Permalänk

Virus strömmar in

Kopplade in mitt nya bredband idag o redan efter nån minut började det sväva in en massa virus. Just nu kan jag inte flytta några filer, svchost.exe drar 100% cpu o jag kan inte kolla på bilder. Även antivirus tvärstannar så fort jag drar upp det. Får ett nytt virus varannan minut ungefär.

Postar en logg från hijackthis ifall nån skulle behöva det.

Logfile of HijackThis v1.99.0
Scan saved at 19:11:51, on 2005-02-08
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program\Netropa\Multimedia Keyboard\nhksrv.exe
C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\CTSVCCDA.EXE
C:\Program\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Program\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Program\Netropa\Multimedia Keyboard\MMKeybd.exe
C:\WINDOWS\System32\CTHELPER.EXE
C:\Program\Netropa\Multimedia Keyboard\TrayMon.exe
C:\Program\Netropa\Onscreen Display\OSD.exe
C:\Program\SysMetrix\SysMetrix.exe
C:\Program\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
C:\Program\MessengerDiscovery\MessengerDiscovery.exe
C:\WINDOWS\system32\cmd.exe
C:\Program\Winamp\winamp.exe
C:\Program\NORTON~1\navw32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Documents and Settings\Rodi Ulusoy\Skrivbord\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.se/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://default.home/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Länkar
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\Program\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [MULTIMEDIA KEYBOARD] C:\Program\Netropa\Multimedia Keyboard\MMKeybd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CTHelper] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] C:\Program\Creative\SBLive\PROGRAM\ADGJDet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SysMetrix] C:\Program\SysMetrix\SysMetrix.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerDiscovery] C:\Program\MessengerDiscovery\MessengerDiscovery.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program\Messenger\MSMSGS.EXE" /background
O4 - Startup: Webshots.lnk = C:\Program\Webshots\Launcher.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program\Delade filer\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java-konsol - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program\Messenger\MSMSGS.EXE (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program\Messenger\MSMSGS.EXE (file missing)
O12 - Plugin for .spop: C:\Program\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {54B52E52-8000-4413-BD67-FC7FE24B59F2} (EARTPatchX Class) - http://files.ea.com/downloads/rtpatch/v2/EARTPX.cab
O16 - DPF: {56336BCB-3D8A-11D6-A00B-0050DA18DE71} - http://software-dl.real.com/2656dadef10129dfc017/netzip/RdxIE...
O16 - DPF: {9059F30F-4EB1-4BD2-9FDC-36F43A218F4A} (Microsoft RDP Client Control (redist)) - http://w1.132.comhem.se/~u13219783/Rodi/msrdp.cab
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager - Symantec Corporation - C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation Service - Symantec Corporation - C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\system32\CTSVCCDA.EXE
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service - Symantec Corporation - C:\Program\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Netropa NHK Server - Unknown - C:\Program\Netropa\Multimedia Keyboard\nhksrv.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection - Symantec Corporation - C:\Program\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
O23 - Service: ScriptBlocking Service - Symantec Corporation - C:\Program\DELADE~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe

Tack på förhand!

EDIT: Fick precis ett "systemet avslutas RPC" alà blaster style, Kan inte heller markera filer längre. Kan inte heller öppna mappar längre, Hela systemet kommer rasa ihop snart. HJÄLP!

Visa signatur

Lappen: HP DV6 | Turion II P520 | 4Gb | HD5650 | 640Gb | 15.6" | LG 22" | Razer Deathadder + Arctosa

Permalänk
Medlem

Dra ut nätverksladden
formatera
Installera windowsXP med SP2
Installera ett virusprogram
stoppa in nätverkssladden.

Permalänk

Inte speciellt enkelt. Har en massa jag måste ta backup på...

