Centrum DVD läser brända skivor dåligt.

Permalänk
Medlem

Ang. ljudet på Pioneerspelaren så verkar vissa ha problem med ljud från drivmekanismen men det gäller inte alla spelare.

Ang. BBK DV971 så såg jag dessa trådar på Prisjakts forum om den spelaren:
http://www.prisjakt.nu/forum/index.php?showtopic=80249
http://www.prisjakt.nu/forum/index.php?showtopic=74254&hl=bbk...

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem

Jag har iaf spelat minst 60 brända skivor (dvd och cd-rw) skivor i min Centrum Gemini 350 utan problem.

Permalänk
Medlem

Vad "sne" jag blir nu så bytte jag ut den hackande Pioneer spelaren mot ännu en Centrum 350 och så funkar inte ljud ut via Coax som funkade bra med Pioneer. Och S-video ut brusar som F-N. Denna spelare hackar i alla fall inte och tar än så länge alla skivor. Fast nu ger jag upp på NetOnNet historian. Jag kan dessutom bekräfta att Pioneer 470 har bättre bildkvalitet. Mindre brus skarpare bild.

Visa signatur

Yepp, it´s 1984

Permalänk
Medlem

Centrumspelaren må vara bra på vissa sätt men jag tror absolut inte att de har samma kvalitetsnivåer som märkesspelarna som t.ex. Pioneer, Sony, Yamaha m.fl. av den anledningen som du just nu berättade. Det är just problem som ljudbortfall, störningar i bild, hackande skivor, spelare som vägrar ta skivor som man åtskilliga gånger kommer i kontakt med i samband med lågprisspelare som t.ex. Kendo, Luma, Centrum, Strato, Eltax m.fl.

Lider med dig OSX att du skall behöva skicka apparaterna kors och tvärs för att de inte funkar tillfredsställande, det är ju tyvärr nackdelen med postorderhandel som man själv råkat ut för åtskilliga gånger. Hoppas att du hittar någon spelare du blir nöjd med som gör det den skall göra.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wizard
Centrumspelaren må vara bra på vissa sätt men jag tror absolut inte att de har samma kvalitetsnivåer som märkesspelarna som t.ex. Pioneer, Sony, Yamaha m.fl. av den anledningen som du just nu berättade. Det är just problem som ljudbortfall, störningar i bild, hackande skivor, spelare som vägrar ta skivor som man åtskilliga gånger kommer i kontakt med i samband med lågprisspelare som t.ex. Kendo, Luma, Centrum, Strato, Eltax m.fl

Jo, man får väl vad man betalar för. Men det verkar även gälla Pioneer eftersom det var med den som jag upplevde hackade Xvid uppspelning. Den höga ljudnivån vid avspelning var inte heller allt för kul. Men vad kan man begära för en tusenlapp egentligen. Eller så var Pioneer speleren ett defekt "måndagsex", man kanske skulle försöka men en till sådan?

Om inte så är frågan bara vad man skall välja nu? BBK känns lite riskabelt av samma anledningar som du nämner i ditt inlägg. Några "dyrare" spelare verkar inte vara utrustade med Divx/Xvid kompatibilitet. Av dom så kallade "kvalitetsspelarna" så kan man väl i sådana fall titta på Yamaha DVD-S550, Sony DVP-LS785, Philips DVP630, och Pioneer DV-575. Någon som har några tips?

Fördelen med att handla hos NetOnNet är att dom har en lagerbutik där man kan handla på plats. Har alltså sluppit betala en massa porto fram och tillbaka, fast det blir en del bensin istället. Sånt är livet ibland...

Visa signatur

Yepp, it´s 1984

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wizard
Centrum är ju inte känd för att vara bra spelare och lågprisspelare som denna är ju inte speciellt bra på att läsa t.ex.

Pah, som sagt; byt DVD media och bränn långsammare.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Min 340 läser ALLT, så det så

Permalänk

Tråden har ju ballat ur lite Både Centrum 350 och Pioneer 470 är ju budgetspelare som inte är nått vidare om man bortser från alla formaten de klarar.

Har dvd:n problem med att läsa skivorna så testa att bränna i lägre hastighet samt att testa lite andra program. Nero fungerar bra.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Pah, som sagt; byt DVD media och bränn långsammare.

