Permalänk
Medlem

lite tips på design

http://tjunka.tk

vad tycker ni? jag tycker den ser lite tråkig ut men jag kan inte komma på hur jag ska liva upp den. ska göra en ny logga detta var bara temporär.

Permalänk

joo du har rätt, otroligt tråkig sida! Bara vit och gråt :/

Testa lite färger eller något

Permalänk
Medlem

vitt coh grått? har varken hitt eller gått ljus beige och grå-brunt

men jag ska liva upp allt med loggan som kommer sen. blir lite mer färg där.

Permalänk

E det jag som e störd? elr e det ni??

Det e juh absolute inget på sidan.. lite text bara.. ser ut som ett vanligt txt dokument.. :S

Elr syns inget i IE?

Visa signatur

Cmon lets have soma sex?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbey
beige och grå-brunt

ändå lika tråkig!½

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaptenkaos
E det jag som e störd? elr e det ni??

Det e juh absolute inget på sidan.. lite text bara.. ser ut som ett vanligt txt dokument.. :S

Elr syns inget i IE?

du som är blind.

Permalänk
Medlem

den e ju bara "vit" och "grå"

Permalänk

Du borde ha LITE livligare färger..! Kanske någon mer bild som livar upp också... För nu är den DÖTRIST..!

Visa signatur

---------------------
»Andreas Sjöberg«
(3.0 GHz 1024MB RAM 230GB)

Permalänk
Medlem

Ändra bakgrundsfärgen till t.ex ljusgrönt eller någon annan mer livlig färg än grått. Sedan använder du en annan nyans av den färgen som bakgrundsfärg i menyraden.

De svarta ramarna runt "boxen" bör vara smalare, alternativt i någon grånyans i stället för svart.

Flytta ner själva boxen så att den inte är snudd på längst upp på sidan. Gör den även något större i höjdled.

Gör loggan lite roligare! Pula dit en blomma, en smurf eller annat valfritt roligt objekt

Så känns det som det är mest kåta anhängare av XHTML och CSS som bryr som om du skriver att sidan är valliderad eller inte. Så jag föreslår att du tar bort "- XHTML 1.0 | CSS"

Permalänk
Medlem

Ge mig lite tips på hur jag kan fixxa till min sida http://www.JIF.cc.nu/

Första sidan jag gjort, använt mig av dreamweaver och photoshop,
struktur: html och tabeller :S

det svåra med tabellerna är att texten i "kolumn2" flyttas ner när man skriver i "kolumn1"

Om det inte har framgått ännu så är jag inte så "high" när det gäller hemsidor, men man måste börja nånstans

Visa signatur

Stationär Compucase 400W .:. AMD64 3700+ San Diego .:. Gainward 7900GT .:. MSI K8N NEO4 .:. WD 250bg SATA 16mb .:. 1024 PC3200 .:. 20" TFT (hp 2035) .:.
Bärbar Acer TravelMate .:. 2,8ghz .:. 256 ram .:. 40gb .:. ATI Mobolity Radeon 9000 IGP .:.
Jobbedator IBM T60 .:. 2,16ghz dual 2 core .:. 2gb ram .:. 100gb .:.

Permalänk
Medlem

Willow, jag föreslår att du gör en enskild tråd om din sida. Men om du vill ha tipps om länkar där du kan lära dig CSS så bör du ta en titt i FAQ:en.

Permalänk
Medlem

sebbey: roligare meny, mönster i bakgrunden, annat teckensnitt, gladare färger.. finns mycket att greja med.

Willow: flash i menyn är helt onödigt där, eller missar jag något? En enkel liten mouseover med javascript eller :hover med css funkar lika bra. Något annat typsnitt än times new roman kanske? Och kanske lite mörkare text, halvljust grå mot vit är sådär halvjobbigt att läsa i längden. Dessutom ligger titeln på sidorna på den gula linjen längst upp. Skaffa helst en egen tråd oxo.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Släng skiten och börja om?

En logga som löper över hela, eller åtminstone är större... själva menyn tycker jag egentligen inte det är nånting fel på, den är ju funktionell... men om det är en sida för att påvisa kunskap inom webdesign så vet jag inte vad jag ska säga....

Det finns ingen känsla i den, vad vill du förmedla? Har du en känsla av att jag vill att besökarna ska känna... vad? Ett gulnat pappersark?

Eftersom jag inte vet vad du ska ha för information, hur mycket eller lite, vilken designinriktning du har eller hur du vill framstå så vet jag inte om jag kan hjälpa till. Men det bästa är nog att skrota designen och spåna fram en helt ny... det brukar jag göra, oftast är det ingen idé att försöka förbättra nånting som inte från början har nånting att komma med.

Nu blev det lite väl negativt här... men tja... det är mina tankar.

