"Pimp my case" nytt fulltower bygge [många bilder]

Permalänk
Medlem

"Pimp my case" nytt fulltower bygge [många bilder]

nu blir det ett nytt bygge igen
denna gång ska jag modda ett fulltower,
kommer göra plats för vattenkylning.
kommer eventuelt köra med peltier, men då jag aldrig kört med peltier förut så är jag lite tveksam mot detta, men det får vi se under byggets tid.
2 nätagg kommer finnas i lådan, för framtida peltier planer.

har fått hem lite grejor nu iallafall, så här är lite bilder:

lådan öppnad, och konstaterat att det är ett fulltower

lite saker samlade som ska in i lådan

testat plats för radiator och nätagg

tft,n får plats i fronten

mer bilder kommer, men medans kan ni ju komma med lite förslag,
på vad det ska vara för tema, har total idetorka just nu

Visa signatur

AMD A64 3000+, MSI K8N neo patinum, 512 twinmos
FX5600 XT 256mb,ide maxtor 160gb, 120gb, SATA 80gb + 80gb

Permalänk
Medlem

Kör inte enbart med fönster och CCFL för blir vi inte glada

Permalänk
Medlem

kommer nog inte bli något fönster alls.
enda "fönster" blir nog TFT,n som ska sitta i fronten

Visa signatur

AMD A64 3000+, MSI K8N neo patinum, 512 twinmos
FX5600 XT 256mb,ide maxtor 160gb, 120gb, SATA 80gb + 80gb

Permalänk
Medlem

är inte den där radiator lite stor ?

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Några tips är att du byter ut fronten mot en plåtskiva som du skruvar dit och lackerar hela chassit schysst färg och bygger ett nytt HDD rack

Visa signatur

Dator 1: Venice 3200+ | Asus A8N-e | X800XL | 1GB Pc3200 | Samsung 250GB Sata | Western Digital 250GB Sata | Seagate 200GB Sata | 400W FSP | SB X-Fi Xtrememusic | LG 40x12x12 | Antec SLK3000B
Dator 2: Intel P3 1GHz | Asus TUSC-2c | GF4 Ti4200 | 512MB PC133 | Samsung 80GB | SB Audigy | Coolermaster Cavalier 4

Permalänk
Inaktiv

Det vanliga.

Vad kommer fulltowert ifrån?

Permalänk
Medlem

kommer från kjell och company och är ett Q-tec rangligt chassi men för 500 är det en ögonsten i mina ögon

jag har ochså ett sånt fast jag sprejade mitt grönt

Visa signatur

Antec p160 med plexi sida Pentium 4 2.8 Ghz @ 3.2, Club 3d radeon 9600 xt, twinmos 2*512mb ram 400mhz bus, 120gig hårddisk plus en 60gig plus en S-ata 200gig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ziim0n
är inte den där radiator lite stor ?

ingen radiator är för stor

angående chassit, det är rangligt, men klart värt 500:- man får ju med ett nättag också
ska använda det till att driva en peltier.
sen kommer jag stadga lådan, så den inte blir så ranglig

Visa signatur

AMD A64 3000+, MSI K8N neo patinum, 512 twinmos
FX5600 XT 256mb,ide maxtor 160gb, 120gb, SATA 80gb + 80gb

Permalänk
Medlem

vågar man driva något med det agget? kan ju ge en smula ostabila spänningar...

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem

för att driva en peltier behöver inte spänningarna vara speciellt stabila (?)

Permalänk
Avstängd

jag har en ide byt ut front och spraya det i en cool färg det vanliga men nu kommer allt du gör ett fönster och så tar du sådan papp dom har bakom akvarium för att fiskarna ska triva och setter det bakom fönstret.

Visa signatur

// Borttagen av Ulvenstein

Permalänk

Jag skulle behövt ett bra nytt chassie. Gjärna full tower. Vet ni något bra, gjärna utan psu, och med minst 2*120mm plats. Det är bra om det är aluminium och det får max kosta 1500.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaptenperre
Jag skulle behövt ett bra nytt chassie. Gjärna full tower. Vet ni något bra, gjärna utan psu, och med minst 2*120mm plats. Det är bra om det är aluminium och det får max kosta 1500.

