Permalänk
Medlem

Köpte mig ett par presenter idag

Va trött på mitt gamla 300w nätagg. Som följde med lådan.
Så jag köpte
ett antec neopower 480w.

Ville även ha en snabbare processor i mitt gamla p4 system.
Så det fick bli en 3.2ghz prescott sl7kc (samma som pyton kom över 4ghz stabilt med luft

Har precis installerat delarna.

Önska mig lycka till. Återkommer senare ikväll med oc resultat.

EDIT: körde just igenom 3dmark03 i 220fsb (3522mhz).
I orginal vcore... 1.344 v.

240fsb nu (3847mhz)
vcore 1.456

kör 3dmark03 passer sålänge. Går snabbare än att låta den stå i 24h med prime

Visa signatur

[]i5-2500k[]16gb[]R9-290[]

Permalänk
Avstängd

lycka till

Permalänk
Medlem

3923mhz stabilt nu.
1.584 vcore. 62c fulload :S
Ska jag satsa på 4ghz och 250 i fsb.... jaaaa!
hoppashoppas

Visa signatur

[]i5-2500k[]16gb[]R9-290[]

Permalänk
Avstängd

Får bara önska dig lycka till Hoppas du kommer upp i en 4,2GHz eller så Vad har du för kylning på prollen?

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

Kör 4.0ghz nu. Inte kört 3dmark än dock. Om den klarar det så ska jag prime testa den. Har en zalman 7000a cu.

Tror dock inte att jag kommer mycket högre än 4.0 stabilt alltså.
Tror inte nån har kört en 3.2E prime stabilt i 4.0ghz på luft. Inte vad jag har sett iaf.

Visa signatur

[]i5-2500k[]16gb[]R9-290[]

Permalänk
Medlem

WA du lär va helt jävla brän din ligger inte stabilt i 3,9 ghz ja har en exakt likadan prosessor o den ligger inte stabilt i 3,9 ghz o j har vatten kylning o den idiot som påstår att man kan ligga stabilt 4 ghz på 1,5 i core volt har nå fel i huvudet det är helt omöjligt

Permalänk
Medlem

Re: Köpte mig ett par presenter idag

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wa
Va trött på mitt gamla 300w nätagg. Som följde med lådan.
Så jag köpte
ett antec neopower 480w.

Ville även ha en snabbare processor i mitt gamla p4 system.
Så det fick bli en 3.2ghz prescott sl7kc (samma som pyton kom över 4ghz stabilt med luft

Har precis installerat delarna.

Önska mig lycka till. Återkommer senare ikväll med oc resultat.

EDIT: körde just igenom 3dmark03 i 220fsb (3522mhz).
I orginal vcore... 1.344 v.

240fsb nu (3847mhz)
vcore 1.456

kör 3dmark03 passer sålänge. Går snabbare än att låta den stå i 24h med prime

Go go for it hoppas att se några sköna resultat

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffffy
WA du lär va helt jävla brän din ligger inte stabilt i 3,9 ghz ja har en exakt likadan prosessor o den ligger inte stabilt i 3,9 ghz o j har vatten kylning o den idiot som påstår att man kan ligga stabilt 4 ghz på 1,5 i core volt har nå fel i huvudet det är helt omöjligt

Bara för att din prolle inte funkar så bra att clocka med betyder inte att detsamma gäller wa.:o

Visa signatur

Mjo

Permalänk

du vet att vid 62 grader prestarar den inte några 3,9ghz utan den har då throttlat ner sig ganska ordentligt snarare kanske den går i 2000mhz

Visa signatur

Asus p5q pro, q6600, radeon 4870, Twinx pc6400 4gig, 2st seagate 500gig, FSC Amilo 26" wide

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamma^ray
du vet att vid 62 grader prestarar den inte några 3,9ghz utan den har då throttlat ner sig ganska ordentligt snarare kanske den går i 2000mhz

gamma^ray äntligen nån som fattar nånting...
ja kör med vatten kylning o kör min i 3,8 stabilt då full loadar den 51 grader då kan man prata om att man får ut prestandan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffffy
WA du lär va helt jävla brän din ligger inte stabilt i 3,9 ghz ja har en exakt likadan prosessor o den ligger inte stabilt i 3,9 ghz o j har vatten kylning o den idiot som påstår att man kan ligga stabilt 4 ghz på 1,5 i core volt har nå fel i huvudet det är helt omöjligt