Permalänk
Medlem

asså, jag kör firefox det är vitt och grått för mig med?

iaf, börja om från början täck upp lite mer våga lek lite med färger, former! fega inte..

Visa signatur

RIP: IBM 46.1Gb, Geforce 2 PRO, Proview 17" CRT, ATi 9800pro 128mb

Permalänk
Medlem

"Ett gulnat pappersark?" hehe, lite skojjigt skrivit
Sidan är till för främst min fotbollsförening, men även andra som vill ha en inblick i fotbollsföreningen. Anledningen till att det liknar ett "Ett gulnat pappersark?" är att klubbfärgerna är främst gula (dräckten till 90%) och sen är det lite svart. och i klubbmärket lite vit. så färgerna jag kan arbete med är den gula som finns, svart & vit!

Hade svart text från början men jag ansåg att det blev för strikt.

Ge mig mer kritik

som det stod in min Inköpshandbok "Hög kvalitet är en frågan om att lära sig att älska kritik" -Okänd

Visa signatur

Stationär Compucase 400W .:. AMD64 3700+ San Diego .:. Gainward 7900GT .:. MSI K8N NEO4 .:. WD 250bg SATA 16mb .:. 1024 PC3200 .:. 20" TFT (hp 2035) .:.
Bärbar Acer TravelMate .:. 2,8ghz .:. 256 ram .:. 40gb .:. ATI Mobolity Radeon 9000 IGP .:.
Jobbedator IBM T60 .:. 2,16ghz dual 2 core .:. 2gb ram .:. 100gb .:.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WilloW
"Ett gulnat pappersark?" hehe, lite skojjigt skrivit
Sidan är till för främst min fotbollsförening, men även andra som vill ha en inblick i fotbollsföreningen. Anledningen till att det liknar ett "Ett gulnat pappersark?" är att klubbfärgerna är främst gula (dräckten till 90%) och sen är det lite svart. och i klubbmärket lite vit. så färgerna jag kan arbete med är den gula som finns, svart & vit!

Hade svart text från början men jag ansåg att det blev för strikt.

Ge mig mer kritik

som det stod in min Inköpshandbok "Hög kvalitet är en frågan om att lära sig att älska kritik" -Okänd

finns nog inte så mycket mer att ge kretik på, sen så låter det på dig som att du ändå inte vill ändra något! Du verkar nöjd med din sida!

Permalänk
Medlem

Hm.. det är en bra bas iaf. Lägg till någon hover-effekt i menyn och pyssla lite mer så kan den nog bli riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Hej! jo, i grunden är jag nöjd. men det är ju så lätt att bli blåögd.
Lättare att se andras misstag än sina egna. Men sen ville jag inte att nån skulle skriva att jag borde ha ett annat färgtema. Är ju rätt så begränsad på den fronten.

Krabbet med den är att man måste hålla på att pilla så mycket med den när man ska lägga in ny text, med tanke på att den är gjord utifrån tabeller

Visa signatur

Stationär Compucase 400W .:. AMD64 3700+ San Diego .:. Gainward 7900GT .:. MSI K8N NEO4 .:. WD 250bg SATA 16mb .:. 1024 PC3200 .:. 20" TFT (hp 2035) .:.
Bärbar Acer TravelMate .:. 2,8ghz .:. 256 ram .:. 40gb .:. ATI Mobolity Radeon 9000 IGP .:.
Jobbedator IBM T60 .:. 2,16ghz dual 2 core .:. 2gb ram .:. 100gb .:.

Permalänk
Medlem

Det blir ju inte lättare med CSS? Du lägger ju all text inom en viss <td> i tabellen ändå, med CSS kanske du lägger allting i en viss <div> istället.. Skillnaden är ju att det blir renare kod, och att du separerar design och innehåll. Vill du att det ska bli lättare att lägga till nyheter lär du få ge dig på något server-side-språk(PHP, ASP) och skriva ihop ett nyhetsscript. Men det kanske är lite överkurs.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Inaktiv

Det heter inte 'tomt' utan "Stilrent".

Helt klart skön design

Permalänk
Medlem

Okej!
MNeMiC: tack så mycket.

Blir väll att man går ner till den lokala bokhandeln och köper en handbok om PHP, ASP. Shysst att du gav mig de tipset så jag inte köper en CSS-bok i onödan

Visa signatur

Stationär Compucase 400W .:. AMD64 3700+ San Diego .:. Gainward 7900GT .:. MSI K8N NEO4 .:. WD 250bg SATA 16mb .:. 1024 PC3200 .:. 20" TFT (hp 2035) .:.
Bärbar Acer TravelMate .:. 2,8ghz .:. 256 ram .:. 40gb .:. ATI Mobolity Radeon 9000 IGP .:.
Jobbedator IBM T60 .:. 2,16ghz dual 2 core .:. 2gb ram .:. 100gb .:.