Permalänk
Inaktiv

Bra 17" TFT Skärm.

Hejsan jag letar efter en bra TFT skärm efter min förra monitor dog en dyster död.

Min budget är inte att skryta med så jag hoppas att hitta något under 2500.
Är ganska okunnig när det gäller monitorer så jag sätter mitt hopp till er.

Länkar till buggys prislista, om ni vet att någon av de billigare där är bra så kan ni ju pipa till ;). Kan sträcka mig lite längre än 2500 i värsta fall(och snåla till den 24e).

http://buggy.no-ip.com/produkter/Bildsk%E4rm/TFT/Ospecificera...

Tacksam för all hjälp

Permalänk
Medlem

Jag undrar samma sak, för jag börjar bli konstig i ögonen av CRT:s ibland, så mama vill köpa en TFT
Men hon vill nog inte pröjsa mer än 2500, och jag vill ha 17", så nu gjorde du en tråd så jag slapp göra en

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Har själv en Samsung 710T som är riktigt bra, men den ligger över din budget, 3500kr på billigaste stället :/

LG 1730 nånting sägs vara bra. Kostar 2600 på Komplett tror jag.

Edit: Hittade, http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=306087&view=detailed

Den har ju snabb responstid (12ms), DVI och VGA, verkar helt ok. Men jag hoppas nån som har skärmen uttalar sig i tråden, man ska inte köpa efter specifikationer.

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kevlar
Har själv en Samsung 710T som är riktigt bra, men den ligger över din budget, 3500kr på billigaste stället :/

LG 1730 nånting sägs vara bra. Kostar 2600 på Komplett tror jag.

Edit: Hittade, http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=306087&view=detailed

Den har ju snabb responstid (12ms), DVI och VGA, verkar helt ok. Men jag hoppas nån som har skärmen uttalar sig i tråden, man ska inte köpa efter specifikationer.

LG:n ser bra ut, synd bara att den inte har DVI. Men det klart, för det priset kan man inte ha för stora krav

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Digital videostandard Digital Visual Interface (DVI)
Interface DVI, VGA (HD-15)

Visst har den DVI, var ju därför jag nämnde den. Tycker DVI är ett krav. Använder själv inte det för tillfället, grafikkortet i min iBook har bara VGA. Men jag räknar med att ha skärmen ett tag.

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Inaktiv

Aaah den där LG monitorn verkar ju juste.

Hur stor kvalitetsskillnad märker man mellan DVI och VGA egentligen? .

Permalänk
Medlem

jag sitter med en LG 1715S, kan väl inte säga mer än att den är skitbra stor rekomendation...

Visa signatur

_:_

Permalänk
Medlem

Det jag kan säga om LG 1730B é bara positivt! Fick den igår och har prövat många spel nu som CS S, UT 2004, NFSU2, DOOM3 osv utan att märka av någon ghosting osv...
Bra skärm till bra pris!

Permalänk
Inaktiv

Vet någon hur mycket ström man sparar med en TFT gentemot en CRT?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kevlar
Digital videostandard Digital Visual Interface (DVI)
Interface DVI, VGA (HD-15)

Visst har den DVI, var ju därför jag nämnde den. Tycker DVI är ett krav. Använder själv inte det för tillfället, grafikkortet i min iBook har bara VGA. Men jag räknar med att ha skärmen ett tag.

Jaja, jag kollade på någon annan modell
Den där verkar skitbra!

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Funderar också på att skaffa en platt skärm, så tråden var välkommen!
Men jag undrar, Syns det skillnad på en vanlig 19'' och en 17'' Platt skärm?
Alltså storleksmässigt (På den bild man ser i datorn)?

Sedan undrar jag vad ni tror om denna LGL1730S
Den finns för 2790:- på Netonnet.
12 MS responstid, tror ni att denna duger för spelen som någon nämde häröver?

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=58462

Permalänk
Medlem

ta LG 1730B istället samma skärm men har dvi.
OBS denna verkar finnas både med 16 & 12ms men den har samma modell namn