Permalänk
Medlem

Musen Dubbel-clicks automatiskt

Har intelli explorer 3.0 och ett litet problem...

Den kan ibland dubbelklicka automatiskt... Tex, Man måste öppna ett program så måste man klicka 2 gånger, den klickar 2 gånger när jag klickar 1 gång, och då öppnas programmet. Eller när jag ska kolla vad det e för personer på "the all seeing eye", istället så startar den för att det blir 2 klickar fast jag klickade 1 gång. Händer ofta men inte alltid... Det började bli så efter att jag hade haft astonshell... har tagit bort det fast jag har så fortfarande... lite irriterande.

Help!

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk

Det är inte bara så att musen börjar bli gammal ock sliten? De små mikrobrytarna under musknapparna slits ganska rejält efter några års bruk, och det kan ge upphov till likndande problem. Testa att ställa om musen till vänsterhänt läge och se om samma sak händer när du använder höger musknapp som "vanlig" knapp istället för vänster.

En annan metod är ju att testa en annan mus för att se om det hjälper. Bara för att utesluta astonshell, alltså.

Permalänk
Medlem

Testade med vänsterhänt... tror att den e lite sliten... Jag har bara haft den 1 år eller nåt sånt...

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem

det är ett typiskt fel på ms mössen. när dom blir slitna alltså. har samma problem själv

Permalänk
Medlem

Men, min gjorde detta redan från början då jag köpt den??

Visa signatur

24 timmar kallt kaffe