Permalänk
Medlem

Internet kopplar ner (router)

Internet kopplar ner då och då... Har börjat bli så sen jag fick min router i julklapp... händer väl 2-3 ggr i timmen kanske. JÄTTEJOBBIGT.

DLINK DI-604 har jag. Nån som har haft nåt liknande program som vill dela med sig om kunskaper om hur man blir av med nerkopplingarna.

Tackar för konstruktiva svar

Snälla!! Hjälp!

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

Re: Internet kopplar ner (router)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av thom.g
Internet kopplar ner då och då... Har börjat bli så sen jag fick min router i julklapp... händer väl 2-3 ggr i timmen kanske. JÄTTEJOBBIGT.

DLINK DI-604 har jag. Nån som har haft nåt liknande program som vill dela med sig om kunskaper om hur man blir av med nerkopplingarna.

Tackar för konstruktiva svar

Snälla!! Hjälp!

Jag har precis samma problem med min DI-604. Vore schysst om någon visste en lösning..

Visa signatur

"I keep having these fantasies where the Dead Sea Scrolls are full of assembly code." - Greg Travis

Permalänk
Medlem

Uppgradera firmwaren!

Kolla på www.dlink.com

Det gjorde susen på min!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sethiano
Uppgradera firmwaren!

Kolla på www.dlink.com

Det gjorde susen på min!

Tack, sökte runt ordentligt igår och fick in v3.07, hade 3.06 tidigare. Hoppas det hjälper, läst om många som haft problem..

Edit:
Verkar som att jag får en lease-tid på 20min av telia bara, så var 20:e minut kopplar messenger ner, ICQ likaså och så måste jag förnya DHCP'n.. hur fixar man detta? Det är ändå inställt på "1 week" !

Visa signatur

"I keep having these fantasies where the Dead Sea Scrolls are full of assembly code." - Greg Travis

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem. Är inne på tredje DI-604 nu =/
Nu orkar jag inte med skiten mer. Nån som vet vilken router man ska ha? 3com, syxel?

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk

Senaste firmwar så ska det funka sen, det är modemet/routern som inte klarar av ip-förhandlingarna på rätt sätt...

Uppgraderade själv min firmware så d funkade...

Visa signatur

There is a Swedish conspiracy.
http://forum.theswedishconspiracy.com

Permalänk
Medlem

Ok, man kanske skulle uppgradera på modemet också då eller? Det är ett DSL-300T. Jag har laddat ner några filer till det men jag förstår inte riktigt hur man gör för att uppgradera.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

har samma problem..får prova att uppgradera firmware

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt
Ok, man kanske skulle uppgradera på modemet också då eller? Det är ett DSL-300T. Jag har laddat ner några filer till det men jag förstår inte riktigt hur man gör för att uppgradera.

Läs lite FAQ:s

Visa signatur

There is a Swedish conspiracy.
http://forum.theswedishconspiracy.com

Permalänk
Medlem

Oj, hade missuppfattat det lite. Hade laddat ner fel filer. Jaja, nu har jag uppgraderat modemet. Det återstår att se om det vill funka nu.
Man tycker ju trots allt att deras produkter ska funka bra ihop

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Testar inte Dlink sina produkter innan massproduktion?
De flesta Dlink ägare har problem med sina routrar, speciellt 604:an.

Permalänk
Medlem

Det e virus tror jag...testa scanna datorn.

Permalänk
Inaktiv

Hade samma problem för ett bra tag sedan. Jag laddade ner och stoppa in en ny firmware (DI-604_rev_Bx_FW_v182b2), sen har det bara rullat på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Serre
Det e virus tror jag...testa scanna datorn.

Nej!

Visa signatur

Asus M2N-E NF570 Ultra S-AM2, AMD ATHLON 64 X2 5000+ SOCKET AM2, Asus Geforce 8800GTS 320MB, CORSAIR 2GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, Hiper M HPU-4M580 580W, 19" LG Flatron L1952TQ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cjs
Verkar som att jag får en lease-tid på 20min av telia bara, så var 20:e minut kopplar messenger ner, ICQ likaså och så måste jag förnya DHCP'n.. hur fixar man detta? Det är ändå inställt på "1 week" !

Leasetiden bestämms av den DHCP-server som delar ut adressen. Telias är inställd på 20 minuter och kan inte påverkas. 1 week avser leasetiden på de adresser som delas ut internt av Di-604an. Finns en hel del trådar redan om Telia och DHCP-problem så en sökning på forumet kan säkert ge dig lite tips på lösningar.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Medlem

Tack för alla svaren.. glömde bort denna tråden ett tag

Jag gjorde som så att jag satte modemet direkt till datorn, loggade ur det.

Stängde av allt. Drog ur alla nätverkssladdar till routern och strömsladden me.

Väntade 5 minuter.

Startade upp routern med strömkablem bara... Satte i en nål i reset-knappen o höll den intryckt ca 15 sek.

Startade datorn o gjorde en router-wizard-sak... Sen dess har mitt internet kopplat ner 2 ggr högst.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

Jag hadde en 604 med comhem och där blev jag nerkoplad hela tiden, så nu har jag köpt en linksys och har inte blivit nerkoplad en enda gång

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt
Jag har samma problem. Är inne på tredje DI-604 nu =/
Nu orkar jag inte med skiten mer. Nån som vet vilken router man ska ha? 3com, syxel?

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=NETRP614IS

Den har jag och krånglar inte märkvärt mycket

Visa signatur

Registreringsdatum: 2003-01-23

Permalänk

jag har samma problem, men jag har en D-link 624+ (wireless). Jag tankade ner firmware till den och då står det i readme-filen "WARNING: DO NOT upgrade the firmware with a wireless connection. You will damage the router. Also, your current settings may be lost after upgrading. " Vad ska man göra? jag har noll koll..:S

Visa signatur

Mystique 631 | Hiper 580W | DFI LT X38 T2R | E6700 4GHz| Fuzion custom vattenkylning | HyperX 1150MHz @ 1310MHz | Asus 8800GT

Permalänk

Det menas helt enkelt att du ej ska försöka uppgradera routern över en trådlös anslutning.
Koppla istället in datorn med kabel, så ska det ordna sej.

Visa signatur

MIN DATA! P200MMX | 64MB | vet ej HDD | fett graffe | modekort: inbyggt | 600W agg | Grymma temps

Permalänk

ahh ok, låter logiskt:P får skylla på att jag är trött, tack för hjälpen!

Visa signatur

Mystique 631 | Hiper 580W | DFI LT X38 T2R | E6700 4GHz| Fuzion custom vattenkylning | HyperX 1150MHz @ 1310MHz | Asus 8800GT