Bra motsvarighet till Pagespinner.. för windows?

Permalänk
Medlem

Bra motsvarighet till Pagespinner.. för windows?

Halloj!

Sitter och försöker lära mig xhtml och css från början igen, och upptäcker ganska snabbt saknaden efter programmet Pagespinner som jag brukade köra på mac-tiden.. (http://www.optima-system.com/pagespinner/)

Ett program som jag upplevde hade precis allt jag behövde.. dokumentmallar, (välj och få nytt dokument med önskad doc-typeinfo ifyllt, med "grundtaggar" ifyllda) exempelkod, förklaringar, tryck en knapp i menyraden för att klistra in vanliga taggar m.m. - perfekt för nybörjare såväl som för den mer vane snubben som ville ha lite hjälp med de "tråkiga" bitarna i web-snickeriet. Om jag inte minns fel hade programmet även en enkel funktion för validering av koden..

Finns det något liknande som ni kan rekommendera för PC - som inte är svindyrt?

Tack på förhand!

(ja, jag kan googla. ja jag kan adressen till download.com. Kanske finns också en tidigare tråd om detta här - då har jag använt fel termer)

Permalänk
Medlem

editplus är helt okej, Så du har lämnat mac-plattformen? fy på dig

Permalänk
Medlem

Skulle väl kanske vara HomeSite som ligger ganska nära det du är ute efter. Vet inte om det går att köpa separat eller om det ingår i Dreamweaver-sviten.

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Medlem

citat:
"Så du har lämnat mac-plattformen? fy på dig"
--

Hrmm.. hrmm.. -fick något i halsen..

-Jo, jag lämnade mac när jag började plugga A+ och insåg att jag inte skulle ha råd med något annat än min gamla Powermac 7300 inom överskådlig framtid. (Den står här i mitt arbetsrum och samlar damm.. kanske väntar den på en egen skärm, kanske väntar den på skrotning/försäljning - vet ej..)
Bygga PC var billigare..

-Editplus verkar ok..

Permalänk
Medlem

Tack för tipset om pagespinner förresten blir till att prova om en stund

Permalänk
Medlem

Min rekommendation är ett program som heter notepad++. Googla på det för mer information.

Mycket bra program där du kan använda programmeringsspråk och så. Använder det när jag bygger sidor i php, html och asp samt när jag gör någonting i c++. Programmet är dessutom helt gratis och open source.

Visa signatur

http://www.spelportabeln.se

512 DDR|P4 3ghz|SBLive| Radeon 9600xt| 240GB|LG DVDBrännare|Lackat Chieftec-chassi |

Permalänk

Fan, Pagespinner... Det var tider det. Utvecklat av en svensk också.

Permalänk
Medlem

PageSpinner har jag också i mina Macar men det är väldigt länge sedan det kom en ny version, den senaste är från 2010 tror jag. Är det nedlagt?