Permalänk
Medlem

JAg har sagt till honom per brev o sms! han svarar inte! jag orkar inte hålla på! bara att ta smällen o aldrig mer lita på folk på nätet!

Permalänk
Avstängd

Skicka ett PM till mig så kan jag hälsa på killen! Vill gärna veta adress, heter han något på Mikael så vet ja vem de e!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

Anmäl honom bara, inte fan ska man bara skita i.. Annars så ge hans adress till nån som är sugen på den

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk

Jag har också blivit blåst på tradera, dock bara på 220kr, men ändå.. det svider. Så slå ett slag för alla oss som har blivit blåsta och sätt dit den där jäveln!

Visa signatur

Veteran i självutnämd exil..

Permalänk
Medlem

Jag slutade använda Tradera när en förfärlig säljare (en Malmötjej) tog betalt för bensinen hon använde för att köra och lägga på ett dataprogram (en CD-ROM) jag köpte. Hon tog 20 spänn i porto men satte bara på ett frimärke, resten var för "bensinkostnad"...

Och det osade mycket riktigt katt. Dagen efter blev hon avstängd. Hon hade registrerat flera användarenamn som gav henne (pinsamt) översvallande beröm så fort någon klagade på hennes varor och tjänster (det var några stycken om man säger så). Dessutom visade det sig att var det fler än jag som var missnöjd med hennes "fraktkostander" och hennes "varor" som var av väldigt tveksam kvalité (kopior).

En annan säljare lovade att betala tillbaka pengarna för ett trasigt spel (som dök upp efter en månad) ASAP. Varje vecka fick jag mejl om att "Jag har inga pengar just nu". Samtidigt såg jag att killen köpte en massa signerade skivor på Tradera... Dessutom hade han satt upp hårda regler som reglerade hans egna auktioner. Betala snabbt - annars anmäler jag dig. Efter lite över en månad fick jag till sist tillbaka pengarna.

Permalänk
Avstängd

Tips om business på tradera (som köpare).

# Kontrollera att varan är specificerad (kontrollera med tillverkaren vad som stämmer).
Exempel: Om det står att det är ett socket A moderkort, kolla tillverkare, modell och revision samt BIOS uppdateringarna (dessa kan ge mycket info)(Ingen info = antag skit eller paj.
# Om säljaren inte utryckligen skriver i annonsen att varan är testad och fungerar så antag att den inte gör detta, be säljaren uppdatera annonsen om du orkar fråga denne.
# Kontrollera all personlig inforamtion säljaren uppger vid auktionens slut.
Namn, address och telefonnummer.
Avtal mellan dig och en ickeexisterande person kan ju ha ingåtts.
Skicka inte pengar till ickeexisterande personer.
# Innan bud läggs bör du kontrollera säljarens tidigare omdömmen och auktioner.
Inte speciellt många är beredda att betala 1000:- Kr till tradera iform av säljarens kostnad för att blåsa dig på en 500:-
Kontrollera gärna även de som har avgett omdömen.

Några tips!
Den paranoide överlever och blir rikare, förtroende är bra men kontroll är bättre!
Fraktkostnad bör (borde vara skall) framgå av annonsen så att tjafs uteblir.
Tolka all information till sämsta möjliga ur din synvinkel.
Fråga, fråga, fråga och fråga, be säljaren uppdatera annonsen med svaren.

Mvh

Visa signatur

frihetskämpen