Permalänk

Socket 939 + Chieftec dragon?!?

Satt just och plockade ihop en ny dator på shg.biz, som sig bör gick jag igenom komponenterna och kollade så allt var kompatibelt.

Men. när jag kom till chassit, ett Chieftec dragon(DX-01B-D-U-410 Dragon, Miditower ) Såg jag att socket939 inte fanns under "system kompabilitet"(i specifikationer), betyder det att jag inte kan hysta in ett moderkort med 939 socket???!?

Tycker det är underligt då moderkortet har standard ATX format (tänke ett ASUS med nForce4).
Sedan behöver man ju en 20->24 pin kontakt...

Någon som har Chieftec dragon + Socket939 system??!?

Visa signatur

AMD-XPm 2500+@3600+(Ba)@204*12 = 2459MHz|Egenbyggt vatten + 240 rad|1.93Vc|2*256 TMWB 11,2,2,2|2.8Vddr|AN7|sb-kyld,nb-zalman+60mm,MosFet flensar+40 mm|Ti4K2 @320/615|Prime95 stabilt 24/7! Tysssst.....

Permalänk
Medlem

Re: Socket 939 + Chieftec dragon?!?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Topworker
Satt just och plockade ihop en ny dator på shg.biz, som sig bör gick jag igenom komponenterna och kollade så allt var kompatibelt.

Men. när jag kom till chassit, ett Chieftec dragon(DX-01B-D-U-410 Dragon, Miditower ) Såg jag att socket939 inte fanns under "system kompabilitet"(i specifikationer), betyder det att jag inte kan hysta in ett moderkort med 939 socket???!?

Tycker det är underligt då moderkortet har standard ATX format (tänke ett ASUS med nForce4).
Sedan behöver man ju en 20->24 pin kontakt...

Någon som har Chieftec dragon + Socket939 system??!?

det är inga som helst problem samma hål som för 754

Permalänk
Avstängd

Spelar väl ingen roll vad det är för socket?
Är väl bara formfaktorn som måste stämma ihop ATX?

Visa signatur

TA TILLBAKA ÖA !!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paschenDale
Spelar väl ingen roll vad det är för socket?
Är väl bara formfaktorn som måste stämma ihop ATX?

Pecis vad jag tror, tror de missat skriva dit socket 939/754 bara, blev bara så fundersam då det stod med på många andra modeller...

Visa signatur

AMD-XPm 2500+@3600+(Ba)@204*12 = 2459MHz|Egenbyggt vatten + 240 rad|1.93Vc|2*256 TMWB 11,2,2,2|2.8Vddr|AN7|sb-kyld,nb-zalman+60mm,MosFet flensar+40 mm|Ti4K2 @320/615|Prime95 stabilt 24/7! Tysssst.....

Permalänk

Chieftec-agget är nog lite för svagt om du ska ha en A64, men det är du väl medveten om redan?

Annars ska det så klart inte vara några problem.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Chieftec-agget är nog lite för svagt om du ska ha en A64, men det är du väl medveten om redan?

Annars ska det så klart inte vara några problem.

Är det verkligen så? Nej!
Jag är hundra på att du inte själv har någon erfarenhet av detta agg med en A64, utan att du bara sett någon annan skriva det på något forum. Blir så trött på det....

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=42874...

Topworker -> Chieftec 360W aggen är nu mera 24pins, så du kommer inte behöva någon adapter.