Visa signatur

Lappen: HP DV6 | Turion II P520 | 4Gb | HD5650 | 640Gb | 15.6" | LG 22" | Razer Deathadder + Arctosa

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar att om du vet vad viruset heter, eller virusen
att du går in på t.ex http://www.symantec.com/search/ och söker efter det viruset du har. Skriver ut manualen på hur du tar bort det och så vidare.
Kanske inte så bra om du inte har en aning om hur man använder regedit.
Har du ändå inget speciellt värdefullt på disken eller inte orkar göra ovanstående är det väl bara att formatera hårddisken. Passa då på att lägga Windows på en egen partition.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Testa www.giantcompany.com -> Giant AntiSpyware (ägs numera av microsoft men ändå)

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk

Har nu sökt på sidan men endå inte hittat nått om dessa virus, även om självaste programet tog bort det

Visa signatur

Lappen: HP DV6 | Turion II P520 | 4Gb | HD5650 | 640Gb | 15.6" | LG 22" | Razer Deathadder + Arctosa

Permalänk
Medlem

Vad kör du för brandvägg som släpper in så mycket skit?

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JenzA
Vad kör du för brandvägg som släpper in så mycket skit?

Troligtvis ingen alls.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JenzA
Vad kör du för brandvägg som släpper in så mycket skit?

Tror att min kompis(Bombardier) kör med routerns brandvägg istället för Windows XP om jag kommer ihåg rätt nu.

Permalänk
Medlem

Klantigt... då klarar man sig inte länge

Permalänk

Har alltid gott utmärkt med den brandväggen
Har troligtvis smittats av gabbot. Poppar fram en "unable to repair file" så kommer den dära RPC 60sek rutan fram.

Visa signatur

Lappen: HP DV6 | Turion II P520 | 4Gb | HD5650 | 640Gb | 15.6" | LG 22" | Razer Deathadder + Arctosa

Permalänk
Medlem

en mjukvarubrandvägg är väll i princip ett måste om man ska ha kolla på vad för skit man själv sprider till omvärlden (sinna kontokorts nummer kanske?) tänkte bara tillägga...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

SP1 utan brandvägg med ett antivirusprogram, funkar 100.

Visa signatur

Fractal Design Define S - ASUS STRIX GTX 1060 6GB - Core i5 6600K @ 4.5GHz - be quiet! Pure Rock - Corsair 16GB CL13 2133MHz - Samsung 250GB SSD (OS) - ASUS Z170 PRO Gaming - Corsair RM750x 750W

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r0nny
Klantigt... då klarar man sig inte länge

Ehm jo? Jag kör utan brandvägg på min workstation som kör XP, och har aldrig fått några virus. Jag litar fullt på min router.

Texten gäller såvida du svarade på ovanstående inlägget om router som brandvägg alltså, annars kan du bara ignorera det

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombardier
Har alltid gott utmärkt med den brandväggen
Har troligtvis smittats av gabbot. Poppar fram en "unable to repair file" så kommer den dära RPC 60sek rutan fram.

Kan de här filerna hjälpa;)?
ftp://ftp.sweclockers.com/pub/Säkerhet/WindowsXP-KB823980-x86... och ftp://ftp.sweclockers.com/pub/Säkerhet/WindowsXP-KB824146-x86... om detta med RPC händer;)

Permalänk

Installerade de dära hotfixarna. Nu slapp man gaobot o RPC shits. Men download.trojan strömmar in hela tiden, även w.32.kogo(stavning?) strömmar in hela tiden...

Visa signatur

Lappen: HP DV6 | Turion II P520 | 4Gb | HD5650 | 640Gb | 15.6" | LG 22" | Razer Deathadder + Arctosa

Permalänk
Medlem

Tja... som någon har sagt här.
Ominstallera och lägg in alla säkerhetspatchar osv INNAN du kopplar dig upp mot nätet.

Detdär har hänt mig också förut, du har ju din dator någorlunda fungerande nu, ta chansen på att backuppa det viktigaste och installera om allt igen... är nog bäst tror jag. Iallafal om du inte får bort virusen.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk

Ladda ner Microsoft AntiSpyware.Jag hade också download.trojan men Microsoft AntiSpyware tog bort den;)

Kan hämtas här: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=321c...

Håll dig uppdaterat också: http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/default.aspx...

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem som du. Jag kunde inte få bort det på annat sätt än att dra ur nätverkssladden - formatera - installera om windows - installera virusprogram och brandvägg - för att till sist sätta i nätverkssladden igen. Detta funkade för mig iaf