Ett perfekt chassi för dig är Chiftec MECH Bigtower kolla här: http://www.dustin.se/DacsaPortal/system/pages/products/wf_sho...

GahLook: jag skulle göra en frånt som går å stänga å öppna som man slipper se cdromen, och även dölja tft:en så att den är skyddad som man nu skulle vilja transportera den ngns. Man skulle kunna göra frontdörren i plexi så att man ser tft:en...

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk

jo, verkar rätt bra faktiskt. men vad menar de med det här
icke medföljande fläktar: 8st (5 x 90x90mm, 2 x 120x120mm)
Dels så brukar det väl vara 92mm, eller minns jag fel? och sen så är faktiskt 5 + 2 sju, inte åtta

Men du, 19kg! Är det bra tätat då tror du, så att det är tyst? Är då säkert stabilt iaf Ska kolla lite recentioner på det så att man få veta lite mer.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaptenperre
jo, verkar rätt bra faktiskt. men vad menar de med det här
icke medföljande fläktar: 8st (5 x 90x90mm, 2 x 120x120mm)
Dels så brukar det väl vara 92mm, eller minns jag fel? och sen så är faktiskt 5 + 2 sju, inte åtta

Men du, 19kg! Är det bra tätat då tror du, så att det är tyst? Är då säkert stabilt iaf Ska kolla lite recentioner på det så att man få veta lite mer.

Det är 5 x 90x90mm och 2 x 120x120mm, iaf vad jag kan hitta i min burk...
ang. icke medföljande fläktar, så menas det att inga fläktar följer med
Ang. 92 mm så är väl det samma som 90 mm kan jag tänka, det är val bara att 92 är lite mer exakt.
Den är stabil, och låter inte så farligt, om man har ont för ljud så är det bara att köpa mattor...

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem

det där chassit såg fint ut

Visa signatur

AMD Athlon 64 Newcastle 2800+ @ 2007 mhz * Adata pc 3200 2*256 ddr (512 mb) * 3 Stycken hårddiskar à 170 gb 7200 rpm * Radeon 9600 PRO @ 300/500 mhz * Samsung 52x CD/RW

Permalänk

Tror att det får bli ett sånt:
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010077043
Verkar riktigt bra.
Många fläktar, och inge små 80mm
Plastbitar till hårddiskarna, så att det inte ska vibrera o låta så mkt
10+6 platsere för hårdisk+dvd
tom nätagg följer med för priset (995), ett 420w
Vet du om det passar bra med 2st nätagg i den? Har ju redan ett annat som är bra, och vet du hur många db det som följer med är på? Är rätt kräsen på sånt. Men annars går det kanske att ändra på själv till mindre, har jag 2st nätagg så belastas de ju inte mkt. Det jag har har öppning på baksidan, hela sidan. Så det är bra om det inte bara är 2st 80mm hål där för nätagg.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaptenperre
Tror att det får bli ett sånt:
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010077043
Verkar riktigt bra.
Många fläktar, och inge små 80mm
Plastbitar till hårddiskarna, så att det inte ska vibrera o låta så mkt
10+6 platsere för hårdisk+dvd
tom nätagg följer med för priset (995), ett 420w
Vet du om det passar bra med 2st nätagg i den? Har ju redan ett annat som är bra, och vet du hur många db det som följer med är på? Är rätt kräsen på sånt. Men annars går det kanske att ändra på själv till mindre, har jag 2st nätagg så belastas de ju inte mkt. Det jag har har öppning på baksidan, hela sidan. Så det är bra om det inte bara är 2st 80mm hål där för nätagg.

Priset 995 är exk. moms och frakt,
1245 kr ink. moms, exk. frakt.

Så att du inte tror att du får lådan för 995 kr, utan det är 1245 kr som gäller...
ja med lite moddning så går det...

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem

hade det inte varit lite nytänkande att sätta en 19" tft i sidan av datorn och en webkamera inuti som visar moderkortet på skärmen...lite som ett "fönster deluxe"

Permalänk

Vill du betala typ 4000kr för ett fönster så Skulle väl vara lite häftigt, men man får ju fler kontakter och det blir mkt dyrare..