Jag har minus RITEKG04 som jag bränner i en Plextor 708 2gånger hastighet

Fungerar pissedåligt i en Skantic DV 900 inköpt på Netonnet nu till jul

Lämnade tillbaka den o köpte 2st Centrum Gemini 230
som fungerade ännu sämre:(

Lämnade in dessa och fick pengarna tillbaka
Då Netonnet inte hade fått in Pioneer DV-470 åkte jag till Onoff i Halmstad
o köpte 1st Pioneer DV-470 som kostade typ 1490kr
Kostar bara 1090kr på Netonnet gnällde jag
Säljaren "som var mycket trevlig och inte det minsta snorkig som dom brukar vara på Siba i Halmstad" kollade på Netonnets sida och där står ju 1090kr så jag fick dvdn för 1090kr:D

Alla mina brännda skivor fungerar perfekt med Pioneer DV-470

Och dom fungerar perfekt i en gammal Centrum Gemini 100

Så skall jag byta DVD media och bränn långsammare jag med för att det skall funka med netonnets egna dvder?

Eller kanske det beror på att dom har köpt in en sändning komponenter med usel kvalitet
som dom stoppar in i sina dvder

Skall tilllägga att på Siba i Halmstad så kostar Pioneer DV-470 nästan 1800kr ordinarie pris
men dom hade den på rea för typ 1490kr
När jag komenterade priset så blev jag mycket snorket bemött då jag inte fattade Vilket bra pris det var Från 1800 till suberbilliga 1490:(

Visa signatur

ola33

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ola33
Säljaren "som var mycket trevlig och inte det minsta snorkig som dom brukar vara på Siba i Halmstad" kollade på Netonnets sida och där står ju 1090kr så jag fick dvdn för 1090kr:D

Oj schysst försäljare. Dom brukar dra någon visa om att det inte får vara längre än fem mil till affären...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Oj schysst försäljare. Dom brukar dra någon visa om att det inte får vara längre än fem mil till affären...

Det är 7-8 mil mellan Ullared och halmstad:)

Visa signatur

ola33

Permalänk
Medlem

Ett tips om man har problem med div. skivor är att köpa en stationär dvd-brännare typ Sony RDR-HX900.(även dom billigare Sony RDR-GX300 är samma maskin förutom hårddisk och DV) Kanonkvalitet på bild och ljud. Milsvid bättre och mindre känslig än centrum och annat billigt. Bättre ljud och bild och utgångar än Pioneer och Panasonic. dessutom tog storebrodern som är identisk sånär som på större HDD storslam i ett test nyligen. Tar allt man matar den med, testat min med allt från skitskivor för 2kr/st till dyraste kvalitetsskivorna utan att den missat en enda hittills. Även skivor som pga den avancerade och fina mekaniken i Denonen hackat och fryst går klockrena i denna utan att kvaliten på uppspelningen blir så mycket sämre. Värd varenda krona när man har behov av att ersätta VHS-bandaren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gamers
Ett tips om man har problem med div. skivor är att köpa en stationär dvd-brännare typ Sony RDR-HX900.(även dom billigare Sony RDR-GX300 är samma maskin förutom hårddisk och DV) Kanonkvalitet på bild och ljud. Milsvid bättre och mindre känslig än centrum och annat billigt. Bättre ljud och bild och utgångar än Pioneer och Panasonic. dessutom tog storebrodern som är identisk sånär som på större HDD storslam i ett test nyligen. Tar allt man matar den med, testat min med allt från skitskivor för 2kr/st till dyraste kvalitetsskivorna utan att den missat en enda hittills

Jo, men den klarar väl inte Divx/Xvid väl? Om den gör det så är det helt klart intressant.

Visa signatur

Yepp, it´s 1984

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSX
Jo, men den klarar väl inte Divx/Xvid väl? Om den gör det så är det helt klart intressant.

Nej det gör den inte, men tror det finns/kommer dom som gör det också. Fast DivX/Xvid är inget jag prioriterar speciellt högt. Kan inte hjälpa men DivX/Xvid känns lite som VHS i jämförelse med DVD och framförallt HDDVD