Ditt språkbruk gör inte dig direkt trovärdig...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

när börjar de throttla ung.? har det med tempen man kan läsa av i bios att göra eller? tråkigt om man sitter på abit då de visar bra mycket mer än vad det är egentligen. 13C över har jag hört... min fläns känns inte så varm, lite ljummen när jag ligger på ~60...

kan man itne stänga av det förresten? jag vet jag har avaktiverat nån thermal throttling som jag har i mitt bios

Permalänk
Medlem

Buffffy: Vem har sagt att jag ligger stabilt i 4ghz?

pytonOrm: Lätt! Ska bara hitta nå bra ställe att lägga upp cpu-z o diverse andra screens.

gamma^ray: Haha att den skulle throttla i 62c. Kan göra närmare 80 grader helt utan risk för att throttla. Processorn klarar 90c.

joppepoppe: Jo abit visar för mycket. Men är inte flänsen varm när du stressar den med den klockningen. Så skulle jag kolla om den har bra kontakt med cpu:n. Lagt på pastan ordentligt

Visa signatur

[]i5-2500k[]16gb[]R9-290[]

Permalänk

hehhe är till och med medveten om att jag har lagt på för mycket pasta... men XP120 är bara så jobbig att ta loss.... önskar jag hade utdragbar moderkortsplåt
just nu kör jag inte riktigt 250x15 då jag märkte att den betedde sig lite skumt. har 247 just nu primestabilt... kanske kan köra i 250 om jag fixar kylningen...

tror ni förresten en NW 2,8 är kapabel till över 250FSB (lite OT sry )surt å sitta på minnen som klarar 280 i samma timings som jag tvingas köra nu, funderar nämligen på att slakta morsans dator och slänga i min prescott prolle i den istället... hon hade ju blivit nöjd i alla fall om den blir lite snabbare tror jag.

kan man stänga av throttlingen eller?

Permalänk
Medlem

Hittar du en bra stepping så kan en 2.8 helt klart klara det.
Min 2.6c gjorde 250fsb 1:1 precis. O nuvarande gör 245 än så länge...
Mkt pillande kvar

Visa signatur

[]i5-2500k[]16gb[]R9-290[]

Permalänk
Avstängd

Tja gillar man siffror så varför inte. Lycka till med din OC.

Visa signatur

"Det var visst en norsk hora. Tar bort länken." ///Citat Apanson! Keep up teh good work!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffffy
WA du lär va helt jävla brän din ligger inte stabilt i 3,9 ghz ja har en exakt likadan prosessor o den ligger inte stabilt i 3,9 ghz o j har vatten kylning o den idiot som påstår att man kan ligga stabilt 4 ghz på 1,5 i core volt har nå fel i huvudet det är helt omöjligt

hahaha

just nu så ligger 458,7 lingvister och gråter

Permalänk

siffror är JÄTTEviktigt... inte i praktiken förstås

men hade det vart så att jag inte brydde mig om siffror hade jag knappast inhandlat många av de delar jag har idag. tror nästan jag hade fått ett snabbare system för samma pengar som all lull lull kostat och kört stock med standard grejjer. varför tror du jag sitter med ett GF2 Ti?? har inte råd för att kylning och diverse kostat mig för mycket.

har många gånger tänkt å sälja av skiten och köpa ett system med fina prestanda utan specialprylar för klockning. (minnen, kylning osv... ) fast det verkar ju inte kul det minsta.

visst man är dum är man men intressen har alltid legat i konflikt med ekonomin. tänker på alla bilmänniskort t ex...

vem fan köper en Alfa Romeo för att den är prisvärd?

Permalänk
Avstängd

Hehe, du HADE fått ett snabbare system utan bling blingen.

Visa signatur

"Det var visst en norsk hora. Tar bort länken." ///Citat Apanson! Keep up teh good work!

Permalänk

kanske... fast jag fick en del av det här jättebilligt... hade från början xp2500+, an7 och standard pc3200 minnen och jag gick jämt ut när jag köpt ihop för att jag fixade de så billigt.