tackar, det fungerar perfekt.

Visa signatur

//Falcon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av F@lcon
Okej, hur har du löst det så att du får olika storlekar på rutan där du skriver din text beroende på vilken sida man har klickat på?

Just att låta den få olika storlekar.

Permalänk
Medlem

F@lcon: Va? På min sida? Den har ingen bestämd höjd, den blir större ju mer text det är på sidan. Som det, enligt mig, ska vara.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
F@lcon: Va? På min sida? Den har ingen bestämd höjd, den blir större ju mer text det är på sidan. Som det, enligt mig, ska vara.

Du har alltså inte satt nått fast värde på hur stor <div>:en ska vara?

Visa signatur

//Falcon

Permalänk
Medlem

bara på bredden, höjden ställer man inte in så expanderar den

Permalänk
Medlem

funkar fint att scrolla med musen här...

Permalänk
Medlem

ja, problemet är ju löst?