Var kan man få tag på billiga moderkortsplattor osv?

Permalänk
Medlem

Var kan man få tag på billiga moderkortsplattor osv?

Hejsan!
Jag är ute efter en moderkortsplatta samt HDD racket, moderkorts hållare, I/O plåten och 5.25" racket.
Någon som vet var man kan beställa sådana billigt utan chassin eller dyligt? Är ej direkt villig att betala 400kr för det..
Har planer på egen modd och behöver lite delar så jag kan mäta osv!

Visa signatur

Intel i5 2500K | GeForce GTX 580 | 8GB DDR3 1866MHz

Permalänk
Medlem

Köp en billig låda och slakta..

Visa signatur

// paran0id

Permalänk
Hjälpsam

Lösa plattor går inte att köra i butik. Antingen billig låda och slakt eller köpa en plåt, distanser och mäta/borra själv.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Hm, ni vet ingen eller känner någon som har en gammal låda för ca 100-200 kronor?

Visa signatur

Intel i5 2500K | GeForce GTX 580 | 8GB DDR3 1866MHz

Permalänk
Hjälpsam

Ta ett atx moderkort och lägg över plåten där du skall ha den, markera genom hålen med filtpenna. Kila ner till CO och köp en påse med deistanser och skruvar samt en gängtapp för M3 (tror jag det är). Borra, gänga tadaa en moedrkortsplåt för under 200:- och så har du erfarenhet, lite skruv och en gängtapp över.... lite roligare

Annars, nop, känner ingen. Kika på blocket/tradera kanske..

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

gå till närmsta skola dom brukar ha en massa skit stående som du kan få!!!

Visa signatur

MSI 648 MAX P4 2.4@
ASUS Radeon 9600XT

Permalänk
Medlem

typ...
http://www.tdjdata.se/product_info.php/cPath/50_52/products_i...

Finns säkert billigare om man anstränger sej...

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

testa gå till någon datoraffär och fråga om du kan köpa ett gammalt chassi..
Praktiserar på en datorfirma och har märkt att dom har en jäkla massa chassin som blivit över

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
testa gå till någon datoraffär och fråga om du kan köpa ett gammalt chassi..
Praktiserar på en datorfirma och har märkt att dom har en jäkla massa chassin som blivit över

Samma här

Permalänk

Du kan få mitt chassi när ja är klar med nya bygget... Vet dock ej när ja blir de!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Permalänk
Medlem

tolle!
Den sidan skickar väl ej utanför landet?
Har för mig att det har varit uppe förrut.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dj_labbo
Du kan få mitt chassi när ja är klar med nya bygget... Vet dock ej när ja blir de!

Hm, ok, några månader/veckor/dagar? Lägg till mig på msn så kan vi snacka daniel@st00r.se

Visa signatur

Intel i5 2500K | GeForce GTX 580 | 8GB DDR3 1866MHz

Permalänk

gå till din lokala soptipp. De brukar ha i elektronikcontainern (stavning) som man kan få om de är någon snäll som jobbar där

Visa signatur

Lorden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
typ...
http://www.tdjdata.se/product_info.php/cPath/50_52/products_i...

Finns säkert billigare om man anstränger sej...

Inte det , jag har ett sånt till en dator här hemma , o det suger stenhårt.

Alla korten klämms fast med en plåt, så om man ska sätta i lr byta ett kort så måste man ta bort plåten och då lossnar alla kort .