AzzEX FX, tackar för att du sa det. Trodde att den kostade 995. Då ska jag kolla runt lite o se om ajg hittar det billigare någon annan stans.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Vad kul att ha en JÄTTEdator och en liten liten skärm

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

du en sak jag kom på med det chassit är att det inte finns skruvhål att sätta fast moderkortet i iaf inte i min hur hjorde du för att få fast dit

Visa signatur

Antec p160 med plexi sida Pentium 4 2.8 Ghz @ 3.2, Club 3d radeon 9600 xt, twinmos 2*512mb ram 400mhz bus, 120gig hårddisk plus en 60gig plus en S-ata 200gig

Permalänk
Medlem

liten updatering.
har lackat musen nu, så ni får en liten inblick i vilken färg chassit ska vara i.
håller på att fixa fronten så jag får plats med skärmen, bilder på det kommer snart.

har fått hem lite roliga saker från elfa till min HTPC också,
så det är däför det tar lite tid mellan updates, jag gör flera saker på engång

Visa signatur

AMD A64 3000+, MSI K8N neo patinum, 512 twinmos
FX5600 XT 256mb,ide maxtor 160gb, 120gb, SATA 80gb + 80gb

Permalänk

Riktigt snygg färg må ja säga.

Visa signatur

[14:14:50] [Yoniss] jag gillar papegojor, men inte kvinnor som ser ut som papegojor
Burkfan P4 2.4@2.8ghz/1024mb ram/690gb hdd/Liteon 812s dvdbrännare/2xtitan 80mm blueled fläktar 1xpapst 80mm fläkt

Permalänk
Medlem

är det det chassit för 500 kr lr ?

Visa signatur

Dagens Citat :Då måste man Ominstalera det förbannade helvetiska Windows SKRÄPET IGEN!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LartiC
är det det chassit för 500 kr lr ?

jo, 500kr på Kjell & CO
är klart värt pengarna

Visa signatur

AMD A64 3000+, MSI K8N neo patinum, 512 twinmos
FX5600 XT 256mb,ide maxtor 160gb, 120gb, SATA 80gb + 80gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaptenperre
jo, verkar rätt bra faktiskt. men vad menar de med det här
icke medföljande fläktar: 8st (5 x 90x90mm, 2 x 120x120mm)
Dels så brukar det väl vara 92mm, eller minns jag fel? och sen så är faktiskt 5 + 2 sju, inte åtta

Men du, 19kg! Är det bra tätat då tror du, så att det är tyst? Är då säkert stabilt iaf Ska kolla lite recentioner på det så att man få veta lite mer.

En polare har ett sånt chassi och det kyler ENORMT bra... han hade en rumstemp på 22 grader men nog lyckas tokfan få ner disktemparna till 17 grader!!! Då använde han alla tre fläktarna som blåser på hårdiskarna, två 120 en in en ut, samt en 90mm in på prollen

Visa signatur

Imac 24" - desktop - Samsung 28" 4K skärm
Hp Elitebook 8460P - Grab n Go
Dell optiplex 960 - Observatoriedator
Asus Eee - Meteorkamerastation

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Corpze
En polare har ett sånt chassi och det kyler ENORMT bra... han hade en rumstemp på 22 grader men nog lyckas tokfan få ner disktemparna till 17 grader!!! Då använde han alla tre fläktarna som blåser på hårdiskarna, två 120 en in en ut, samt en 90mm in på prollen

Knappast med fläktarna, men du kanske inte ser ett problem med det?

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Keep The good work up!

Visa signatur

Core i7 6700K @4.2ghz - Corsair Vengeance LED 3400mhz @3700mhz 32gb - Asus P170-Pro - Asus GTX1070 STRIX - Corsair MP500 128gb M2 - 2xCorsair Force 200 256gb ssd - Corsair Obsidian 750D - Corsair RM1000i - Corsair H115i

Permalänk

Läs rubriken [många bilder] och det finns bara sju bilder.haha.

Visa signatur